Světově proslulý americký klenotník & Co, ohlásil výsledky za 4Q 2014 a finanční rok končící 31. ledna 2015. Celosvětové tržby značky, proslavené nejen diamantovými zásnubními prsteny v legendárních krabičkách v barvě modři, dosáhly ve 4Q 1,3 miliard USD, což je meziročně o 1 % méně. Na tržbách se tak odrazil silný dolar. V přepočtu stálým měnovým kurzem ovšem tržby ve 4Q vzrostly o 3 % a to hlavně díky růstu na trzích v Evropě a v Asii. Hlavním zdrojem příjmů byly pro módní šperky. Tržby za celý FY 2014 ke konci 31. ledna pak vzrostly o 5 % na 4,25 miliard USD, v přepočtu stálým měnovým kurzem dokonce o 7 % a to díky růstu prodejů ve všech regionech a všech produktových kategoriích.
EPS
Upravený EPS ve 4Q dosáhl na úroveň 1,51 USD, což byl značný nárůst v porovnání se ztrátou na akcii (diluted) 0,81 % ve 4Q předešlého roku v důsledku nákladů na arbitrážní řízení se společností . Za FY 2014 vykázal EPS diluted 4,20 USD, bez započítání nákladů, což je 13% nárůst oproti roku 2014. To víceméně odpovídá odhadům, které společnost revidovala v lednu tohoto roku a ve kterých predikovala EPS (diluted) bez ztráty 0.47 USD na akcii po zdanění a na zánik dluhu v rozmezí 4.15 až 4.20 USD. Původní odhad z roku 2014 ovšem počítal s vyšším rozmezím 4,20 až 4,30 USD.
oznámil v lednu snížení odhadů v reakci na 1% pokles tržeb za listopad a prosinec 2014 na 1,02 miliard USD z důvodu ne až tak vydařené sváteční sezóny. Akcie na tuto zprávu reagovaly poklesem na nejnižší úroveň za posledních 10 let. Silný dolar obrátil například loňský nárůst tržeb v Evropě o 9 % v pouze 1% růst v přepočtu na USD. V předchozím roce v období kolem vánočních svátků přitom rostl o 4 %.
Regiony
Negativní dopad na tržby v regionu Amerika, což je pro značku hlavní trh, měl silný dolar, který snižoval tržby z prodejů zahraničním turistům. V asijském regionu rostly tržby hlavně v Číně, Austrálii a Singapuru. Problematický byl v loňském roce pro japonský trh, který býval tradiční baštou a kde z hlediska komparativních obchodních tržeb došlo ve 4Q k poklesu o 5 %. Podle managementu jsou důvodem hlavně hospodářská situace v zemi a pokles utrácení zdejších spotřebitelů. V Evropě ve 4Q tržby zůstaly na úrovni 4Q loňského roku, za celý rok ovšem oproti FY 2013 vzrostly o 6 % na 497 milionů dolarů. Tržby v ostatních regionech táhl nově otevřený obchod v Moskvě. Celkem ve světě 8 obchodů otevřel a 2 uzavřel.
Hrubá marže se oproti loňským výsledkům mírně zvýšila a to z 60,5 % na 60,8 % ve 4Q a z 58,1 % na 59,7 % y/y. Tento mírný růst byl důsledkem nejen lepších cen výrobních surovin, ale zároveň i navýšení cen produtů v roce 2014 a posunu sales mixu ke kategorii módních šperků s vyšší marží.
Výhled na rok 2015
Pro fiskální rok 2015, který skončí u Tiffanyho 31. ledna 2016 se očekává minimální růst čistého zisku na akcii. Odhady zároveň počítají s 30% poklesem zisku v 1Q 2015 a s o něco menším poklesem v 2Q. Naopak ve 3Q a 4Q 2015 očekává dvouciferný nárůst. Předpokladem pro tento vývoj bude v celoročním horizontu mimo jiné růst tržeb ve všech regionech.
čeká v tomto roce mnoho výzev vycházející ze světové ekonomické situace, hlavně ze silného dolaru. Plánuje ovšem pokračovat v expanzi a otevřít v letošním roce 12 až 15 nových obchodů a spoléhá na nově připravované kolekce hodinek a šperků.

V reakci na zveřejnění dnešních výsledků spadly akcie v premarket o 3,6 %.
Zdroj: & Co, Bloomberg