Hledat v komentářích
Investiční doporučení
Výsledky společností - ČR
Výsledky společností - Svět
IPO, M&A
Týdenní přehledy
 

Detail - články
Nyní se ukazuje, jak velký je rozdíl mezi Applem a Facebookem

Nyní se ukazuje, jak velký je rozdíl mezi Applem a Facebookem

04.04.2018 6:26
Autor: Redakce, Patria.cz

Ředitel společnosti Apple Tim Cook minulý týden řekl, že jeho společnost by mohla vydělávat velké peníze na svých zákaznících v případě, že by s nimi jednala jako se svým produktem. Jenže se rozhodla, že takto jednat nebude. Komentoval tím skandál, kterému nyní kvůli společnosti Cambridge Analytica čelí Facebook. Když se Cooka zeptali, co by dělal v situaci, v jaké se nyní ocitl Mark Zuckerberg, prostě odvětil, že do takové situace by se nedostal. Jak přitom poukazuje Leonid Beshidsky na stránkách Bloombergu, Apple má o svých zákaznících více informací než Facebook, protože jim prodává více produktů a služeb. A celá věc podle něj ukazuje, že Apple a Microsoft jsou silnějšími společnostmi než Facebook.

Apple zná vše počínaje místem, kde se daný iPhone nachází a konče hudbou a produkty, které jeho držitel preferuje. Apple dokonce své klienty informuje, že bude získaná data sdílet se strategickými partnery, kteří pro něj pracují. A má i malou reklamní platformu, která mu umožňuje pracovat s cílenou reklamou. V tom se podobá Googlu, který nabízí zhruba stejné služby a také vlastní mobilní operační systém. Jenže Apple se rozhodl sám sebe omezit v tom, jak bude se všemi daty nakládat. Používá například kryptografii k tomu, aby oddělil konkrétní uživatele od uživatelských informací. Podobně postupuje Microsoft a Google a Cook se evidentně domnívá, že podobné dobrovolné hranice jsou dobrou cestou pro zamezení útoku ze strany regulátorů.

„Jako uživatel bych ale nedůvěřoval tomu, jak efektivní je samoregulace. Cook se vyhýbá monetizaci uživatelské základy Applu, ale v čele této společnosti nebude věčně. Lidé také mění své názory, a to zejména v případě, že se dá někde lehce vydělat,“ píše Bershidsky. Podle jeho názoru je regulace podobná té v Evropské unii spolehlivějším způsobem, jak dosáhnout rovných podmínek. Avšak ani ona není spolehlivou garancí soukromí uživatelů a klientů sociálních sítí. Jejich podnikatelský model je totiž založen na reklamě, a tudíž se ze své podstaty budou vždy snažit o získání maximálního množství informací. Google ani Facebook například nikdy nepůjdou ve stopách Microsoftu a nezavážou se k nepoužívání reklam cílených podle obsahu e-mailů a chatů.

Nejlepší garancí toho, že technologické společnosti nepřekročí hranice soukromí, je existence významných příjmů, které by takový krok ohrozil. V tomto smyslu je Apple společností spolehlivou, protože primárně jde o prodejce hardwaru, který vedle něj prodává i software. Ještě lépe je na tom Microsoft, protože ten generuje hodně peněz z cloudu, licencí a předplacených služeb. Právě proto se skandál točící se kolem Cambridge Analytica těchto dvou společností a jejich akcií zase tolik nedotýká. A firmy, které jsou na tom nyní hůře, se podle Bershidskyho musí naučit nabízet hodnotu zákazníkovi a ne zadavatelům reklamy.

Zdroj: Bloomberg

 

Čtěte více:

Cla, všude samá cla
02.04.2018 10:51
Čínská administrativa uvalila slibovaná cla na dovoz určitých americký...
Vydělávání peněz bylo na akciích v roce 2017 až příliš jednoduché. Letos tomu bude jinak
02.04.2018 12:59
Rok 2017 byl velmi výjimečný. Kam jsme se podívali, tam jsme našli něj...
Velký plán, jak na poslední chvíli zastavit brexit
03.04.2018 7:04
Podle Charlieho Coopera z Politica se ve Velké Británii schyluje k pos...
Bude nám ECB spíše škodit, nebo pomáhat?
02.04.2018 18:07
Natixis tvrdí, že Německo už fakticky není členem eurozóny. Jeho ekono...
Summary: Walmart chce získat zdravotní pojišťovnu, USA a Čína řinčí cly
02.04.2018 18:06
Cla USA/Čína V neděli uvalila čínská administrativa slibovaná cla na ...

Váš názor
Na tomto místě můžete zahájit diskusi. Zatím nebyl zadán žádný názor. Do diskuse mohou přispívat pouze přihlášení uživatelé (Přihlásit). Pokud nemáte účet, na který byste se mohli přihlásit, registrujte se zde.
Aktuální komentáře
26.05.2020
22:08Wall Street uzavřela v plusu, velký růst zaznamenaly aerolinky
17:54EK chce financovat obnovu ekonomik novými příjmy rozpočtu
17:40Kutilové vybudovali na akciích horskou dráhu
17:35Bez špatných zpráv jasně převládla poptávka po riziku. S&P 500 nad 3000 body  
15:58ECB se prý chystá na nejhorší: Život bez Bundesbanky
15:27Warner Music se vrací k plánu na primární nabídku akcií
14:27FT: Hlavní výhoda ESG investic a firem
13:57Světová dvojka v produkci balené kávy míří pro dvě miliardy eur na burzu
13:14Webinář již tuto středu: Co ukázala první výsledková sezóna zasažená koronavirem a co čekat na trzích dále?
11:20Jan Bureš: Pomoc firmám od státu zatím mířila pomalu
10:32GfK: Nálada spotřebitelů v Německu se po pandemii zlepšuje
10:24Otevírání ekonomik drží trhy v dobré náladě. Těží z toho akcie, euro i koruna  
9:08Rozbřesk: To nejhorší za námi? Koruna dál těží ze zklidnění situace kolem záporných sazeb
8:47Trhy v USA a VB se dnes po prodlouženém víkendu opět otevírají, nálada je pozitivní  
8:41Česko postupně uvolňuje režim na hranicích. Další skok v červnu, kdy se dál otevře také Německo
5:48Podařilo se právě Japonsku porazit virus bez karantény a hromadného testování?
25.05.2020
17:39Začnou se Američané chovat jako Němci?
17:21Evropa i bez Wall Street slušně roste, eurodolar beze směru  
16:35ČEZ, a.s. - Svolání valné hromady společnosti na den 29. června 2020
16:14IEA: Globální spotřeba ropy vrcholu ještě nedosáhla

Související komentáře
Nejčtenější zprávy dne
Nejčtenější zprávy týdne
Nejdiskutovanější zprávy týdne
Kalendář událostí
ČasUdálost
Autodesk Inc (04/20 Q1, Aft-mkt)
HP Inc (04/20 Q2, Aft-mkt)
Workday Inc (04/20 Q1)
14:00Ralph Lauren Corp (03/20 Q4)