Hledat v komentářích
Investiční doporučení
Výsledky společností - ČR
Výsledky společností - Svět
IPO, M&A
Týdenní přehledy
 

Detail - články
2,7 mil. kilometrů; 11 nehod; žádné zavinění = testování auta od Google (DIP)

2,7 mil. kilometrů; 11 nehod; žádné zavinění = testování auta od Google (DIP)

13.05.2015 15:15
Autor: Pavel Petr, Patria Online

Google Inc. (DIP) zveřejnil nové statistiky vztahující se na pilotní projekt provozu plně automatického vozu od Google. Za dobu šesti let testování při kterém auta najely 1,7 milionu mil tedy 2,72 mil. kilometrů byly účastníkem 11 dopravních nehod. A nikdy nebyly označeny za viníka nehody a nikdo při nich nebyl zraněn. Nejvíce nehod bylo způsobeno nedobržděním vozila za testovacím vozem Google (DIP), některé se odehrály na dálnici a některé kvůli světelné signalizaci. To jen dokazuje jaké benefity by automatizace řízení mohla přinést když na evropských silnicích v roce 2013 zemřelo 25 900 osob tj. 70 lidí denně.

Google (DIP) se již delší dobu specializuje ve své laboratoři Google X na projekty s dlouhodobým dopadem a potenciálem na pomalé uvedení špičkové technologie do provozu. Mapy, senzory a další technologie zajištují přesné navádění a rychlejší reakce na události v okolí auta než lidský řidič.

Google (DIP) se již nechal slyšet, že nadále bude testovat zkušenosti s automatickými vozy, aby učinil řízení ještě jednodušší a ještě bezpečnější než je v současné době. Zavádění takových technologií by mělo být přímý dopad na bezpečnost na silnici. A sejmout zodpovědnost za řízení z člověk na stroj. I sám Google (DIP) říká, že přestože senzory a počítače mají skvělou odezvu a přesně dokáží vyhodnotit velké množství dat v krátkém čase fyzikální zákony, rychlost a vzdálenost prostě nelze někdy překonat.

Otázkou pro Google (DIP) bude jak přesvědčí soudobé řidiče, aby přesedli do vozů bez volantu. Problém je širší než se zdá. Protože sedíme v srdci evropského kontinentu a jen těžko si většina z nás dokáže představit jak hluboce je automobil zakořeněn v kultuře USA. Auto bylo a je symbolem svobody a Američané milují řízení auta. To třeba Evropané trochu špatně chápou nebo nemají nechápavý přístup.

Každopádně pro soudobé řidiče bude těžké vzdát se kontroly nad vozem. Je to obdobné jako s geolokací mobilních telefonů. Naše generace je k tomu velmi opatrná a nedůvěřivá. A alespoň se snaží mít svá data pod kontrolou. Další generace, která se narodí do standardu trackované polohy, kudykoliv se pohnete možná na svou předchozí generaci bude pohlížet s neporozumění.

A přesně obdobně by to mohlo probíhat i s takto chytrými vozy. Bude to technologie, která začne dominovat, až se do ní přímo nová generace “narodí” rozuměj vezme za standardní a běžnou věc a nebude mít tu zkušenost jaký je to pocit ovládat několik tun plechu v relativně vysokých rychlostech. A nebude mít tu schopnost ani potřebu vůz řídit. V podstatě bude běžná automobilová doprava degradována na přesun z místa A do místa B, tak jak by to v případě dodržování soudobých dopravních předpisů mělo vypadat.

Zdroj: Bloomberg


Čtěte více:

Britský speciál: Cameronovo vášnivé spoření - díl 3.
13.05.2015 13:00
Výsledky britských parlamentních voleb z konce minulého týdnu položily...
Jednání o restrukturalizaci ukrajinského dluhu na bodu varu
13.05.2015 14:05
Včera v pozdních hodinách dosáhla jednání o restrukturalizaci ukrajins...

Váš názor
Na tomto místě můžete zahájit diskusi. Zatím nebyl zadán žádný názor. Do diskuse mohou přispívat pouze přihlášení uživatelé (Přihlásit). Pokud nemáte účet, na který byste se mohli přihlásit, registrujte se zde.
Aktuální komentáře
22.09.2025
20:24PODCAST Týdenní výhled: Sazby ČNB by měly zůstat delší dobu stabilní  
18:14Začne se Mag7 mnohem více podobat zbytku trhu růstem zisků a také valuacemi?
17:24Strategický krok Allwyn do USA: V řádu miliard dolarů získá kontrolu nad PrizePicks a vstoupí do světa DFS
15:49Technická analýza S&P 500: Býčí trh ještě nemusí být u konce  
15:35Snaha odnaučit AI lhát může vést k lepšímu skrývání lží, ukázal výzkum OpenAI
14:31Raiffeisenbank a.s.: Výplata úrokového výnosu dluhopisů
13:57Pfizer se dohodl na převzetí výrobce léků proti obezitě Metsera
12:07Nejbohatší Francouz Arnault ostře kritizuje návrh daně pro nejbohatší
11:56Akcie začátkem týdne ztrácejí, zatímco investoři se znovu obracejí ke zlatu  
10:44Odklad elektromobilů a zhoršený výhled posílají akcie Porsche a VW dolů o více než šest procent
9:32Rozbřesk: Ceny masa určí, jak rychle bude odeznívat potravinová inflace
8:52Futures ukazují v úvodu nového týdne opatrnost, ČNB zřejmě ve středu sazby nezmění  
8:28MakroMixér se sociologem Danielem Prokopem: Většina Čechů neví, jak daně fungují
21.09.2025
9:10Víkendář: Hodnota pravdy roste ve světě lží generovaných umělou inteligencí
20.09.2025
15:14Vytváří AI největší tlak na zaměstnanost u mladých lidí?
9:04Víkendář: Krugman o politice americké vlády a jejím dopadu na ekonomiku
19.09.2025
22:03Americké akcie mají za sebou silný týden  
17:46Akcie a peníze – americká a čínská verze
16:58Nové sankce EU proti Rusku: 118 lodí z ruské stínové flotily nebo banky
16:10Analytický radar: Colt sází na akvizice a míří k větší roli v obranném průmyslu

Související komentáře
Nejčtenější zprávy dne
Nejčtenější zprávy týdne
Nejdiskutovanější zprávy týdne
Kalendář událostí
ČasUdálost
9:30DE - PMI v průmyslu
10:00EMU - PMI v průmyslu
14:00HU - Jednání MNB, základní sazba