Během posledních dvaceti let se společnost snažila vybudovat jednu z nejnavštěvovanějších internetových stránek a silný tok příjmů z reklamy. V obou případech uspěla, ale výhled příliš povzbudivý není. Investoři momentálně nemají moc důvěry ve firmu tak, jak dnes stojí a leží. Podle některých názorů se kořeny problémů nacházejí v minulosti, když se firmám jako Google a dařilo přetáhnout na svou stranu ty nejlepší programátory a specialisty. Bez nich nebyla schopna tvořit nové produkty a držet tempo s novými trendy. Stále se k ní však obracel velký počet uživatelů, z nichž ovšem nebyla schopna generovat dost peněz na to, aby uspokojila Wall Street.
Podle některých analytiků byla hlavní chybou neschopnost adaptace na dva hlavní trendy: Růst významu sociálních sítí a intenzivní používání mobilních telefonů. Právě to mohlo být pro nejtvrdším zásahem, protože reklamy tvořené pro zobrazení na počítačových obrazovkách jsou pro malé obrazovky nevhodné. Spotřebitelé také stráví mnohem více času používáním různých aplikací než surfováním na internetu. Ovšem aplikace od nebyly s výjimkou emailu nikdy úspěšné. Dnes dává hodně peněz do mobilních produktů, ale jejich oblíbenost zůstává stále nízko.
Ředitelka Marissa Mayerová hovoří o společnosti, která je silnější a modernější než kdy předtím, ovšem investoři stále očekávají, že jádro firmy se prodá. Hedge fond Starboard Value před několika dny informoval, že tento prodej stále požaduje a navrhuje, aby další valná hromada vyměnila celou dozorčí radu. Zájem o vyjádřila řada investorů, včetně společnosti . Podle analytiků jde o jednoho z nejvážnějších kandidátů, protože tato telekomunikační společnost se agresivně snaží vybudovat svůj vlastní internetový byznys.
Když Mayerová nastoupila do funkce, pracovala v prý pouze necelá stovka zaměstnanců na mobilních produktech. měl takových lidí tisíce. Nová ředitelka to změnila, ale mimo Mail se úspěch nedostavil. Slibná se zdála její sázka na platformu Tumblr, za kterou zaplatila 1,1 miliardy dolarů. Ředitelka odhadovala, že díky ní mohl počet návštěvníků stoupnout o 50 %. I když ale na novou platformu umístila reklamu, její přínos se v oblasti příjmů projevil jen minimálně. Nyní uvažuje o tom, že by došlo k odepsání této investice.
Vážným pokusem o změnu bylo i najmutí hvězdy Katie Couric, která měla fungovat jako hlavní postava zpravodajství a za to měla dostávat 10 milionů dolarů ročně. Tato snaha o přetáhnutí známých tváří ze zpravodajství byla ale také neúspěšná, protože počet nových uživatelů výrazněji nezvýšila. S ní padly i pokusy o prodej videoreklam s vyšší cenou. Když Mayerová do přicházela, dostalo se jí velmi vřelého přijetí, ty časy jsou ale dnes pryč. Nyní je pravděpodobné, že společnost bude prodána za cenu nižší, než představuje suma investic, které jí měly přinést úspěch.
Autorkou je Elizabeth Dwoskin.
Zdroj: The Washington Post