Francouzská reklamní agentura v prvním pololetí zvýšila čistý zisk o 5,5 procenta na 87,5 milionu eur. působí rovněž v České republice, kde patří mezi největší hráče na trhu venkovní reklamy. Tržby společnosti meziročně stouply za celé pololetí o 1,9 % procenta na 1,263 miliardy eur, ve 2Q13 pak o 4 % k 697,8 mil. eur. Ve třetím čtvrtletí však firma počítá s mírným poklesem tržeb, protože ve stejném loňském období byly výsledky podpořeny příjmy souvisejícími s olympijskými hrami v Londýně. Provozní marže firmy v první polovině roku klesla o 0,9 % k 267,8 milionu eur.
Šéf společnosti Jean-François Decaux nicméně vyjádřil optimismus ohledně dlouhodobějších vyhlídek podniku. "JCDecaux má dobré předpoklady k tomu, aby si vedla lépe než celý reklamní trh a upevnila si svou vedoucí pozici v oblasti venkovní reklamy," prohlásil.
Mediální agentura ZenithOptimedia minulý měsíc předpověděla, že celosvětové výdaje na reklamu v letošním roce stoupnou o 3,5 procenta. Zhoršila tak svou dubnovou prognózu, která počítala s růstem o 3,9 procenta. Za tímto zhoršením stála mimo jiné pokračující hospodářská recese v eurozóně.
Akcie jsou od počátku roku výše o 29 % při růstu indexu Euro Stoxx Media o 16 %. titul dne 5. července odebrala ze seznamu akcií zvlášť doporučených k nákupu.
(Zdroj: , Bloomberg, čtk)