Hledat v komentářích
Investiční doporučení
Výsledky společností - ČR
Výsledky společností - Svět
IPO, M&A
Týdenní přehledy
 

Detail - články
Nyní se ukazuje, jak velký je rozdíl mezi Applem a Facebookem

Nyní se ukazuje, jak velký je rozdíl mezi Applem a Facebookem

04.04.2018 6:26
Autor: Redakce, Patria.cz

Ředitel společnosti Apple Tim Cook minulý týden řekl, že jeho společnost by mohla vydělávat velké peníze na svých zákaznících v případě, že by s nimi jednala jako se svým produktem. Jenže se rozhodla, že takto jednat nebude. Komentoval tím skandál, kterému nyní kvůli společnosti Cambridge Analytica čelí Facebook. Když se Cooka zeptali, co by dělal v situaci, v jaké se nyní ocitl Mark Zuckerberg, prostě odvětil, že do takové situace by se nedostal. Jak přitom poukazuje Leonid Beshidsky na stránkách Bloombergu, Apple má o svých zákaznících více informací než Facebook, protože jim prodává více produktů a služeb. A celá věc podle něj ukazuje, že Apple a Microsoft jsou silnějšími společnostmi než Facebook.

Apple zná vše počínaje místem, kde se daný iPhone nachází a konče hudbou a produkty, které jeho držitel preferuje. Apple dokonce své klienty informuje, že bude získaná data sdílet se strategickými partnery, kteří pro něj pracují. A má i malou reklamní platformu, která mu umožňuje pracovat s cílenou reklamou. V tom se podobá Googlu, který nabízí zhruba stejné služby a také vlastní mobilní operační systém. Jenže Apple se rozhodl sám sebe omezit v tom, jak bude se všemi daty nakládat. Používá například kryptografii k tomu, aby oddělil konkrétní uživatele od uživatelských informací. Podobně postupuje Microsoft a Google a Cook se evidentně domnívá, že podobné dobrovolné hranice jsou dobrou cestou pro zamezení útoku ze strany regulátorů.

„Jako uživatel bych ale nedůvěřoval tomu, jak efektivní je samoregulace. Cook se vyhýbá monetizaci uživatelské základy Applu, ale v čele této společnosti nebude věčně. Lidé také mění své názory, a to zejména v případě, že se dá někde lehce vydělat,“ píše Bershidsky. Podle jeho názoru je regulace podobná té v Evropské unii spolehlivějším způsobem, jak dosáhnout rovných podmínek. Avšak ani ona není spolehlivou garancí soukromí uživatelů a klientů sociálních sítí. Jejich podnikatelský model je totiž založen na reklamě, a tudíž se ze své podstaty budou vždy snažit o získání maximálního množství informací. Google ani Facebook například nikdy nepůjdou ve stopách Microsoftu a nezavážou se k nepoužívání reklam cílených podle obsahu e-mailů a chatů.

Nejlepší garancí toho, že technologické společnosti nepřekročí hranice soukromí, je existence významných příjmů, které by takový krok ohrozil. V tomto smyslu je Apple společností spolehlivou, protože primárně jde o prodejce hardwaru, který vedle něj prodává i software. Ještě lépe je na tom Microsoft, protože ten generuje hodně peněz z cloudu, licencí a předplacených služeb. Právě proto se skandál točící se kolem Cambridge Analytica těchto dvou společností a jejich akcií zase tolik nedotýká. A firmy, které jsou na tom nyní hůře, se podle Bershidskyho musí naučit nabízet hodnotu zákazníkovi a ne zadavatelům reklamy.

Zdroj: Bloomberg

 

Čtěte více:

Cla, všude samá cla
02.04.2018 10:51
Čínská administrativa uvalila slibovaná cla na dovoz určitých americký...
Vydělávání peněz bylo na akciích v roce 2017 až příliš jednoduché. Letos tomu bude jinak
02.04.2018 12:59
Rok 2017 byl velmi výjimečný. Kam jsme se podívali, tam jsme našli něj...
Velký plán, jak na poslední chvíli zastavit brexit
03.04.2018 7:04
Podle Charlieho Coopera z Politica se ve Velké Británii schyluje k pos...
Bude nám ECB spíše škodit, nebo pomáhat?
02.04.2018 18:07
Natixis tvrdí, že Německo už fakticky není členem eurozóny. Jeho ekono...
Summary: Walmart chce získat zdravotní pojišťovnu, USA a Čína řinčí cly
02.04.2018 18:06
Cla USA/Čína V neděli uvalila čínská administrativa slibovaná cla na ...

Váš názor
Na tomto místě můžete zahájit diskusi. Zatím nebyl zadán žádný názor. Do diskuse mohou přispívat pouze přihlášení uživatelé (Přihlásit). Pokud nemáte účet, na který byste se mohli přihlásit, registrujte se zde.
Aktuální komentáře
06.11.2025
22:01Výsledková sezona pokračuje s technologiemi centru pozornosti  
17:29Od roku 1950 po současnost: „pravidla“ podle kterých trhy (ne)fungují
17:10ČNB ponechává sazby beze změny, pro nejbližší měsíce potvrzuje stabilitu
15:43Meta je nejlevnější akcií z Magnificent Seven. Příležitost, nebo varovný signál?  
14:30ČNB ponechala sazby beze změny
13:56Bank of England drží sazby na 4 procentech Těsné hlasování naznačuje možný brzký cut
13:16Dominik Rusinko je novým hlavním ekonomem Patria Finance
12:59Boom emisí dluhopisů: AI, akvizice a vládní deficity ženou trh na maxima  
11:38Challenger: Americké firmy propouštějí nejvíce za 20 let. Nasazují AI a snaží se šetřit
10:38Jan Bureš: Průmysl v září nad očekáváním, vyhlídky však zůstávají nejisté
10:32Huang řekl, že Čína vyhraje závod o umělou inteligenci, později své vyjádření zmírnil
10:31Růstu akcií dopoledne dochází dech. Euro a zlato se zvedají  
9:54USA sníží kvůli dlouho trvajícímu shutdownu kapacitu letů o 10 procent
9:00Rozbřesk: Vyšší inflace koruně nepomohla, s ČNB to bude obdobně
8:50ČNB rozhodne o sazbách, Qualcomm překvapil výhledem a v centru dění opět shutdown i Trumpova cla  
6:08Rally čipových firem se láme. Přehnané valuace vyvolaly výprodej
05.11.2025
22:04Americké akciové indexy posilují  
17:13Velmi nízká budoucí návratnost amerických akcií?
16:01Bitcoin poslali dolů jeho dlouhodobí držitelé
13:59McDonald's mírně zvýšil čtvrtletní zisk i tržby

Související komentáře
Nejčtenější zprávy dne
Nejčtenější zprávy týdne
Nejdiskutovanější zprávy týdne
Kalendář událostí
ČasUdálost
8:00DE - Průmyslová výroba, y/y
9:00CZ - Obchodní bilance - nár. pojetí, mld. Kč
9:00CZ - Průmyslová výroba, y/y
11:00EMU - Maloobchodní tržby, y/y
13:00UK - Jednání BoE, základní sazba
14:30CZ - Měnové jednání ČNB, zákl. sazba
14:30USA - Nové žádosti o dávky v nezam.