Hledat v komentářích
Investiční doporučení
Výsledky společností - ČR
Výsledky společností - Svět
IPO, M&A
Týdenní přehledy
 

Detail - články
2,7 mil. kilometrů; 11 nehod; žádné zavinění = testování auta od Google (DIP)

2,7 mil. kilometrů; 11 nehod; žádné zavinění = testování auta od Google (DIP)

13.05.2015 15:15
Autor: Pavel Petr, Patria Online

Google Inc. (DIP) zveřejnil nové statistiky vztahující se na pilotní projekt provozu plně automatického vozu od Google. Za dobu šesti let testování při kterém auta najely 1,7 milionu mil tedy 2,72 mil. kilometrů byly účastníkem 11 dopravních nehod. A nikdy nebyly označeny za viníka nehody a nikdo při nich nebyl zraněn. Nejvíce nehod bylo způsobeno nedobržděním vozila za testovacím vozem Google (DIP), některé se odehrály na dálnici a některé kvůli světelné signalizaci. To jen dokazuje jaké benefity by automatizace řízení mohla přinést když na evropských silnicích v roce 2013 zemřelo 25 900 osob tj. 70 lidí denně.

Google (DIP) se již delší dobu specializuje ve své laboratoři Google X na projekty s dlouhodobým dopadem a potenciálem na pomalé uvedení špičkové technologie do provozu. Mapy, senzory a další technologie zajištují přesné navádění a rychlejší reakce na události v okolí auta než lidský řidič.

Google (DIP) se již nechal slyšet, že nadále bude testovat zkušenosti s automatickými vozy, aby učinil řízení ještě jednodušší a ještě bezpečnější než je v současné době. Zavádění takových technologií by mělo být přímý dopad na bezpečnost na silnici. A sejmout zodpovědnost za řízení z člověk na stroj. I sám Google (DIP) říká, že přestože senzory a počítače mají skvělou odezvu a přesně dokáží vyhodnotit velké množství dat v krátkém čase fyzikální zákony, rychlost a vzdálenost prostě nelze někdy překonat.

Otázkou pro Google (DIP) bude jak přesvědčí soudobé řidiče, aby přesedli do vozů bez volantu. Problém je širší než se zdá. Protože sedíme v srdci evropského kontinentu a jen těžko si většina z nás dokáže představit jak hluboce je automobil zakořeněn v kultuře USA. Auto bylo a je symbolem svobody a Američané milují řízení auta. To třeba Evropané trochu špatně chápou nebo nemají nechápavý přístup.

Každopádně pro soudobé řidiče bude těžké vzdát se kontroly nad vozem. Je to obdobné jako s geolokací mobilních telefonů. Naše generace je k tomu velmi opatrná a nedůvěřivá. A alespoň se snaží mít svá data pod kontrolou. Další generace, která se narodí do standardu trackované polohy, kudykoliv se pohnete možná na svou předchozí generaci bude pohlížet s neporozumění.

A přesně obdobně by to mohlo probíhat i s takto chytrými vozy. Bude to technologie, která začne dominovat, až se do ní přímo nová generace “narodí” rozuměj vezme za standardní a běžnou věc a nebude mít tu zkušenost jaký je to pocit ovládat několik tun plechu v relativně vysokých rychlostech. A nebude mít tu schopnost ani potřebu vůz řídit. V podstatě bude běžná automobilová doprava degradována na přesun z místa A do místa B, tak jak by to v případě dodržování soudobých dopravních předpisů mělo vypadat.

Zdroj: Bloomberg


Čtěte více:

Britský speciál: Cameronovo vášnivé spoření - díl 3.
13.05.2015 13:00
Výsledky britských parlamentních voleb z konce minulého týdnu položily...
Jednání o restrukturalizaci ukrajinského dluhu na bodu varu
13.05.2015 14:05
Včera v pozdních hodinách dosáhla jednání o restrukturalizaci ukrajins...

Váš názor
Na tomto místě můžete zahájit diskusi. Zatím nebyl zadán žádný názor. Do diskuse mohou přispívat pouze přihlášení uživatelé (Přihlásit). Pokud nemáte účet, na který byste se mohli přihlásit, registrujte se zde.
Aktuální komentáře
07.10.2022
22:11Nasdaq Composite ztratil 3,8 %, AMD -13,87 %  
17:54Monetární kontrakce, akcie a cestování v čase
17:16Závěr týdne v červeném s přispěním dat i Fedu  
16:05Výrobci čipů očekávají „dechberoucí“ pokles poptávky kvůli hrozící recesi
15:14Překvapivý pokles nezaměstnanosti v USA. Naděje na otočku Fedu znovu chladnou
14:17Perly týdne: Není ochlazení jako ochlazení, ideál energetických firem a akciová bezpečná útočiště
13:12Sláva, či prokletí přírodního bohatství? Nizozemci by mohli vyprávět
11:57Trhy dopoledne jen přešlapují a přejí si slabá makrodata  
11:48EUC a.s.: Informace o úrokové sazbě na 10. úrokové období dluhopisu EUC VAR/22, ISIN CZ0003517724
11:29ECB se obává problémů bank. Znovu brzdí bonusy i dividendy
11:10AMD: Poptávková nákaza se šíří dál (komentář analytika)  
10:49Jan Bureš: Průmysl překvapil lehce pozitivně, výhled je však velmi nejistý
10:16Zahraniční obchod je sedmý měsíc v deficitu, v srpnu měl schodek 28,2 mld. Kč
10:13Stavební výroba v Česku v srpnu zmírnila meziroční pokles na 0,4 procenta
10:06Průmysl v srpnu překvapivě zrychlil růst na 7,2 procenta
9:46Jak reagují české akcie na daň z nadměrných zisků: ČEZ propadá, banky drží
9:38Akciové trhy, ekonomika, investiční tipy. Příhlaste se na setkání s analytikem a makléřem v úterý 11.10. v Olomouci
9:12Řada penzijních fondů byla jen hodiny od krachu, objasňuje britská centrální banka zásah na trhu dluhopisů
9:09Rozbřesk: Tuzemská ekonomika dále šlape na brzdu
9:05Samsungu poprvé za téměř tři roky klesl čtvrtletní provozní zisk

Související komentáře
Nejčtenější zprávy dne
Nejčtenější zprávy týdne
Nejdiskutovanější zprávy týdne
Kalendář událostí
ČasUdálost
J D Wetherspoon PLC (Bef-mkt)
9:00CZ - Obchodní bilance - nár. pojetí, mld. Kč
9:00CZ - Průmyslová výroba, y/y
10:00CZ - Devizové rezervy, mld. USD
14:30USA - Průměrná hodinová mzda, m/m
14:30USA - Změna počtu prac. míst