Radim Dalík je v Patria Finance na pozici člena představenstva a obchodního ředitele téměř dva roky. Zajímali jsme se o to, jak se za tu dobu změnila struktura klientů a jakých služeb a péče se jim nyní dostává.
Jak vypadá typický klient Patria Finance?
80 % našich klientů jsou muži v produktivním věku. Třetina klientů je z Prahy, ale v těsném závěsu jsou všechna další velká města v ČR. Nejvíce klientů (cca 50 %) získáváme přes pobočky ČSOB, více jak čtvrtina nových registrací je nyní on-line. Troufám si říci, že přes nás nyní obchoduje majorita investujících profesionálů v ČR.
Do budoucna se chceme zaměřit na klienty, kteří zatím investují do podílových fondů v off-line prostředí a nabízet jim možnost nakupovat podílové listy prostřednictvím on-line platformy Patria Direct. Souběžně s tím se chceme stát spolehlivým průvodcem pro prvoinvestory, kteří s aktivní správou vlastních peněz teprve začínají. Třeba tím, že jim poskytneme špičkové informace pro jejich rozhodování.
O jaké informace se jedná?
Máme široký tým analytiků, kteří pravidelně publikují jak krátkodobé investiční tipy, tak dlouhodobá doporučení. Portál Patria.cz přináší v českém jazyce on-line zpravodajství ze světa ekonomiky a investic. Pravidelně pořádáme vzdělávací webináře a investiční konference. Profesionálové Patria Finance komentují dění na finančních trzích pro všechna hlavní česká média a setkáte se s nimi tak nejenom na Patria.cz.
Jak se v Patria staráte o své klienty?
O naše klienty se stará celkem 19 kolegů, a pokud víme, jde o největší tým na českém trhu obchodníků s cennými papíry. Máme 4 seniorní makléře, poskytující investiční poradenství. Šestičlenný tým Péče o klienta poskytuje podporu a poradenství klientům obchodujícím online a devět kolegů a kolegyň má na starosti administraci a správu klientských dokumentů. Nesmím zapomenout ani na všechny bankéře ČSOB, kteří jsou naší prodlouženou rukou po České a Slovenské republice.
Jak můžu jako klient ovlivnit nabídku vašich služeb?
Nasloucháme našim klientům a snažíme se s nimi pravidelně komunikovat. Od loňska se jich nově ptáme formou pravidelného on-line průzkumu, ale možností je samozřejmě více – jejich názory na naše služby s námi mohou sdílet během pravidelných klientských setkání, v průběhu webinářů či online. Jsme aktivní na sociálních sítích a naše profily najdete jak na , tak na Twitteru.
Díky internímu IT týmu jsme navíc velmi flexibilní v implementaci změn a novinek, které vyplynou ze zpětné vazby od našich zákazníků.
Investování s sebou nese rizika. Jak řešíte problémy či chyby, které se mohou občas vyskytovat?
Naše obchodní a vypořádací systémy vyvíjíme interně, všechny potenciálně riskantní procesy máme několikanásobně jištěné. Lidská chyba samozřejmě může nastat, ale snažíme se její výskyt snížit na minimum – a pokud k ní už dojde, nastupuje náš efektivní reklamační proces. Všechny dotazy klientů řešíme rychle, vstřícnost a respekt ke každému z našich zákazníků je samozřejmostí. Těší nás, že profesionální úroveň našeho jednání v kritických okamžicích je jednou z věcí, kterou na nás naši klienti opakovaně oceňují.
Jak jednoduché je stát se vaším klientem?
Velmi jednoduché. Smlouvu můžete uzavřít přímo v sídle Patria Finance v Praze, on-line v aplikaci Patria Direct či na kterékoliv pobočce ČSOB a svůj první burzovní obchod tak můžete uskutečnit už za několik desítek minut.
Od loňského ledna je Patria Finance součástí finanční skupiny ČSOB a našim klientům tento fakt přináší mnoho dodatečných výhod – bezpečí a zázemí jedné z největších bank v ČR, převod z Vašeho účtu v ČSOB do Patria v řádku několika minut či přístup na zajímavé bankovní a pojišťovací produkty.
(komerční presentace)