Hledat v komentářích
Investiční doporučení
Výsledky společností - ČR
Výsledky společností - Svět
IPO, M&A
Týdenní přehledy
 

Detail - články
Proč Twitter není Facebook

Proč Twitter není Facebook

27.04.2016 12:10
Autor: Pavel Petr, Patria Online

Twitter včera přestavil svoje další kvartální výsledky. To jak dopadly, asi nemusíme příliš komentovat, když se akcie Twitteru v after-market doslova „rozsypala“ o 13,46 % na 15,36 USD. Čímž se zase blíží svému minimu, které leží na 13,91 USD. Již delší dobu se pohybuje také pod cenou v IPO, za kterou vstupovala na trhy (26 USD za akcii).

Sociální síť Twitter většina finančních analytiků doslova pranýřuje za neschopnost generovat reklamní příjmy, za neschopnost rychle nabírat nové uživatele a v tom shonu a spěchu, který na finančních trzích panuje, zapomínají na jeden zásadní a fundamentální rozdíl mezi opěvovaným Facebookem a zatracovaným Twitterem.

Twitter není Facebook. Facebook je prakticky pro každého a Twitter je jenom pro někoho. Posuďte sami. Na Facebooku můžete psát neomezeně dlouhé příspěvky, zakládat komunity, sdílet fotografie a videa, zakládat události, hrát hry nebo milovat kdejaký spotřební nesmysl a být jeho fanoušek. Každý si tam najde něco.

Twitter byl od počátku stavěn s jinou filozofií. Kouzelný tweet, do té doby neznámá věc, může mít jen 140 znaků. Twitter přišel také s hashtagy, neboli vytvořil jakési témata, která následně Facebook okopíroval. Twitter byl a je hodně svobodomyslný v tom, že můžete sledovat, koho chcete. Spojení je jednostranné. Nepotřebujete potvrzení z druhé strany, abyste si mohli číst příspěvky dalších lidí. Naopak je také jednoduché ostatní blokovat, pokud vás obtěžují. Naprosté mistrovství na Twitteru tkví v tom, umět komunikovat srozumitelně právě ve zmíněných 140 znacích a ještě třeba přidat odkaz.

A tady přesně začíná asi klíčový rozdíl, nad Twitterem musíte přemýšlet. Úspěch neuděláte s roztomilou fotkou vaší kočky. Twitter je intelektuálně náročnější svět než Facebook. A tento intelektuálně náročnější svět je i chytřejší a nekliká na reklamu tak často, jak by se akcionáři líbilo.

Pravdou je, že sám jsem si na vlastní kůži vyzkoušel, že cílení reklamy není tak úplně dokonalé. Jednak to může být chyba marketéra, nebo to může být chyba na straně Twitteru nebo to je prostě a jen důsledek svobodomyslnosti Twitter, kde si každý můžete tvořit témata nebo-li hashtagy jak chce a z jakýchkoliv důvodů chce. Čímž se stěžuje marketérům pozice, aby dosahovali relevantnosti reklamy.

Twitter se v současné době také používaná jako „hlásná trouba“ politiků, novinářů nebo společností. V kostce řečeno – těch co mají co říct. Můžete přes něj také sledovat revoluce, války, olympijské hry a stává se respektovaným zdrojem informací. Bylo zjištěné, že leckteré informace se můžete dozvědět z Twitteru rychleji než z tradičnějších médií.

Já osobně vnímám Twitter ještě jako filter toho podstatného v digitálním světě, který přetéká obsahem. Sleduji jen autority v určitých oborech, a pokud ty označí něco jako zajímavé, pravděpodobně to bude opravdu zajímavé. Filtruji tak podstatný a nepodstatný obsah.

Twitter se může stát obětí svého vlastního unikátního nastavení a audience, která na něj dochází a myslí to s jeho používáním vážně. Negativní reakcí se dočkal Twitter jak na možnost prodloužení tweetů na více jak 140 znaků, taktéž se příliš kladného přijetí nedostalo ani novému navrhovanému řazení příspěvků. Aktuálně jsou zprávy řazeny surově chronologicky, tak jak časově po sobě následují. Twitter to chce změnit a prioritizovat řazení tweetů podle důležitosti měřeno tím, kdo to říká a jakou odezvu (engagement) daná zpráva získala v počtu „retweets“ a „likes“ (původně favorite).

Poslední dobou se Twitter snaží změnit. Přišel s Periscopem, který byl pozitivně přijat veřejností a novinářskou skupinou uživatelů. Obecně si bere za vzor Facebook, ale nemůže změnit svoje základní stavební kameny jako je délka tweetu a řazení.

Osobně si myslím, že Twitter je velmi silný ve schopnosti komunikace one-to-many a toho by se měl více chopit a monetizovat například prostřednictvím firemních profilů. Zaručit firmám placený vyšší dosah i pro organické tweety, prémiové služby nebo vylepšené profily pro firemní komunikaci.

Současné reklamní formáty asi zatím nejsou tou dojnou krávou, kterou měly představovat. Chápu, že marketéři musí být štěstím bez sebe, když mohou zacílit sledující svého úhlavního nepřítele. Tuto možnost Twitter umožňuje, ale znovu narážíme na stejný problém, kdo na reklamu klikne, když už sleduje pravděpodobně z dobrého důvodu konkurenční společnost.

Uvidíme jak se Twitteru bude nadále dýchat mezi mlýnskými kameny uživatelů, akcionářů a samotného managementu a jestli se mu nakonec povede vybruslit z nezáviděníhodné situace.


Čtěte více:

Twitter není podle studie spolehlivým ukazatelem výsledků voleb
17.02.2016 8:51
Říká se, že v politice platí, že jakákoli publicita je dobrá publicita...
Spor FBI vs. Apple graduje - stanovisko zaujmul Google, Facebook, Twitter a Whatsapp
23.02.2016 16:38
Začalo to docela vážným problém. Střelec v San Bernardinu měl mobil od...
Twitter zvýšil počet uživatelů, tržby skončily pod odhady (after market -13,5 %)
27.04.2016 9:08
Americké internetové společnosti Twitter se v prvním čtvrtletí podařil...

Váš názor
Na tomto místě můžete zahájit diskusi. Zatím nebyl zadán žádný názor. Do diskuse mohou přispívat pouze přihlášení uživatelé (Přihlásit). Pokud nemáte účet, na který byste se mohli přihlásit, registrujte se zde.
Aktuální komentáře
01.06.2025
15:48Cla a chaos – dějství druhé?
10:02Víkendář: Přehání se to se zásluhami centrálních bank a jejich politiky cílování inflace?
31.05.2025
15:22Fidelity International: Co mohou očekávat investoři do technologií?
10:05Víkendář: Cla a nedoceněné přínosy evropské měnové unie
30.05.2025
17:12Která země má nejvíce (čistých) zahraničních aktiv? A jak to souvisí s globálními (ne)rovnováhami?
17:02Trumpova celní politika opět zvedá volatilitu na akciovém trhu  
15:37Lee věří v další růst akcií, pozitivní je i Siegel
14:57ČNB: Český růst byl podpořen investicemi a exportem, výhled zhoršují cla
14:15Čeká nás akciový výprodej? Penzijní fondy se chystají vyvážit portfolia
14:01Trumpovy celní vrtochy už spálily firmám přes 34 miliard dolarů, spočetla agentura Reuters
12:22Perly týdne: TACO, umění vyjednávat a chvíle pro euro
11:54Philip Morris ČR vyplatí za loňský rok dividendu 1220 korun na akcii, stejnou jako loni
10:59Jan Bureš: HDP revidován vzhůru, rok 2025 již bude silný…
10:33Trumpova cla opět platí. A budou platit i zítra? Trhy na zprávy reagují tlumeně  
10:21Zpřesněný odhad HDP za první kvartál ukázal nejrychlejší růst ekonomiky za téměř 3 roky
9:09Rozbřesk: Trumpova cla: platí, neplatí a znovu platí
8:47Bessent: Obchodní rozhovory USA s Čínou váznou, měli by se zapojit prezidenti
8:46Odvolací soud obnovil Trumpova cla
8:44Ministerstvo financí navrhuje zrušit daňový strop 40 milionů, Trumpova cla znovu na scéně a futures jsou smíšené  
6:15Slavný index S&P 500 letos nestíhá. Má smysl začít kupovat akcie mimo USA?

Související komentáře
Nejčtenější zprávy dne
Nejčtenější zprávy týdne
Nejdiskutovanější zprávy týdne
Kalendář událostí
Nebyla nalezena žádná data