Hledat v komentářích
Investiční doporučení
Výsledky společností - ČR
Výsledky společností - Svět
IPO, M&A
Týdenní přehledy
 

Detail - články
Jak zelený je elektromobil? Jeho emise nejsou nulové

Jak zelený je elektromobil? Jeho emise nejsou nulové

2.3.2018 9:24
Autor: ČTK

Největším argumentem pro prodej automobilů na elektrický pohon je tradičně ten, že je bezemisní. Ukazuje se ale, že to není tak úplně pravda, píše agentura Bloomberg.

Dát "benzíňák" na protiúčet za elektromobil je do značné míry jako přesunout emise z výfuku na elektrárnu. Elektromobily jezdí na elektřinu a tato elektřina pochází z mixu fosilních paliv, jaderné energie a v menší míře z obnovitelné energie. Pokud tedy nejde o zemi, jako je Norsko.

Takže míra ekologičnosti elektrovozidla závisí na tom, kde se nabíjí. Nejblíže pojmu zelené energie je patrně Norsko, kde prakticky celou spotřebu elektřiny pokrývají vodní elektrárny. Většina největších trhů elektromobilů na světě je ale z valné části závislá na fosilních palivech. U Číny, zdaleka největším trhu aut na elektrický pohon, je to uhlí, u Ameriky zase zemní plyn. Z bezemisních jaderných elektráren pak profitují Británie a Francie.

A to je jen začátek. Dokonce i regiony v té které zemi jsou závislé na značně rozdílných zdrojích energie. Ne všechny elektrárny spalující fosilní paliva vypouštějí stejné emise. Přísnost norem se v jednotlivých státech v USA liší. To jsou důvody, proč se emisní faktor pro výrobu elektřiny ve městech v USA může tak značně lišit.

Vezme-li se v úvahu emise elektráren, elektromobil může být klidně zodpovědný za více než 100 gramů emisí oxidu uhličitého na každou ujetou míli (1,6 km). Není divu, že na automobil na elektrický pohon v Číně připadá více než dvojnásobek emisí než na stejný vůz v Británii. V porovnání s průměrným motorem s vnitřním spalováním jsou ale elektromobily lepší.

Navzdory všemu, řídit elektromobil je pro svět prospěšnější, než brázdit ho s benzínovým motorem. A jak uvedl Bloomberg, v roce 2016 činil rozdíl v "čistotě" 39 procent. S ohledem na předpokládaný růst podílu solární a větrné energie v energetickém mixu by tento rozdíl měl do roku 2040 stoupnout na 67 procent.


Čtěte více:

Prodej elektromobilů v Číně prudce roste, zbytek světa zaostává
3.2.2018 13:24
Náskok Číny v prodeji elektromobilů proti zbytku světa se stále zvyšuj...
Škodlivost automobilových emisí se testovala na opicích i na lidech
29.1.2018 15:04
Škodlivost automobilových emisí se v minulosti netestovala jen na opic...
Tesla model Y by mohl přijít na trh již v roce 2020
4.2.2018 18:53
Společnost Tesla minulý rok oficiálně potvrdila, že připravuje Model Y...
Létající auta: Fikce, nebo blízká budoucnost?
12.2.2018 17:40
Během příštích pěti let by mohla vzduchem létat auta, řekl pro CNBC Se...

Váš názor
Na tomto místě můžete zahájit diskusi. Zatím nebyl zadán žádný názor. Do diskuse mohou přispívat pouze přihlášení uživatelé (Přihlásit). Pokud nemáte účet, na který byste se mohli přihlásit, registrujte se zde.
Aktuální komentáře

Související komentáře
Nejčtenější zprávy dne
Nejčtenější zprávy týdne
Nejdiskutovanější zprávy týdne
Denní kalendář hlavních událostí
ČasUdálost
CSX Corp (09/18 Q3, Aft-mkt)
Lam Research Corp (09/18 Q1, Aft-mkt)
Omnicom Group Inc (09/18 Q3)
Prologis Inc (09/18 Q3, Bef-mkt)
United Continental Holdings Inc (09/18 Q3, Aft-mkt)
UnitedHealth Group Inc (09/18 Q3, Bef-mkt)
3:30Čína - CPI, y/y
9:00CZ - PPI, y/y
11:00DE - Index očekávání ZEW
12:15BlackRock Inc (09/18 Q3)
12:45Johnson & Johnson (09/18 Q3)
13:00Morgan Stanley (09/18 Q3)
13:30Domino's Pizza Inc (09/18 Q3)
13:30Goldman Sachs Group Inc/The (09/18 Q3)
14:00HU - Jednání MNB, základní sazba
15:15USA - Průmyslová výroba, m/m
22:05International Business Machines Corp (09/18 Q3)
22:05Netflix Inc (09/18 Q3)