Ruzyňské letiště je v rámci zemí, které v roce 2004 vstoupily do EU, největší a v regionu střední Evropy patří k nejrychleji rostoucím. V evropském měřítku patří mezi středně velká letiště formátu jako je Hamburg, Helsinky nebo Lisabon. Z Ruzyně létá 48 aerolinií na 105 letišť, především v evropských městech.
Doposud státní podnik Letiště Praha čeká v letošním roce přeměna na akciovou společnost. Podle ekonomických analytiků je privatizace Letiště Praha jednou z největších investičních příležitostí v oboru a státu by mohla transakce vynést kolem 70 miliard korun. Velký zájem investorů o letiště je dán i jeho hospodářskými výsledky. Za rok 2006 činil zisk miliardu korun, v loňském prvním pololetí firma hospodařila se ziskem 654 milionů.
Poradce prodeje, firma , by měla vládě upřesnit svou představu privatizace letos v březnu. Ministerstvo dopravy eviduje potenciální zájemce, podle agentury ČTK jsou jich desítky. Zájem o privatizaci oznámilo například vídeňské letiště, frankfurtský , budapešťský Airport nebo španělský Abertis Airport. Z asijských zájemců se nyní hovoří o indické firmě GVK, která provozuje letiště v Bombaji, nebo singapurské firmě Changi Airports.
Ministr dopravy Aleš Řebíček původně prosazoval formu dlouhodobého pronájmu. To by státu přineslo nižší výnos, zůstala by mu však kontrola na důležitou dopravní tepnou. Podle posledních vyjádření však upřednostňuje způsob, který bude pro stát dlouhodobě nejefektivnější.
A co si myslí sám generální ředitel pražského letiště Miroslav Dvořák? Na tuto a další otázky se ho můžete přímo zeptat v online rozhovoru, který bude probíhat přímo v reálném čase na našich stránkách! Začátek online rozhovoru byl stanoven na úterý 22. ledna od 14:00 a bude trvat do 15:00 hodin. Své otázky budete moci zadávat na stránkách Patria.cz již 15 minut před začátkem a pak v celém průběhu rozhovoru.
Ing. Miroslav Dvořák (37) absolvoval Provozně ekonomickou fakultu České zemědělské univerzity v Praze se specializací obchod, finance a obchodní právo a zahraniční stáže u společností Vontobel Asset Management v Curychu, Kredietbank SA Luxembourgeoise v Lucemburku a v Kredietbank v Ženevě. Jeho profesní kariéra začala v Československé obchodní bance, kde pracoval v letech 1992–1997 jako zástupce ředitele odboru správy aktiv. Následujících pět let byl ředitelem a předsedou představenstva společnosti Patria Asset Management. V roce 2002 se vrátil do Československé obchodní banky jako ředitel privátního bankovnictví. Od 1. července 2007 působí jako generální ředitel Letiště Praha s cílem transformovat státní podnik na akciovou společnost a tu připravit na úspěšnou privatizaci.