Každý měsíc si mezi sebou až 450 miliónů uživatelů sociální sítě skrze tzv. „skupiny“ smluví obchody. Prodávají a vyměňují si všechno od jízdních kol až po známky. Americký gigant se toho pokusí využít a obchodování mezi uživateli usnadní novou funkcí Marketplace, která by měla sloužit jako jakýsi internetový bazar, kde budou uživatelé své zboží „vystavovat“.
Funkce bude v příštích dnech spuštěna jako mobilní aplikace a v několika dalších měsících se má objevit i její desktopová verze. V první fázi bude určena uživatelům v USA, Británii, Austrálii a na Novém Zélandě. Nabídku zboží půjde filtrovat podle ceny, kategorie, ale i lokace, kde se prodávající nachází. Služba bude určená uživatelům nad 18 let.
Facebook chce prodávající a kupující pouze spojovat, ale už nebude zprostředkovávat transakci a předání zboží. To bude čistě na dohodě uživatelů. Alespoň prozatím neplánuje novou službu zpoplatňovat.
Vzniká tak nová konkurence už existujícím službám , Gumtree a Craiglist, které jsou populární hlavně na Západě. Uživatelé těchto sítí zpravidla už tak tráví velkou část svého času online na , který by jich tak mohl spoustu přebrat.
Podle serveru Wired je také výhoda v tom, že zde lidé vystupují se skutečnými identitami a ne anonymně, což zvyšuje důvěryhodnost nabídek zboží. Magazín také podotýká, že toho o svých uživatelích hodně ví – kromě informací, které o sobě uživatelé sami poskytnou, se o nich dá mnoho odhadnout podle toho, jaká se jim například líbí hudba, kam chodily do školy, atd. by tak mohl časem službu Marketplace úspěšně využít k reklamním účelům.