Nápojový gigant představil zisk i tržby za třetí čtvrtletí, které překonaly odhady analytiků. Oporou hospodaření byly nápoje se sníženým obsahem cukru. Nezanedbatelný byl i efekt vyšších cen. Zdražení Cola oznámila už dříve v průběhu roku, aby kompenzovala narůstající vstupní náklady kvůli clům amerického prezidenta Donalda Trumpa na hliník (zdražily obalové materiály). Stouply i náklady na dopravu, protože je málo řidičů nákladních vozů.
Společnost dnes vykázala srovnatelný zisk na akcii ve třetím čtvrtletí ve výši 58 centů, analytický odhad byl o 3 centy nižší. Čisté příjmy ve třetím čtvrtletí klesly o 9 % na 8,2 miliardy USD. Na tomto řádku výsledovky se podepsal hlavně refranšízing stáčecích aktivit, které byly dosud ve vlastnictví firmy, což ale investory nemělo překvapit.
Akcie dnes v předburzovní fázi stouply až o 1,6 %, později se ale přehouply do ztráty. Od ledna do pondělního závěru titul zpevnil o 1,3 %.
Generální ředitel James Quincey od loňského nástupu do funkce snižuje náklady a snaží se posunout skladbu portfolia směrem ke zdravějším nápojům, zatímco obliba tradičních limonád klesá. Některým zákazníkům se sice pořád nedaří přijít na chuť umělým sladidlům, i tak ale Zero Sugar vykázala za dané čtvrtletí dvouciferný růst objemu ve všech regionech. Silnou výkonnost firma registrovala také u značek jako Fuze Tea nebo u “chytré vody” smartwater.
Kromě toho se Cola v létě dohodla na převzetí kavárenského řetězce Costa za 5,1 miliardy dolarů. Dokončení akvizice, která má Coca-Cole přinést expertní znalosti napříč daným dodavatelským řetězcem, se očekává v první polovině příštího roku.
Zdroje: , BBG