Hledat v komentářích
Investiční doporučení
Výsledky společností - ČR
Výsledky společností - Svět
IPO, M&A
Týdenní přehledy
 

Detail - články
Sociální sítě nefungují, nemají dostatečný vliv na nákupní chování zákazníků, vyplývá z dotazování v USA

Sociální sítě nefungují, nemají dostatečný vliv na nákupní chování zákazníků, vyplývá z dotazování v USA

24.6.2014 10:55
Autor: Pavel Petr, Patria Online

Většina Američanů říká, že sociální média mají nulový vliv na jejich nákupní rozhodování. To může být voda na mlýn skeptiků z řad malých podniků, kde považují obstarávání si přítomnosti na sociálních médiích jako je Facebook, Twitter nebo Pinterest za časově náročné, neefektivní a výsledek neodpovídá vynaloženému úsilí.

sm_obr1
Sociální média mají vliv jenom na 5 % Američanů a toho co nakupují, alespoň podle dotazování společnosti Gallup, kterého se zúčastnilo zhruba 18 000 zletilých Američanů. Šedesát dva procent řeklo, že sociální média neměla a nemají vliv vůbec. Na druhou stranu 30 % přiznává, že nějaký ten vliv na nákupní chování jistě mají.

Členové generace Milénium jsou více ovlivňováni než jejich starší kolegové, ale ne zase tak moc. Pouze sedm procent těch, kteří se narodili po roce 1980 přiznalo, že sociální média na ně mají velký vliv a 43 % uznalo nějaký neurčitý.

sm_obr2

Je samozřejmě možné, že si respondenti ani neuvědomují nebo podceňují vliv nikdy nekončícího proud zpráv, oznámení, tweetů apod. Americké firmy v roce 2013 utratily okolo 5 mld. USD a očekávají, že se jejich investice vrátí. A tak se tato varianta jeví jako relativně možná.

O rok dříve Nielsen provedl podobný výzkum a zjistil, že sociální média mají potenciál oslovit zákazníky. Na druhou stranu ten samý výzkum ukázal, že nejdůvěryhodnějšími zdroji informací pro spotřebitele je stále rada přátel nebo online recenze.

Zdroje: Bloomberg BusinessWeek, Gallup


Váš názor
Na tomto místě můžete zahájit diskusi. Zatím nebyl zadán žádný názor. Do diskuse mohou přispívat pouze přihlášení uživatelé (Přihlásit). Pokud nemáte účet, na který byste se mohli přihlásit, registrujte se zde.
Aktuální komentáře

Související komentáře
Nejčtenější zprávy dne
Nejčtenější zprávy týdne
Nejdiskutovanější zprávy týdne
Denní kalendář hlavních událostí
Nebyla nalezena žádná data