Švýcarský výrobce čokolády & Sprüngli v prvním pololetí zvýšil čistý zisk o 5,7 procenta na 76,3 milionu franků. Kvůli slabší poptávce po čokoládách v USA ale výsledek zaostal za očekáváním. Firma dnes také uvedla, že zhoršuje výhled na celý letošní rok, což zdůvodnila právě situací na americkém trhu.
Příjmy výrobce čokolád nebo pralinek Lindor v pololetí vzrostly o 3,1 procenta na 1,55 miliardy CHF. Bez zahrnutí výkyvů směnných kurzů se zvýšily o 3,6 procenta.
Analytici v anketě agentury Reuters očekávali, že firma vytvoří zisk 77,3 milionu CHF při tržbách 1,59 miliardy CHF.
„Kvůli současnému vývoji v Severní Americe očekáváme, že růst příjmů za celý rok bude nižší než v předchozím roce," konstatovala firma. Stále však čeká vyšší růst, než je průměr celého odvětví. Doposud očekával, že růst tržeb v letošním roce bude stejný jako loni, kdy tržby bez zahrnutí výkyvů směnných kurzů vzrostly o šest procent.
První polovina roku je obvykle pro výrobce čokolád slabší než polovina druhá. Takzvané organické tržby, v nichž nejsou zahrnuty jednorázové příjmy a příjmy převzatých firem, se v pololetí v Evropě zvýšily o šest procent. V Severní Americe ale o tři procenta klesly. Firma v roce 2014 koupila amerického výrobce čokolád Russell Stover a rozhodla se upravit nabídku produktů firmy, což má dopad na tržby.
Společnost vznikla před zhruba 170 lety. Své výrobky prodává ve více než 80 zemích po celém světě a vytváří 70 procent obratu mimo Švýcarsko. Asi 40 procent sortimentu připadá na tabulkovou čokoládu. Firma vlastní i značku čokolád Ghirardelli a v USA rodinného výrobce cukrovinek Russell Stover, který je znám svými bonboniérami. Jendu z nich proslavil Tom Hanks ve filmu Forrest Gump. Na českém trhu firma působí od roku 1994.
(Zdroj: & Sprüngli, Reuters, ČTK)