Hledat v komentářích
Investiční doporučení
Výsledky společností - ČR
Výsledky společností - Svět
IPO, M&A
Týdenní přehledy
 

Detail - články
Nyní se ukazuje, jak velký je rozdíl mezi Applem a Facebookem

Nyní se ukazuje, jak velký je rozdíl mezi Applem a Facebookem

04.04.2018 6:26
Autor: Redakce, Patria.cz

Ředitel společnosti Apple Tim Cook minulý týden řekl, že jeho společnost by mohla vydělávat velké peníze na svých zákaznících v případě, že by s nimi jednala jako se svým produktem. Jenže se rozhodla, že takto jednat nebude. Komentoval tím skandál, kterému nyní kvůli společnosti Cambridge Analytica čelí Facebook. Když se Cooka zeptali, co by dělal v situaci, v jaké se nyní ocitl Mark Zuckerberg, prostě odvětil, že do takové situace by se nedostal. Jak přitom poukazuje Leonid Beshidsky na stránkách Bloombergu, Apple má o svých zákaznících více informací než Facebook, protože jim prodává více produktů a služeb. A celá věc podle něj ukazuje, že Apple a Microsoft jsou silnějšími společnostmi než Facebook.

Apple zná vše počínaje místem, kde se daný iPhone nachází a konče hudbou a produkty, které jeho držitel preferuje. Apple dokonce své klienty informuje, že bude získaná data sdílet se strategickými partnery, kteří pro něj pracují. A má i malou reklamní platformu, která mu umožňuje pracovat s cílenou reklamou. V tom se podobá Googlu, který nabízí zhruba stejné služby a také vlastní mobilní operační systém. Jenže Apple se rozhodl sám sebe omezit v tom, jak bude se všemi daty nakládat. Používá například kryptografii k tomu, aby oddělil konkrétní uživatele od uživatelských informací. Podobně postupuje Microsoft a Google a Cook se evidentně domnívá, že podobné dobrovolné hranice jsou dobrou cestou pro zamezení útoku ze strany regulátorů.

„Jako uživatel bych ale nedůvěřoval tomu, jak efektivní je samoregulace. Cook se vyhýbá monetizaci uživatelské základy Applu, ale v čele této společnosti nebude věčně. Lidé také mění své názory, a to zejména v případě, že se dá někde lehce vydělat,“ píše Bershidsky. Podle jeho názoru je regulace podobná té v Evropské unii spolehlivějším způsobem, jak dosáhnout rovných podmínek. Avšak ani ona není spolehlivou garancí soukromí uživatelů a klientů sociálních sítí. Jejich podnikatelský model je totiž založen na reklamě, a tudíž se ze své podstaty budou vždy snažit o získání maximálního množství informací. Google ani Facebook například nikdy nepůjdou ve stopách Microsoftu a nezavážou se k nepoužívání reklam cílených podle obsahu e-mailů a chatů.

Nejlepší garancí toho, že technologické společnosti nepřekročí hranice soukromí, je existence významných příjmů, které by takový krok ohrozil. V tomto smyslu je Apple společností spolehlivou, protože primárně jde o prodejce hardwaru, který vedle něj prodává i software. Ještě lépe je na tom Microsoft, protože ten generuje hodně peněz z cloudu, licencí a předplacených služeb. Právě proto se skandál točící se kolem Cambridge Analytica těchto dvou společností a jejich akcií zase tolik nedotýká. A firmy, které jsou na tom nyní hůře, se podle Bershidskyho musí naučit nabízet hodnotu zákazníkovi a ne zadavatelům reklamy.

Zdroj: Bloomberg

 

Čtěte více:

Cla, všude samá cla
02.04.2018 10:51
Čínská administrativa uvalila slibovaná cla na dovoz určitých americký...
Vydělávání peněz bylo na akciích v roce 2017 až příliš jednoduché. Letos tomu bude jinak
02.04.2018 12:59
Rok 2017 byl velmi výjimečný. Kam jsme se podívali, tam jsme našli něj...
Velký plán, jak na poslední chvíli zastavit brexit
03.04.2018 7:04
Podle Charlieho Coopera z Politica se ve Velké Británii schyluje k pos...
Bude nám ECB spíše škodit, nebo pomáhat?
02.04.2018 18:07
Natixis tvrdí, že Německo už fakticky není členem eurozóny. Jeho ekono...
Summary: Walmart chce získat zdravotní pojišťovnu, USA a Čína řinčí cly
02.04.2018 18:06
Cla USA/Čína V neděli uvalila čínská administrativa slibovaná cla na ...

Váš názor
Na tomto místě můžete zahájit diskusi. Zatím nebyl zadán žádný názor. Do diskuse mohou přispívat pouze přihlášení uživatelé (Přihlásit). Pokud nemáte účet, na který byste se mohli přihlásit, registrujte se zde.
Aktuální komentáře
04.05.2025
14:44Co dělat, když se dlouhodobé dluhopisy chovají jako akcie? Postřehy Fidelity
8:31Víkendář: Prudký růst ziskovosti evropských bank jako důsledek protiinflační politiky ECB
03.05.2025
14:37PIMCO: Přichází změna investičního paradigmatu, posun k novému ale bude trvat dlouho
8:21Víkendář: Podle nové studie hrála politika ECB při snižování inflace jen podružnou roli
02.05.2025
17:20Evropa směřuje k rovnováze, USA se budou letos (opět) spoléhat na spotřebitele?
16:48TikTok dostal v EU pokutu 530 milionů eur za nedostatky při ochraně dat
16:19S&P 500 stoupá a přesně po měsíci maže ztráty z cel  
16:16Reuters: ČNB pravděpodobně sníží úrokové sazby, ale zůstává opatrná
15:41Trh práce v zámoří dál podporuje akcie. Útlum zaměstnanosti se nekoná  
14:23Dubnový deficit rozpočtu se prohloubil, příjmová strana se ale lepší
13:53Morgan Stanley: Trh s humanoidními roboty dosáhne na 5 bilionů dolarů
13:50Výsledky ropných gigantů Chevronu a Exxonu: Zisky klesají, ale strategie zůstává
13:45LVMH propustí přes tisíc zaměstnanců. Důvodem jsou problémy na klíčových trzích
13:23Škoda Auto zvýšila v prvním čtvrtletí prodej o 8,2 procenta na 238.600 aut
13:06Perly týdne: Americké akcie za zenitem, Čína pod tlakem
12:44Prodej vozů Tesla ve Švédsku v dubnu klesl o 81 procent, propadá se i jinde
12:20Inflace v eurozóně si v dubnu udržela tempo růstu, tlačily ji nahoru zejména služby
12:16WOOD & Company, investiční fond s proměnným základním kapitálem, a.s: Výroční zpráva za rok 2024
12:06Březnová nezaměstnanost v EU stagnovala na 5,8 %. Nejnižší byla v Česku
11:08Patria zvyšuje cílovou cenu Erste Bank, potvrzuje odolný výkon a nákladovou disciplínu  

Související komentáře
Nejčtenější zprávy dne
Nejčtenější zprávy týdne
Nejdiskutovanější zprávy týdne
Kalendář událostí
Nebyla nalezena žádná data