Americká společnost (29 USD, 0,49%) přizvala k jednání o převzetí (28 USD, 0,25%) i skupinu News Corporation mediálního magnáta Ruperta Murdocha. Informuje o tom list The New York Times a některá další média. Cílem je prosadit spojení a s tím, že by se ve sloučené skupině objevil i společenský portál MySpace.
se ale plány začínají komplikovat, protože podle zdrojů usiluje o sloučení s internetovou společností AOL ze skupiny Time (14 USD, -2,04%). navíc začíná testovat kontextovou reklamní službu svého rivala (464 USD, -0,77%), což je podle analytiků zjevná snaha odrazit nabídku .
bude po dobu dvou týdnů zkoušet, jak se služba AdSense společnosti hodí pro využití ve vyhledávacím systému Search. se tak vzdá části svého reklamního prostoru a bude zobrazovat reklamu, která byla zadána na Googlu a objeví se ve vyhledávači . Zkouška se dotkne pouze americké verze a maximálně tří procent zadaných dotazů.
a jsou velcí rivalové. se například tvrdě stavěl proti tomu, aby loni za 3,1 miliardy dolarů převzal reklamní společnost DoubleClick. Antimonopolní orgány v USA kontrakt schválily loni v prosinci.
Zatímco se snaží najít způsob, jak se znelíbit , podle agentury AP rád využije každé příležitosti k tomu, aby si do velkého rivala rýpnul.
už na informace stačil zareagovat a uvedl, že pokud by se a eventuálně dohodly na spolupráci, utrpěla by tím konkurence. Trh vyhledávání na internetu by údajně nemohl dobře fungovat, protože by měl kontrolu nad více než 90 procenty reklamy, která se objevuje přes vyhledávače.
V únoru měl na trhu vyhledávání podle údajů společnosti comScore podíl 59,2 procenta. Posílil tak proti začátku loňského roku, kdy jeho podíl činil 52,6 procenta. Podíl společnosti ve stejném období klesl z 26,9 na 21,6 procenta.
na začátku února nabídl za jednu akcii 31 dolarů, ovšem s tím, že by část kupní ceny uhradil vlastními akciemi. Tehdy celková cena vycházela na 44,6 miliardy USD. Když se vezmou v úvahu aktuální ceny akcií, má nabídka hodnotu 42,1 miliardy dolarů (zhruba 672 miliard Kč). tuto cenu považuje za příliš nízkou a nabídku odmítá.
Informace o společném postupu a Googlu nezůstaly bez odezvy ani mezi politiky. Senátor Herb Kohl, který předsedá podvýboru pro hospodářskou soutěž, prý bude postup obou firem pečlivě sledovat. Pokud by prý podniky uzavřely trvalou dohodu, podvýbor bude zajímat, zda tím neutrpí konkurenční prostředí.
"Aliance firem a , která přichází krátce po akvizici společnosti DoubleClick, by znamenala další zhuštění reklamního trhu na internetu," řekl Kohl. Úřady podle něj musí zajistit, aby proces neublížil spotřebitelům.