Říká se, že v politice platí, že jakákoli publicita je dobrá publicita. Podle nové studie se to ale nemusí nutně vztahovat také na twitter a vzkazy na něm zveřejněné, napsala dnes agentura Reuters.
Podle studie, kterou zveřejnil odborný časopis Social Science Computer Review, je těžké předpovědět výsledek voleb podle množství zájmu, jaký kandidát na twitteru vzbudí. Studie, která se soustředila na německé volby v roce 2013, zjistila, že údaje z twitteru jsou spíše přesnějším ukazatelem množství zájmu, jaký kandidát vzbudí, než množství podpory, na jakou se může těšit.
"Negativní události, jako jsou politické skandály, stejně jako ty pozitivní například v podobě úspěchů, mohou shodně vyvolat zájem o stranu či kandidáta," uvedla studie. Ovšem skandály a úspěchy ovlivňují množství podpory pro kandidáta naprosto odlišnými způsoby.
"Analýzy nepodporují jednoduchou rovnici 'více tweetů, více hlasů'," zjistila studie. Například videonahrávka kandidáta, který se dopustil ostudného předvolebního přešlapu, může vyvolat zvýšení zájmu na twitteru, ale pravděpodobně nepovede ke zvýšení politické podpory.
"Denní objem zpráv na twitteru týkajících se jednotlivých kandidátů nebo stran je značně proměnlivý v závislosti na událostech dne, jako jsou například televizní debaty kandidátů, významné rozhovory, anebo politické kontroverze či skandály," dodala studie.
Podle jiných údajů by spolehlivějším ukazatelem voličské podpory mohl být vyhledávač Google. Donald Trump a Bernie Sanders, vítězové republikánských, respektive demokratických primárek v New Hampshiru, byli také nejčastěji vyhledávanými kandidáty obou stran v tomto americkém státě.
Zdroj: ČTK