Praha 11. září (ČTK) - Síť autobazarů AAA Auto chce příští rok přijít s novou značkou, pod kterou bude prodávat maximálně dva roky staré vozy. Značka by měla od roku 2008 začít fungovat v ČR, o rok později na Slovensku, uvedl předseda představenstva Anthony Denny v prezentaci pro investory.
"Chceme posílit pozici v tomto segmentu," potvrdil šéf komunikace společnosti Vladan Crha. Podle něj chce firma v rámci nové značky zákazníkům spolu s prodávaným vozem nabídnout více dodatečných služeb, například servisní a finanční služby, nadstandardní garance nebo věrnostní program.
AAA letos učinila i krok opačným směrem, když oficiálně převzala společnost Auto Diskont, která se naopak zaměřuje na prodej nejlevnějších vozů. V příštím roce by měla značka Auto Diskont vstoupit na Slovensko.
AAA Auto loni prodala 62.000 vozů, což je o pětinu více než v předchozím roce. Firma nyní provozuje 38 poboček v pěti zemích, které aktuálně nabízejí přes 5000 aut. Průměrná doba jejich prodeje je 35 dní. V roce 2006 AAA v Česku odstartovala otevírání menších center v městech do 100.000 obyvatel.
Skupina AAA Auto začala v pondělí s úpisem akcií institucionálním i individuálním investorům. Celkem hodlá prodat 19,5 milionu akcií, které představují asi 28 procent společnosti. Z očekávaného výnosu až 1,4 miliardy korun chce financovat další expanzi v jižní a východní Evropě. AAA nyní působí v ČR, na Slovensku, v Maďarsku, Rumunsku a Polsku. Nově se chystá vstoupit na trhy v Bulharsku, Srbsku, Ukrajině, Rusku a Turecku.
Elektronické kopie prospektu připraveného AAA Auto Group N.V. jsou k dispozici na internetových stránkách společnosti AAA Auto (www.aaaauto.cz/investor-relations/), společností Patria Finance (www.patria.cz), Patria Direct (www.patria-direct.cz) a Securities (www.kbcsecurities.hu).