Česká nápojářská skupina zvýšila tržby ve druhém čtvrtletí meziročně o 22,9 procenta na 1,798 miliardy Kč. Provozní zisk EBITDA (zisk před započtením úroků, daní a odpisů) se zvedl o 64,6 procenta na 378,8 milionu Kč. Společnosti pomohl červnový růst poptávky po otevření trhu, včetně důležitého segmentu gastronomie. Prodeje podpořilo také počasí a volnější pohyb osob na všech trzích. Vzhledem k následnému vývoji letní sezóny, který byl podle firmy pozitivní, také Kofola zpřesňuje svůj odhad letošního provozního zisku EBITDA do rozmezí 1,08 až 1,15 miliardy korun. Firma to uvedla v oznámení po zavření trhu. Dříve počítala s výsledkem 1,03 miliardy až 1,15 miliardy Kč.
„Zatímco v prvním čtvrtletí letošního roku jsme prodávali téměř výhradně v segmentu retail, od počátku června rostla významně poptávka především díky otevření gastronomie. (...) V kombinaci s dobře připravenými aktivitami a novinkami klíčových značek jsme dosáhli velmi dobrého výsledku,“ uvedl v prohlášení Jannis Samaras, generální ředitel Skupiny Kofola.
Po otevření letních zahrádek a turisticky atraktivních míst se zvýšil i prodej čepovaných nápojů. "Po otevření hospod a restaurací byl návrat jejich zákazníků nejprve velmi opatrný a chvíli trval. Od druhé poloviny června však již začaly podniky fungovat výrazně lépe, a to způsobilo skokový růst poptávky po našich nápojích v čele s čepovanou Kofolou," uvedl finanční ředitel skupiny Kofola Martin Pisklák. Finální červnová čísla za český a slovenský trh jsou podle něj nejlepší v historii firmy.
K dobrým výsledkům skupiny Kofola přispěl také růst poptávky v adriatickém regionu, kam se začali vracet turisté. Před létem se tam rozvolnila protiepidemická opatření a do oblasti se začali vracet turisté z celé Evropy. Pisklák uvedl, že se to projevilo na prodejích značek Kofoly v čele s minerálními vodami Radenska a Studenac. Skupina tam také navázala strategickou spolupráci s největším výrobcem džusů v regionu, společností Fructal.
Dobré výsledky druhého čtvrtletí tak vykompenzovaly meziroční poklesy ve čtvrtletí prvním, které byly způsobené uzavřením segmentu gastronomie a také omezením cestování, uvedla Kofola. „Dosavadní vývoj tržeb a naše finanční disciplína od počátku roku nám umožňují zpřesnit naše odhady finálního výsledku ukazatele EBITDA za rok 2021 na rozmezí 1,08 až 1,15 miliardy korun,“ uvedl Martin Pisklák, finanční ředitel Skupiny Kofola.
Čistý zisk ve druhém čtvrtletí dosáhl 134 milionů Kč proti pěti milionům Kč před rokem.
Akcie společnosti stouply v dnešním pražském obchodování o 3,2 procenta na 322 Kč za akcii. Takto se jim vedlo za poslední rok:
je jeden z nejvýznamnějších výrobců nealkoholických nápojů ve střední Evropě, má 11 výrobních závodů na pěti evropských trzích. K výrobkům firmy vedle stejnojmenného nápoje patří nápoje značek Rajec, Jupí, Vinea, Jupík, Semtex nebo Top Topic. Do skupiny patří síť UGO, český výrobce směsí z léčivých rostlin Leros, slovinská společnost Radenska a chorvatský výrobce minerálních vod Studenac.
Kofola má téměř 2000 zaměstnanců. Většinovým majitelem skupiny je společnost Aetos patřící rodině Samarasů a ostatním zakladatelům Kofoly, jimiž jsou akcionáři René Musila a Tomáš Jendřejek.
Zdroje: Kofola, ČTK, Patria.cz