Osm asijských nízkonákladových leteckých společností vytvořilo alianci, v rámci které budou nabízet cestujícím navzájem své lety. Aliance nazvaná Value Alliance bude schopná nabídnout cestujícím rezervaci na spoje do více než 160 destinací, uvedla agentura Reuters.
Cestující si budou moci objednat let přes internetové stránky jakéhokoliv ze členů aliance. Patří mezi ně Vanilla Air, která je součástí japonské ANA Holdings, singapurské Scoot a Tiger Airways, australské Tiger Airways Australia, thajské NOK Airlines a NokScoot, Cebu Pacific a jihokorejské Jeju Air. Aliance nezahrnuje větší nízkonákladové společnosti jako AirAsia.
Aliance tak výrazně zvýší svůj geografický rozsah. Jejím cílem je spojit menší aerolinky a udělat z nich v regionu alternativu větším skupinám, jako jsou AirAsia a Jetstar.
Cestující si budou moci v rámci jedné transakce na internetových stránkách jednoho z členů aliance vybrat let, sedadlo, jídlo a možnost přepravy zavazadla i u dalších členských aerolinek. Spolupráce však nebude tak silná jako v rámci globálních leteckých aliancí Star Alliance, Oneworld či SkyTeam. Tyto programy zahrnují i dohody o sdílení kódů, přístup do salonků partnerských firem, spolupráci na věrnostních programech, společný prodej a marketing a koordinaci sítě a cen. Tato spolupráce však vyžaduje schválení regulačními úřady a asijské nízkonákladové aerolinky ji zatím neplánují.
Asijské nízkonákladové společnosti se co nejvíce snaží využít prudkého růstu poptávky v regionu a objednaly si stovky letadel od obou předních výrobců, Airbus a . Americký očekává, že v nejbližší budoucnosti vstoupí na asijský letecký trh ročně 100 milionů nových cestujících.
Zdroj: ČTK