Většina Američanů říká, že sociální média mají nulový vliv na jejich nákupní rozhodování. To může být voda na mlýn skeptiků z řad malých podniků, kde považují obstarávání si přítomnosti na sociálních médiích jako je Facebook, Twitter nebo Pinterest za časově náročné, neefektivní a výsledek neodpovídá vynaloženému úsilí.
Sociální média mají vliv jenom na 5 % Američanů a toho co nakupují, alespoň podle dotazování společnosti Gallup, kterého se zúčastnilo zhruba 18 000 zletilých Američanů. Šedesát dva procent řeklo, že sociální média neměla a nemají vliv vůbec. Na druhou stranu 30 % přiznává, že nějaký ten vliv na nákupní chování jistě mají.
Členové generace Milénium jsou více ovlivňováni než jejich starší kolegové, ale ne zase tak moc. Pouze sedm procent těch, kteří se narodili po roce 1980 přiznalo, že sociální média na ně mají velký vliv a 43 % uznalo nějaký neurčitý.
Je samozřejmě možné, že si respondenti ani neuvědomují nebo podceňují vliv nikdy nekončícího proud zpráv, oznámení, tweetů apod. Americké firmy v roce 2013 utratily okolo 5 mld. USD a očekávají, že se jejich investice vrátí. A tak se tato varianta jeví jako relativně možná.
O rok dříve Nielsen provedl podobný výzkum a zjistil, že sociální média mají potenciál oslovit zákazníky. Na druhou stranu ten samý výzkum ukázal, že nejdůvěryhodnějšími zdroji informací pro spotřebitele je stále rada přátel nebo online recenze.
Zdroje: Bloomberg BusinessWeek, Gallup