Hledat v komentářích
Investiční doporučení
Výsledky společností - ČR
Výsledky společností - Svět
IPO, M&A
Týdenní přehledy
 

Detail - články
ČTK: News Corp a Microsoft zvažují společnou nabídku na převzetí Yahoo

ČTK: News Corp a Microsoft zvažují společnou nabídku na převzetí Yahoo

10.4.2008 9:34
Autor: ČTK

Americká společnost Microsoft (29 USD, 0,49%) přizvala k jednání o převzetí Yahoo (28 USD, 0,25%) i skupinu News Corporation mediálního magnáta Ruperta Murdocha. Informuje o tom list The New York Times a některá další média. Cílem je prosadit spojení Microsoftu a Yahoo s tím, že by se ve sloučené skupině objevil i společenský portál MySpace.
 
Microsoftu se ale plány začínají komplikovat, protože Yahoo podle zdrojů usiluje o sloučení s internetovou společností AOL ze skupiny Time Warner (14 USD, -2,04%). Yahoo navíc začíná testovat kontextovou reklamní službu svého rivala Google (464 USD, -0,77%), což je podle analytiků zjevná snaha odrazit nabídku Microsoftu.

Yahoo bude po dobu dvou týdnů zkoušet, jak se služba AdSense společnosti Google hodí pro využití ve vyhledávacím systému Yahoo Search. Yahoo se tak vzdá části svého reklamního prostoru a bude zobrazovat reklamu, která byla zadána na Googlu a objeví se ve vyhledávači Yahoo. Zkouška se dotkne pouze americké verze Yahoo a maximálně tří procent zadaných dotazů.

Google a Microsoft jsou velcí rivalové. Microsoft se například tvrdě stavěl proti tomu, aby Google loni za 3,1 miliardy dolarů převzal reklamní společnost DoubleClick. Antimonopolní orgány v USA kontrakt schválily loni v prosinci.

Zatímco Yahoo se snaží najít způsob, jak se znelíbit Microsoftu, Google podle agentury AP rád využije každé příležitosti k tomu, aby si do velkého rivala rýpnul.

Microsoft už na informace stačil zareagovat a uvedl, že pokud by se Yahoo a Google eventuálně dohodly na spolupráci, utrpěla by tím konkurence. Trh vyhledávání na internetu by údajně nemohl dobře fungovat, protože Google by měl kontrolu nad více než 90 procenty reklamy, která se objevuje přes vyhledávače.

V únoru měl Google na trhu vyhledávání podle údajů společnosti comScore podíl 59,2 procenta. Posílil tak proti začátku loňského roku, kdy jeho podíl činil 52,6 procenta. Podíl společnosti Yahoo ve stejném období klesl z 26,9 na 21,6 procenta.

Microsoft na začátku února nabídl za jednu akcii Yahoo 31 dolarů, ovšem s tím, že by část kupní ceny uhradil vlastními akciemi. Tehdy celková cena vycházela na 44,6 miliardy USD. Když se vezmou v úvahu aktuální ceny akcií, má nabídka Microsoftu hodnotu 42,1 miliardy dolarů (zhruba 672 miliard Kč). Yahoo tuto cenu považuje za příliš nízkou a nabídku odmítá.

Informace o společném postupu Yahoo a Googlu nezůstaly bez odezvy ani mezi politiky. Senátor Herb Kohl, který předsedá podvýboru pro hospodářskou soutěž, prý bude postup obou firem pečlivě sledovat. Pokud by prý podniky uzavřely trvalou dohodu, podvýbor bude zajímat, zda tím neutrpí konkurenční prostředí.

"Aliance firem Google a Yahoo, která přichází krátce po akvizici společnosti DoubleClick, by znamenala další zhuštění reklamního trhu na internetu," řekl Kohl. Úřady podle něj musí zajistit, aby proces neublížil spotřebitelům.


Reklama
Nově na Patria.cz - obchodní signály na forexu podle technických indikátorů ADX, Williams R% a klouzavých průměrů!
Váš názor
Na tomto místě můžete zahájit diskusi. Zatím nebyl zadán žádný názor. Do diskuse mohou přispívat pouze přihlášení uživatelé (Přihlásit). Pokud nemáte účet, na který byste se mohli přihlásit, registrujte se zde.
Aktuální komentáře

Související komentáře
Nejčtenější zprávy dne
Nejčtenější zprávy týdne
Nejdiskutovanější zprávy týdne
Denní kalendář hlavních událostí
ČasUdálost
8:00DE - Průmyslové objednávky, m/m
9:00CZ - Maloobchodní tržby, y/y
11:00EMU - HDP, q/q
14:30US - Zahraniční obchod, mld. USD
16:00USA - Průmyslové objednávky, m/m