ČeskoSlovensko v prvním čtvrtletí letošního roku mírně zvýšila provozní zisk EBITDA, zatímco tržby jí stagnovaly. Stejně jako v minulých kvartálech podle firmy silně rostl jaderský region, který si připsal tržby vyšší celkově o 0,9 %. Dokázal tak částečně vyvážit o 0,8 % nižší tržby na československém trhu. Vyplývá to z dnešního sdělení firmy. Opatření proti šíření koronaviru se nepříznivě dotkly segmentu HoReCa, kde má tento výrobce nealkoholických nápojů v posledních letech významnou pozici.
Nejvíce antivirová opatření podle firmy zasáhly značku UGO, která zastřešuje 79 provozoven, z nichž drtivá většina je přes dva měsíce uzavřená. Tento propad ale částečně kompenzoval prodej bylinných čajových směsí LEROS v lékárnách.
Provozní zisk EBITDA skupiny stoupl za první tři měsíce roku o 0,6 % na 118,9 milionu Kč. Tržby činily 1,289 miliardy Kč proti 1,291 miliardy před rokem a čistou ztrátu z pokračujících operací se skupině podařilo zmírnit na 3,9 milionu Kč z čisté ztráty 56,3 milionu před rokem.
„Samozřejmě nevíme, jaký průběh budou mít následující měsíce, ale věříme, že je zvládneme dobře, protože jsme pro to udělali maximum. Díky nově přijatým úsporným opatřením, silnému roku 2019 a začátku tohoto roku máme dostatečný finanční polštář nejen na kritický druhý kvartál, ale jsme připraveni i na scénář, kdy se ekonomika bude probouzet jen pozvolna. Každopádně věříme, že to nejhorší máme za sebou a v příštích měsících se bude všem lépe dýchat,“ uvedl v prohlášení generální ředitel skupiny Jannis Samaras.
Zdroj: Prezentace společnosti Kofola
Skupina Kofola je jeden z nejvýznamnějších výrobců nealkoholických nápojů na pěti evropských trzích. Výrobní závody má v Česku, Slovensku, Slovinsku, Chorvatsku a Polsku. K výrobkům firmy Kofola vedle stejnojmenného nápoje patří nápoje značek Rajec, Jupí, Vinea, Jupík, Semtex nebo Top Topic. Celkově zaměstnává přes 2 000 lidí. Letos v dubnu se stala majitelem stoprocentního podílu ve společnostech Karlovarská Korunní a Ondrášovka, poté co transakci schválil Úřad pro ochranu hospodářské soutěže.
Minerální vody Korunní a Ondrášovka si podle Kofoly v prvním kvartálu vedly velmi dobře a zaznamenaly dvouciferný růst tržeb. Kofola by nyní chtěla využít jejich potenciál a od druhého čtvrtletí je správně integrovat do struktur skupiny.
Zdroj: , ČTK, Reuters