Akcie společnosti . ve středu na začátku obchodování klesly poté, co maloobchodní řetězec snížil svůj celoroční výhled zisků a varoval, že ziskovost poškodily nízké prodeje a nárůst zásob. Vedení společnosti uvedlo, že američtí spotřebitelé utráceli méně za zbytné zboží, jako je oblečení a výrobky pro domácnost, což je slabší shrnutí třetího čtvrtletí, než jaké poskytl konkurenční Walmart na začátku tohoto týdne.
Zisk společnosti byl také slabší, než se čekalo, poté, co Target minulý měsíc naskladnila více výrobků v rámci příprav na stávku v amerických přístavech. Držení dodatečných zásob bylo dražší, než společnost očekávala, což snížilo zisk.
Akcie se v předobchodní fázi obchodování propadly o 20 %, investoři zvažují možnost ztráty podílu Targetu ve prospěch většího maloobchodního konkurenta a zda i ostatní maloobchodní prodejci pocítí podobné bolesti. Akcie se ve středu obchodují bez nároku na výplatu dividendy.
„Slabé výsledky společnosti podtrhují, jak velkou část síly Walmartu tvoří zisk tržního podílu,“ uvedl ve analytik společnosti Vital Knowledge Adam Crisafulli. „Spotřebitelé jsou sice 'odolní', ale stále nároční a spořiví. Špatné výsledky společnosti pravděpodobně nevěstí nic dobrého pro společnosti jako Kohl's, a Dollar Tree.“
Výkonný ředitel společnosti Brian Cornell se v telefonátu s novináři snažil negativní výsledky bagatelizovat a uvedl, že problémy jako stávka v přístavu byly jednorázovým problémem a že první údaje společnosti o svátečních prodejích byly pozitivní. Uvedl, že společnost se snaží reagovat na slabou poptávku a kompenzovat vyšší náklady, ale že učinila správné rozhodnutí vytvořit zásoby zboží před stávkou v přístavu pro případ, že by trvala déle, než se očekávalo.
Srovnatelné tržby společnosti vzrostly za čtvrtletí do začátku listopadu o 0,3 %, což je horší výsledek než průměrný odhad analytiků sestavený agenturou Bloomberg a představuje zpomalení oproti předchozímu čtvrtletí. Společnost nyní vidí zisk na akcii za celý rok v rozmezí 8,30 až 8,90 USD, což je pokles z předchozího rozmezí 9 a 9,70 USD.
Ve fyzických prodejnách klesly srovnatelné tržby během čtvrtletí o 1,9 %, zatímco srovnatelné digitální tržby vzrostly o téměř 11 %. S vyššími online prodeji byly spojeny také vyšší náklady na realizaci, což přispělo k nižší provozní marži.
„Je zklamáním, že zpomalení a diskreční poptávka v kombinaci s některými nákladovými tlaky nás přiměly snížit naše odhady poté, co jsme je v minulém čtvrtletí zvýšili,“ uvedl v telefonátu Michael Fiddelke, provozní ředitel a bývalý finanční ředitel společnosti . „Domníváme se, že je rozumné zaujmout tento konzervativní přístup.“
Výsledky mohou obnovit obavy investorů poté, co se společnosti podařilo v předchozím čtvrtletí ukončit sérii záporných tržeb, což naznačovalo oživení. Společnost vykázala řadu slabých výsledků v prostředí vysokých úrokových sazeb a inflace, než ve druhém čtvrtletí prokázala určitý úspěch při zvyšování tržeb a návštěvnosti nabídkou akcí, jako jsou podprsenky za 15 USD a snížení cen potravin včetně mléka a chleba.
Vedení společnosti uvedlo, že prázdninová sezóna je na dobrém začátku a že slabé výsledky v posledním čtvrtletí byly způsobeny stávkou v přístavu a dalšími problémy, jejichž opakování neočekávají.
Američtí spotřebitelé podle společnosti nakupují zboží, které je nové a cenově dostupné, přičemž vyniká kosmetika a parfémy. Tržby z prodeje potravin a nápojů ve čtvrtletí vzrostly. Společnost uvedla, že návštěvnost zákazníků ve třetím čtvrtletí vzrostla o 2,4 % díky nedávnému snížení cen.
„Vynalézavý a strategický"
„Spotřebitelé jsou stále vynalézavější a strategičtější v tom, jak nakupují,“ řekl v telefonátu Rick Gomez, obchodní ředitel společnosti. Podle něj jsou zákazníci „ochotni hledat“ nabídky a „počkají si na správný okamžik“.
Na rozdíl od společnosti Walmart v úterý zvýšil svůj celoroční výhled. Walmart uvedl, že spotřebitelské výdaje zůstávají konzistentní a že ceny většiny zboží nerostou, výjimkou jsou potraviny. Společnost uvedla, že prodej oblečení a dalšího všeobecného zboží ve třetím čtvrtletí rostl v nízkých jednociferných číslech a snaží se rozšířit svůj sortiment na internetu.
Ostatní velcí maloobchodníci zatím v této výsledkové sezóně vykázali lepší než očekávané výsledky, i když některé z nich byly ovlivněny počasím: a zvýšily své celoroční výhledy poté, co hurikány a teplé počasí zvýšily výdaje za zboží pro domácí kutily. Pokud však jde o větší projekty, obě společnosti uvedly, že spotřebitelé zůstávají stranou kvůli vysokým úrokovým sazbám a sazbám hypoték.
Zdroj: Bloomberg