Těžební společnost dnes dopoledne oznámila, že do funkce ředitele pro obchod a marketing byl jmenován Peter Dormann. Ve funkci ředitele pro obchod a marketing Dormann povede obchodní tým společnosti (30,8 CZK, 4,58%) a ponese klíčovou odpovědnost za zajištění strategického cíle společnosti stát se do roku 2017 evropským lídrem v těžbě a prodeji koksovatelného uhlí a komplexním dodavatelem („one-stop shop“) uhlí evropským hutím, uvedla společnost v dnešní tiskové zprávě.
„S radostí Petera vítám ve společnosti . Přináší obrovské zkušenosti a znalosti z evropského a atlantického trhu s uhlím a bude hrát vedoucí úlohu při rozvíjení našich vztahů se zákazníky a při získávání nových obchodních příležitostí na trhu,“ uvedl ke jmenování Gareth Penny, předseda představenstva společnosti .
Peter Dormann (51) má 20 let zkušeností s obchodováním s uhlím. Do společnosti přichází ze společnosti Freepoint Commodities Europe LLP, kde pracoval na pozici vrchního obchodníka pro fyzické obchody s uhlím, pověřeného zajišťováním marketingu a zdrojů energetického a koksovatelného uhlí převážně na atlantickém trhu. Před nástupem do společnosti (33,87 USD, -2,11%) Commodities byl pan Dormann marketingovým ředitelem pro oblast kontinentální Evropy a světa ve společnosti (24,41 EUR, -1,07%) Supply & Trading GmbH, a předtím pracoval na různých pozicích vyššího managementu v oblasti nákupu, prodeje a obchodování s uhlím ve společnosti RAG Verkauf GmbH a RAG Trading GmbH v Německu.
Při únorové prezentaci ekonomických výsledků společnosti za rok 2012 v Londýně odhalil výkonný předseda představenstva Gareth Penny aktualizaci firemní strategie, v rámci které firma nově usiluje o to stát se do roku 2017 evropským lídrem v těžbě a prodeji koksovatelného uhlí. Nové strategické cíle zahrnují například zdvojnásobení prodeje koksovatelného uhlí v Evropě na 10 mil. tun ročně prostřednictvím mixu těžebních projektů a marketingových aktivit. Firma chce stavět na marketingových schopnostech a uvést na trh všechny jakosti koksovatelného uhlí s cílem poskytovat evropským hutím komplexní dodávky koksovatelného uhlí (‘one-stop shop‘) a hodlá se také zapojit do dovozu zámořského uhlí
Šéf dlouhodobou strategickou vizi společnosti naposledy před měsícem při oznámení výsledků za první pololetí. "Stále se soustředíme na koksovatelné uhlí, a přes všechny krátkodobé obtíže a výzvy, jimž v současné době čelíme, i nadále pracujeme na tom, že se společnost do roku 2017 stane evropským lídrem v těžbě a prodeji koksovatelného uhlí," uvedl na konci srpna Gareth Penny, výkonný předseda představenstva .
(Zdroj: , Bloomberg)