Společnost Zoom Video Communications poskytla záblesk optimismu, že může expandovat za hranice svého uživatelsky přívětivého video softwaru, který společnosti pomohl k boomu během pandemie. Investoři, kteří se na Zoomu zklamali, ale nejsou zcela přesvědčení.
Tržby tohoto výrobce softwaru mají v současném období vzrůst asi o 10 %, což je sice lepší než odhady analytiků, ale stále jde o nejpomalejší čtvrtletní růst tržeb. Akcie v prodlouženém obchodování zpočátku vyskočily o 21 % poté, co společnost oznámila výsledky, ale většinu zisků v pondělí v noci opět odevzdaly. Aktuálně rostou v pre-marketu o necelých 7 procent.

Zoom se během pandemie stal všudypřítomným nástrojem, který umožňoval lidem zůstat v kontaktu s rodinou a přáteli, nyní se ale podle generálního ředitele Erica Yuana zaměřuje na firemní zákazníky, kteří budou tvořit stále větší podíl na výnosech. Yuan v pondělí představil nové produkty zaměřené právě na tyto zákazníky, kterých za období končícím 30. dubnem přibylo o 24 % na 198 900 subjektů. Akcie za letošní rok klesly o 51 % v rámci širokého poklesu mezi výrobci softwaru.

Matthew Harrigan z Benchmark Co. v komentáři před výsledky uvedl, že investoři přehlédli potenciál Zoomu jako klíčového nástroje pro hybridní pracoviště v době, kdy se využívá práce na dálku. Společnost se zaměřuje na své podnikové nabídky s novými produkty pro kontaktní centra zákaznických služeb a pro analýzy. Zoom nedávno oznámil akvizici společnosti Solvvy, konverzačního AI startupu, a představil Zoom IQ, nástroj pro analýzu hovorů pro obchodní oddělení. „Tyto nové produkty zapouzdřují naši strategii horizontálního a vertikálního rozšiřování, abychom zajistili, že naši zákazníci budou z platformy těžit co nejvíce,“ řekl Yuan v konferenčním hovoru.
Zoom pokračuje v diverzifikaci svého produktového portfolia, uvedli analytici Bloomberg Intelligence John Butler a Hoa Nguyen v poznámce po výsledcích. „Cesta Zoomu k vyššímu růstu spočívá v rozšiřování podnikových příjmů, přičemž tento segment v prvním čtvrtletí rostl o 20 %,“ napsali. Zoom převratný trojciferný růst, který zažil během pandemie, neudržel. Znovu se otevírají kanceláře a roste konkurence ze strany platformy pro videokomunikaci od . Fiskální tržby za první čtvrtletí vzrostly o 12 % na 1,07 miliardy USD, což je historicky nejpomalejší meziroční růst společnosti Zoom.
Tržby v období končícím v červenci budou činit až 1,12 miliardy dolarů, uvedla společnost. Zisk bez některých položek bude činit až 92 centů na akcii. Za celý rok Zoom navýšil svou prognózu zisku až na 3,77 dolaru na akcii z únorové projekce 3,51 dolaru.
„Myslím, že trh chce vidět známky toho, že Zoom není jen covidová akcie,“ řekl Tejas Dessai, výzkumný analytik ve společnosti Global X, která považuje Zoom za top holding svého ETF zaměřeného na cloud. "Rádi bychom viděli vyšší spotřebu ze strany větších podniků, zejména těch, jejichž roční výdaje na platformě přesahují 100 tisíc dolarů," řekl Dessai v rozhovoru před zveřejněním výsledků.
Zdroj: Bloomberg