Z plánované privatizace Letiště Praha by mohly být vyřazeni evropští investoři. Píše to dnešní vydání týdeníku Euro. Podle něj tvůrci privatizační strategie a lobbisté „přemýšlejí o tom, zda ze soutěže nějakým způsobem předem nevyřadit velké evropské operátory, či alespoň neomezit jejich šance na získání Letiště Praha.“ Důvodem podle týdeníku je, že pokud se kupcem stane někdo, kdo již provozuje velké letiště v EU, nemusel by mít zájem to pražské rozvíjet.
Konsorcium finančního investora, infrastrukturálního fondu a mimoevropského operátora, který v EU ještě nemá velké letiště, by naopak mohlo být ochotno zaplatit více než evropské konsorcium, a z pražského letiště by mohlo vybudovat velkou přestupní stanici (tzv. „hub“) mezi Amerikou a Asií. „Proto se údajně uvažuje o tom, že by se do soutěže evropští operátoři pustili jen za předem stanovených podmínek, nebo by se nějakým obhajitelným způsobem úplně vyřadili,“ píše Euro.
Otázkou však je, jak by se k tomu postavily evropské úřady, dohlížející na zásady nediskriminace a volné soutěže. Navíc je také pravdou, že pokud by již někdo do nákupu letiště investoval například stomiliardový balík, bylo by logické, aby tento podnik rozvíjel tak, aby se mu vložené prostředky v rozumné době vrátily, spekuluje Euro.
Podle informací týdeníku mají o Letiště Praha zájem německý , Macquaire Airports, Aeroporte de Paris, , abertis (Španělsko), SAVE (Itálie), Ferrovial (Čpanělsko), TAV Group (Turecko), YVR Vancouver Airport, GMR Group (Indie), Meinl, Vienna Airport, Changi Airport (Singapur).
(Zdroj: Euro)