Motors pravděpodobně zpoplatní nabíjení jejich vozidel na Superchargerech pro majitele nově příchozího vozu Model 3. Pro majitele stávajících modelu S a X zůstanou nadále zdarma.
Elon Musk při svém projevu na valné hromadě oznámil, že super-nabíječky mají z fundamentálního pohledu prostě své náklady. A je tak jasné, že tuto věc bude nutné oddělit od nákladů na Model 3.
Pro připomenutí – nový Model 3 – by měl být první model automobilky , který bude mít konkurenceschopnou cenovku proti běžným vozům. Cena bude 35 000 USD. V porovnání s modely přechozími se jedná dozajista o nejlevnější model s cílem stát se masovým. Nastavená cena je cca na polovině modelu S.
Musk neuvedl, kolik by mohl stát balíček nabíjení zdarma u všech 632 Superchargerů po celých Spojených Státech pro budoucí majitele vozů Model 3. Ale uvedl, že cena by měla být pořád taková, aby to bylo velmi levné a určitě levnější než ježdění na naftu nebo benzín. Musk uvedl, že jízda na velké vzdálenosti by s Modelem 3 a zaplaceným balíčkem neměl být vůbec žádný problém. Cena balíčku uvedena nebyla.
Systém Superchargerů je v USA poměrně již dobře rozvinutý a umožňuje tak ve vozech bez potíží překonat tzv. „coast-to-coast“ trasu. Tedy od západního k východnímu pobřeží nebo obráceně.
Nakonec Elon Musk uvedl, že to nejlepší co může člověk udělat je nabít svoje auto tam, kde nabijí telefon – tedy doma a v práci. To jsou typicky dvě nejčastější situace, kdy jsou vozy delší dobu v klidu.
Motors v posledních několika měsících spustila předobjednávky Modelu 3, zatím jich registruje neuvěřitelných 373 tisíc. Zájem zákazníků musí být podmíněn složením zálohy 1 000 USD, tudíž se dá považovat velký zájem o skutečný a jen velmi málo zkreslený.
To přimělo Elona Muska, který je velmi ambiciózní ve svých projektech k tomu, aby zvýšil tlak na produkci vozů. Původní cíl bylo vyrobit 500 000 vozů do roku 2020, nyní o dva roky dříve tedy do roku 2018. Což je velmi náročný úkol a řada analytiků očekává, že se spíše plán splnit nepodaří.
Zdroj: Bloomberg
Foto: Windell Oskay - CC BY 2.0