Výrobce brýlí, kterému patří například značky Ray-Ban, Persol, nebo Oakley, dokázal ve třetím kvartálu zvýšit příjmy o 3,2 procenta oproti stejnému období za minulý rok. Za minulé čtvrtletí tak Luxottica vydělala 2,2 miliardy eur.
Společnost uvedla, že za lepším výsledkem může být reorganizace operací a úspěšný pokus snížit náklady. V severní Americe se prodeje podařilo zvednout o 3 procenta, i když se snížily prodeje velkoobchodům, zejména kvůli rozhodnutí vedení společnosti dodávat méně zboží internetovým obchodům. V Číně se také snížily prodeje velkoobchodníkům.
Luxottica je koneckonců obecně známá tím, že je vertikálně integrovanou společností, která má vlastní prodejní síť. Spadají pod ní například obchody s brýlemi Sunglass Hut. Rozhodnutí dodávat méně zboží velkoobchodníkům tak je nejspíš strategií, jak pomoct vlastním značkovým prodejnám.
Agentura Bloomberg dodává, že společnost bude v příštích třech letech investovat 1,5 miliardy eur do produktového vývoje, rozvoje digitálního prodeje a k expanzi na nové, především rozvojové trhy. Podle serveru the Wall Street Journal jsou pro výrobce luxusního zboží největšími hrozbami měnící se chování zákazníků, volatilní měny a makroekonomická situace.
Akcie společnosti na zprávu zareagovaly pozitivně a na burze v Miláně před pátou získávaly 4,5 procenta na 44,54 eur za kus.
Vývoj cen akcií společnosti od začátku roku

Zdroj: Bloomberg.