Nápojářská skupina ČeskoSlovensko zvýšila tržby ve třetím čtvrtletí meziročně o 1,6 procenta na nový rekord 2,11 miliardy Kč. Upravený čistý zisk za třetí kvartál dosáhl 262 milionu korun proti 306 milionům před rokem a upravený výsledek EBITDA činil 516,5 milionu. Management Kofoly dnes také zpřesnil jeho celoroční odhad do rozmezí 1,08 – 1,12 miliardy korun a na listopadové valné hromadě navrhne výplatu dividendy ve výši 13,50 korun na akcii. Stejná dividenda byla i loni.
V letních měsících se dařilo na českém a slovenském trhu. K meziročnímu kvartálnímu růstu tržeb podle ní ale přispěl především růst poptávky v adriatickém regionu.
Za tři čtvrtletí tržby stouply meziročně o 234,3 milionu korun, tedy 4,8 procenta, na 5,07 miliardy korun. Ukazatel EBITDA (provozní zisk před odpisy) jí stoupl o 80,6 milionu na 986,4 milionu korun, nárůst představuje 8,9 procenta.
„Letošní letní sezóna se nám prodejně vydařila ještě o trochu lépe než ta loňská, která byla rekordní. Podařilo se nám díky dobře připraveným aktivitám a kampaním opět využít přítomnost domácích turistů v Česku a na Slovensku. Stejně jako turistů z celé Evropy, kteří se vrátili na dovolené do Chorvatska a Slovinska. A právě adriatický region tentokrát stojí za meziročním růstem celkových tržeb,“ uvedl v prohlášení Jannis Samaras, generální ředitel Skupiny .
V jadranském regionu narostly tržby o 13,3 procenta a provozní zisk EBITDA o 16 procent. K návratu turistů do atraktivních oblastí Chorvatska a Slovinska přispělo zrušení protiepidemických opatření. "V kombinaci s dobře připravenými marketingovými a prodejními aktivitami se to pozitivně projevilo na růstu prodejů především v Chorvatsku, které rostly dvouciferným tempem," uvedl generální ředitel společnosti Radenska Adriatic Marián Šefčovič.
Společnost v dnešním prohlášení podotkla, že po celý rok čelí výraznému růstu cen řady klíčových vstupů, jako jsou o energie, doprava, obalové materiály a cukr. V Česku a na Slovensku již na tuto situaci reagovala a zvýšila ceny vybraných produktů.
Kofola je jedním z nejvýznamnějších výrobců nealkoholických nápojů ve střední Evropě, má 11 výrobních závodů na pěti evropských trzích. K výrobkům firmy vedle stejnojmenného nápoje patří nápoje značek Rajec, Jupí, Vinea, Jupík, Semtex nebo Top Topic. Do skupiny patří síť UGO, český výrobce směsí z léčivých rostlin Leros, slovinská společnost Radenska a chorvatský výrobce minerálních vod Studenac. Kofola má téměř 2000 zaměstnanců.
Zdroje: Kofola, ČTK