Rozšířeno:
Američtí maloobchodní prodejci v čele s druhým největším řetězcem obchodních domů Macy's vykázali za uplynulý měsíc překvapivý nárůst tržeb, který vyvolává naději ohledně zotavení poptávky amerických spotřebitelů. Celkový index srovnatelných tržeb v USA výzkumné společnosti Retail Metrics v březnu vzrostl o 8,7 % oproti očekávnému růstu o 6,1 %.
Tržby z obchodů otevřených minimálně jeden roku v březnu vzrostly v případě prodejce oděvů značky o 11 procent, zatímco trh čekal (podle dat Retail Metrics) pouze 3,7% růst. Řetězec s luxusním zbožím hlásí za stejné období meziroční nárůst tržeb o 12,7 procenta oproti očekávání na úrovni 7,5 procenta. Podobně dobrý výsledek ukazující na zotavení napříč spotřebitelským spektrem vykázala také diskontní řetězec provozovaný společností T.J. Maxx s 12% nárůstem tržeb, kde konsensus trhu čekal pouze poloviční tempo růstu.
Největším z maloobchodních hráčů, který dnes prezentoval své tržby byla společnost Macy's Inc, která vykázala za pět týdnů končících těsně před velikonočními svátky růst tržeb o 10,8 procenta proti očekávaní trhu na úrovni 7,1 procenta. Celkově tržby i v nově otevřených provozovnách za březen vzrostly o 11 procent na 2,14 miliardy dolarů.
Podle vyjádření Macy's lze však část březnového úspěchu přičítat dřívějšímu termínu velikonoc, který naopak negativně dolehne na meziroční srovnání dubnových tržeb, kdy by podle odhadu firmy měly tržby stagnovat. Maloobchodník předběžně uvedl, že mu za první kvartál vzrostly tržby asi o 5 procent.
(Zdroj: AP, Bloomberg, Retail Metrics)