Nadnárodní pivovarnický koncern Anheuser-Busch InBev (AB InBev) ve čtvrtém čtvrtletí loňského roku zvýšil hrubý provozní zisk (EBITDA) o 10,1 procenta na 5,25 miliardy USD (124,5 miliardy Kč). Za celý rok pak tento ukazatel stoupl o 8,2 procenta na 20,96 miliardy USD (497 miliard Kč), uvedla firma v dnešní tiskové zprávě. Výrazně jí přitom klesl prodej v Argentině a Číně.
Výsledky podle agentury Reuters překonaly odhady analytiků, kteří ve čtvrtletí očekávali růst zisku o 7,7 procenta a za celý rok o 8,2 procenta.
Na čínském trhu konglomerát ve čtvrtletí zaznamenal pokles prodeje o 19 procent a za celý rok o 13,1 procenta. V Argentině, kde vysoká
inflace utlumila poptávku, tržby klesly v jednotkách procent. Bez těchto dvou významných trhů pivovarnická skupina celosvětově zvýšila prodej o 0,9 procenta, při jejich zahrnutí však zaznamenala globální pokles tržeb o 1,4 procenta.
AB InBev je největší výrobce piva na světě. Vznikl akvizicí amerického podniku Anheuser-Busch s belgicko-brazilským koncernem InBev. Mezi jeho značky patří například americký Budweiser, mexická Corona, německé Beck's a Löwenbräu či belgické Hoeggarden, Leffe nebo Stella Artois.
Světová pivní dvojka - nizozemský - loni zvýšila provozní zisk o 8,4 procenta na 3,5 miliardy
eur (87,8 miliardy Kč). Výsledky překonaly očekávání analytiků a firma navzdory hrozbě obchodní války počítá s růstem i v letošním roce.