Podle Charlieho Coopera z Politica se ve Velké Británii schyluje k poslednímu velkému pokusu o zastavení brexitu. Nacházíme se asi rok od chvíle, kdy by tato země měla oficiálně odejít z EU a organizace Best for Britain se snaží získat armádu dobrovolníků a vycvičit je v taktice, která by měla odchod z Unie zastavit.
Nová taktika je podle Politica na míle vzdálená tomu, o co se odpůrci brexitu pokoušeli před hlasováním o něm. Podle nové filozofie působí doposud používané argumenty a mávání s vlajkou EU na řadu lidí spíše negativně. Včetně těch, kteří nejsou nijak přesvědčenými zastánci brexitu. A právě na ně se chce Best for Britain zaměřit zejména.
Většina debat o brexitu se podle zkušeností dříve či později stočí k tématům, jako je identita a imigrace. Best for Britain se po vzoru amerických politiků chce prostřednictvím vyškolených dobrovolníků vydat přímo k lidem a přesvědčit je, že je třeba nového hlasování a v něm je lepší brexit odmítnout. Školení probíhá ve stylu „jak přesvědčit ty, kteří s vámi nesouhlasí“ a dobrovolníci se mimo jiné učí upustit od svého rozhořčení z brexitu a namísto toho naslouchat jeho zastáncům a pokoušet se změnit jejich postoj. Školitel například dobrovolníkům vysvětluje, že pokud oni cítí evropskou identitu a někdo jiný ne, nemohou tvrdit, že jejich pocit má větší relevanci.
Je také zřejmé, že pokud zastánci brexitu vidí vlajku EU, nechtějí se s těmi, kteří ji nesou, ani bavit. A školitelé varují také před šířením článků typu „my jsme vám to říkali po a jiných sociálních sítích“. I takový postup je totiž spíše kontraproduktivní. Dobrovolníci jsou ale školení i k tomu, aby jednali se svými zástupci v parlamentu a snažili se je přesvědčit o svém postoji. V neposlední řadě pak mají spolupracovat také s místními médii.
Best for Britain se dostala do popředí zájmu poté, co Daily Telegraph v nepřátelsky naladěném článku informoval o tom, že organizace dostala finanční podporu od George Sorose. Tento týden začala billboardová kampaň zaměřená zejména na slabé zastánce brexitu, která by měla cílit až na 7 milionů lidí. Mezi další organizace pokoušející se zvrátit brexit patří například InFacts, the European Movement, Scientists for EU, Healthier In či Britain for Europe. Ty začínají navzájem spolupracovat a jejich cílem se stává veřejné hlasování o konečné dohodě o brexitu. Ještě před několika měsíci přitom byly podle Politica cíle jednotlivých subjektů značně rozdílné.
Jedním z dobrovolníků pracujících pro Best for Britain je Chevan Ilangaratne, který říká: „Nechci říct další generaci, že jsem jen tak seděl a díval se na to, jak moje země padá z útesu a poškozuje sama sebe ekonomicky, společensky i kulturně.“ Podle něj by nová kampaň měla stát na hledání společné řeči. Příkladem jsou obavy z nedostatku bydlení, které sdílí jak zastánci, tak odpůrci brexitu. Ti první se ale často domnívají, že příčinou jsou migranti a tudíž je vhodné hovořit o tom, že problém spočívá spíše v nedostatku nových domů a bytů, který odchod z EU vůbec neřeší.