Hledat v komentářích
Investiční doporučení
Výsledky společností - ČR
Výsledky společností - Svět
IPO, M&A
Týdenní přehledy
 

Detail - články
2,7 mil. kilometrů; 11 nehod; žádné zavinění = testování auta od Google (DIP)

2,7 mil. kilometrů; 11 nehod; žádné zavinění = testování auta od Google (DIP)

13.05.2015 15:15
Autor: Pavel Petr, Patria Online

Google Inc. (DIP) zveřejnil nové statistiky vztahující se na pilotní projekt provozu plně automatického vozu od Google. Za dobu šesti let testování při kterém auta najely 1,7 milionu mil tedy 2,72 mil. kilometrů byly účastníkem 11 dopravních nehod. A nikdy nebyly označeny za viníka nehody a nikdo při nich nebyl zraněn. Nejvíce nehod bylo způsobeno nedobržděním vozila za testovacím vozem Google (DIP), některé se odehrály na dálnici a některé kvůli světelné signalizaci. To jen dokazuje jaké benefity by automatizace řízení mohla přinést když na evropských silnicích v roce 2013 zemřelo 25 900 osob tj. 70 lidí denně.

Google (DIP) se již delší dobu specializuje ve své laboratoři Google X na projekty s dlouhodobým dopadem a potenciálem na pomalé uvedení špičkové technologie do provozu. Mapy, senzory a další technologie zajištují přesné navádění a rychlejší reakce na události v okolí auta než lidský řidič.

Google (DIP) se již nechal slyšet, že nadále bude testovat zkušenosti s automatickými vozy, aby učinil řízení ještě jednodušší a ještě bezpečnější než je v současné době. Zavádění takových technologií by mělo být přímý dopad na bezpečnost na silnici. A sejmout zodpovědnost za řízení z člověk na stroj. I sám Google (DIP) říká, že přestože senzory a počítače mají skvělou odezvu a přesně dokáží vyhodnotit velké množství dat v krátkém čase fyzikální zákony, rychlost a vzdálenost prostě nelze někdy překonat.

Otázkou pro Google (DIP) bude jak přesvědčí soudobé řidiče, aby přesedli do vozů bez volantu. Problém je širší než se zdá. Protože sedíme v srdci evropského kontinentu a jen těžko si většina z nás dokáže představit jak hluboce je automobil zakořeněn v kultuře USA. Auto bylo a je symbolem svobody a Američané milují řízení auta. To třeba Evropané trochu špatně chápou nebo nemají nechápavý přístup.

Každopádně pro soudobé řidiče bude těžké vzdát se kontroly nad vozem. Je to obdobné jako s geolokací mobilních telefonů. Naše generace je k tomu velmi opatrná a nedůvěřivá. A alespoň se snaží mít svá data pod kontrolou. Další generace, která se narodí do standardu trackované polohy, kudykoliv se pohnete možná na svou předchozí generaci bude pohlížet s neporozumění.

A přesně obdobně by to mohlo probíhat i s takto chytrými vozy. Bude to technologie, která začne dominovat, až se do ní přímo nová generace “narodí” rozuměj vezme za standardní a běžnou věc a nebude mít tu zkušenost jaký je to pocit ovládat několik tun plechu v relativně vysokých rychlostech. A nebude mít tu schopnost ani potřebu vůz řídit. V podstatě bude běžná automobilová doprava degradována na přesun z místa A do místa B, tak jak by to v případě dodržování soudobých dopravních předpisů mělo vypadat.

Zdroj: Bloomberg


Čtěte více:

Britský speciál: Cameronovo vášnivé spoření - díl 3.
13.05.2015 13:00
Výsledky britských parlamentních voleb z konce minulého týdnu položily...
Jednání o restrukturalizaci ukrajinského dluhu na bodu varu
13.05.2015 14:05
Včera v pozdních hodinách dosáhla jednání o restrukturalizaci ukrajins...

Váš názor
Na tomto místě můžete zahájit diskusi. Zatím nebyl zadán žádný názor. Do diskuse mohou přispívat pouze přihlášení uživatelé (Přihlásit). Pokud nemáte účet, na který byste se mohli přihlásit, registrujte se zde.
Aktuální komentáře
26.07.2024
22:00Optimistický závěr týdne  
17:33Fungovalo to dobře a pak najednou vůbec
16:54Akcie se zvedají, ale namísto návratu technologií probíhá rotace do tradiční ekonomiky  
15:59EU oficiálně zahájila řízení se sedmi členskými státy kvůli vysokým deficitům
15:47Rozkol mezi top techy a zbytkem trhu nebyl stabilní. Probíhá hledání nové rovnováhy, soudí exmanažerka Goldman Sachs
13:58Perly týdne: Korekce ano, medvědí trh ne
12:25Jakub Blaha: Automobilky mají za sebou katastrofický týden  
11:50Sabotáže ve Francii na prahu olympijských her: Koordinované žhářské útoky zasáhly železnici
11:46Jak se postavit k technologiím při nynějších korekcích na trhu? Neutíkala bych plošně od velkých i vybírala mezi menšími, říká Rebecca Patterson
11:43Mercedes po poklesu potávky po elektromobilů a slabých prodejích v Číně snižuje výhled
10:46Evropa zvedá hlavu, poté co se to Wall Street nepodařilo  
9:25Rozbřesk: Americká ekonomika odmítá zahájit přistávací manévr
8:51Evropské indexy zahájí smíšeně, Mercedes snížil odhad ziskové marže  
6:24Investiční nápady na akciové i sektorové sázky podle portfolio manažera
25.07.2024
17:54Ekonomům predikce recesí moc nejdou. Co k ní nyní říkají trhy vládních a korporátních dluhopisů?
17:06Evropa v červeném, Amerika bojuje za zlepšení. Data tlumí dopad výsledků  
16:11IBM se vzepřela výprodeji technologií a po výsledcích roste  
15:31Tomáš Vlk: Ekonomika USA rostla v 2Q překvapivě rychle díky spotřebitelům  
15:12Tempo růstu americké ekonomiky ve druhém čtvrtletí zrychlilo na 2,8 procenta
14:07Zisk Harley-Davidson díky poptávce po dražších motocyklech vzrostl o 23 pct.

Související komentáře
Nejčtenější zprávy dne
Nejčtenější zprávy týdne
Nejdiskutovanější zprávy týdne
Kalendář událostí
Nebyla nalezena žádná data