Hledat v komentářích
Investiční doporučení
Výsledky společností - ČR
Výsledky společností - Svět
IPO, M&A
Týdenní přehledy
 

Detail - články  
Zlaté dilema

Zlaté dilema

02.07.2010 18:23

Zlato je takové zvláštní aktivum. Kupovat ho nemá cenu, když čekáme, že bude dobře, protože to se obvykle dá více vydělat na aktivech jiných. A kupovat ho nemá cenu, ani když čekáme, že bude hodně hodně špatně, protože najíst se ho nelze.

Pokračování článku je dostupné jen klientům placených služeb Patria Plus / Investor Plus případně uživatelům platformy Patria Direct. Pokud jste klientem těchto služeb, potom je nutné se Přihlásit.

Patria Plus / Investor PlusV rámci placeného informačního servisu získáte přístup ke kompletnímu zpravodajství www.patria.cz bez jakýchkoliv omezení. Veškeré zprávy, komentáře a horké zprávy jsou zobrazovány terminálovou metodou (bez nutnosti obnovovat stránku) bez zpoždění a v plné verzi. 

Nejen zpravodajství, ale i další služby získáte v Patria Plus / Investor Plus - sms a e-mailové zpravodajství, data z finančních trhů v reálném čase, kompletní analytický servis, rozsáhlé databáze časových řad ke stažení, prognózy vývoje a valuace, ekonomické fundamenty, nástroje a kalkulátory... více


Váš názor
  •  
    09.07.2010 16:31

    ..nedávno jsem podobné téma zaregistroval i na německém portálu finanzen.net, kde se analytik věnující se komoditám, konkrétně dráhým kovům, domnívá, že aktuální cena zlata je pouze odrazem hysterické poptávky bez fundamentu. Riziko vidí hlavně v min. využívání zlata v průmyslu a jeho relativním "dostatku", což může vést v období hospodářského růstu k dramatickým poklesům jeho ceny. Jako daleko zajímavější a bezpečnější investici v segmentu drahých kovů vidí momentálně nákup platiny nebo palladia, které jsou vzácnější než zlato a navíc se hojně využívají v průmyslu. Konkrétně palladium například při výrobě katalyzátorů, kdy momentální konjunktura v produkci automobilů v Číně, Indii, Rusku a Brazílii může vést k daleko vyšším výnosům než z Au..
    bob
    •  
      12.07.2010 14:09

      Ale ze stejneho duvodu muzes kupovat treba med - jsou to jen spekulace na kovech, ktere jsou zavisle na prumyslu, na hospodarskem cyklu. Zlato nema takovou volatilitu. A nekupuje se s vidinou, ze prudce poroste.
      Lojza
  • shrnutí
    09.07.2010 16:03

    Ano. Spousta názorů je tu správných. ostatní ať si udělají závěr sami: "Kdo chce vidět budoucnost, nechť se podívá do minulosti" Zlato tu bylo, je a velmi pravděpodobně zde i bude, jako prostředek směny i v budoucnosti...stejně jako egyptské pyramidy. Což se o spoustě novodobých výtvorů (včetně peněz) říci nedá.
    T-rex
  • muj prispevek k tematu
    09.07.2010 14:28

    Za prve bych si uvedomil, ze hodnota zlata je jen v tom jaka je ochota ho prijmat protistranou, klidne se muze stat, ze proste nebude o nej zajem. Za druhe, v zemi, (dokonce ve vode) je spousta zlata, akorat je drahe ho vytezit, jenze pri rustu cen, se to zacne vyplacet a srazet cenu dolu. A to ani nemluvim o tom, ze jednou muzou byt nejake supertechnologie, ktere budou produkovat zlato z niceho. No mit k dispozi trochu zlata ve fyzicke podobe urcite ano, ale spolehat na nej jako na hlavni investici urcite ne
    tarat
    • Re: muj prispevek k tematu
      12.07.2010 13:54

      Ano, Váš názor mi mluví z duše. Ty, kdož bezmezně věří v neotřesitelnost monetárních systémů vůbec neodsuzuji, neb mají krátkou paměť a zřejmě za to nemohou. Ale stačí se podívat do minulosti, jaké ekvilibristické kousky mám ve dvacátém století dokázaly dělat různé měny (naposledy tuším Soros poslal tu slavnou britskou libru dolů a dodnes tam je, nemusíme chodit ani do poválečného období) a jak stabilní byla hodnota zlata. A je jasno.
      PavelHr1
    • Re: muj prispevek k tematu
      09.07.2010 14:56

      Sice s Tebou nesouhlasím,přestu upřesním myšlené množství,držba fyzického do 10% PF..
      Velkamedvědice
  • Hezký den.
    09.07.2010 11:35

    Pročítám si zde Vaši ostrou diskusi a docela nechápu názory, které odsuzují zlato jako prostředek směny a věří více nějakým imaginárním penězům, které v důsledku nedží ani ve svém vlastnictví, ale mají jen jakýsi výpis z účtu a plastovou kartičku. Víte, mnohokrát v životě jsem se dostal do potíží, kdy mi v cizí zemi nezafungovala platební karta či tam nebyl nikde bankomat a uprostřed pouště se o platbě kartou za jídlo a pití a benzín mohlo nechar jenom zdát, na americký dolar koukali nedůvěřivě, zlato zafunguje vždycky a všude. Proto jej mám doma, pravidelně přikupuji a jsem docela v klidu, důchod mi stát nedá stejně žádný, penzijní připojištění brzy někdo vykrade, z životní pojistky po odečtení poplatků zbyde pouhé torzo, ale na unci zlata ve Vaší kapse bude spolehnutí vždycky.
    PavelHr1
    • Re: Hezký den.
      09.07.2010 14:25

      tak prestoze souhlasim s tim, ze zlato ma smysl pro uchovani jakesi hodnoty, tak argumentovat tim, ze je lepsi sebou vozit zlato nez americky dolar je hodne vesele... uz vidim, jak nekdo plati u benzinky tim, ze odskrabne kus zlateho slitku, prestoze ma v penezence USD a jeste humornejsi je predstava prodavace, ktery dokaze odhadnout, kolik toho zlata by mel pozadovat (pokud vubec pozna, ze jde o zlato). proste na americky dolar se neduverive nikdo nediva ani v pousti nekde v arabii, na zlato od cizince zcela jiste ano.
      petr666
      • Petr666
        09.07.2010 15:03

        Vím,žes nereagoval na mně,přesto upřesním svou myšlenku.Neměl jsem na mysli směnu padělaných mincí s Beduíny,nýbrž fakt,že gold s kvalitním certifikátem téměř kdekoliv v rozvinuté společnosti změníš na měnu,v které posléze holduješ.
        Velkamedvědice
        • Re: Petr666
          12.07.2010 13:35

          to jiste, ale totez plati o americkem dolaru, pricemz u nej je smena mnohonasobne jednodussi.
          petr666
        • Re: Petr666
          12.07.2010 13:21

          Opravdu? Za bankovky USD mi v roce 1990 na Ukraině, což byl tehdy náš soused, tedy žádný zapadlý kout světa, nechtěli dát ani snídani v hotelu. Vyřešil to až můj obchodní partner, který zaplatil těmi jejich tehdejšími karbovanci, které vypadaly jsko peníze z dětské stolní hry a případ o němž jsem mluvil výše se týkal mince Sovereign, kterou znají na celém světě. Majitel "restaurace" minci prohlédl, zvážil a vyplatil mi bez řečí místní měnu téměř odpovídající hodnotě mince. Ale myslet si můžete co chcete. :)
          PavelHr1
          •  
            12.07.2010 14:41

            podle jednoho pripadu, o jeho pravdivosti si muzu samozrejme myslet sve. z jednoho pribehu prece nemuzete vyvodit zaver, ze zlato funguje vzdy a vsude. opakuji, ze s platbou americkymi dolaru nebudete mit problem ani na vami zminovane ukrajine, kdezto se zlato zcela jiste ano. stejne tak neplati, ze mince sovereing znaji po celem svete. znaji je ve zlatnictvi, ale u benzinky s nimi nezaplatite. predpokladam, ze nechcete tvrdit, ze po svete jezdite s peneznou plnou zlatych minci a jen nahodou, pokud by je nekde vyjimecne nebrali, v ni mate i par americkych dolaru.
            petr666
            •  
              12.07.2010 15:04

              Tak, nechci se přít.Dobrá, chytáte mne za slovíčka, To, že jezdím po světě a platím zlatem běžně jsem netvrdil. Je pravdou, že je vlasním, používám a obchoduji s ním. Co jsem se snažil říci bylo to, že zlato jako prostředek směny je uznáván na celém světě a to po tisíce let, platí to do dneška a myslím, že bude platit stále. Myslím, že zlato JE vhodné jako prostředek k uchování hodnoty, tedy myslím, že Je vhodné do něj investovat a také si myslím, že na obchodu se zlatem se dá slušně vydělat. Ano, použil jsem dva příklady, myslíte si, že kecám, budiž. Kdo si myslí, že zlato není schopno dlouhodobě držet hodnotu, kdo si myslí, že se zlatem jako s prostředkem směny neuspějete, kdo si myslí, že na obchodu se zlatem se nedá vydělat, nechť si myslí co chce. jeho názor mu brát nebudu. Nyní již jsem se vyjádřil precizněji?
              PavelHr1
              •  
                12.07.2010 15:12

                ano. o zlate jako o soucasti investicniho portfolia jsem psal vyse, s tim problem nemam. rozporoval jsem to, ze je vhodne pro smenu v kazdodennim zivote, protoze je skutecnosti, ze zlato proste nedokaze nahradit volne smenitelnou menu typu USD.
                petr666
                •  
                  12.07.2010 15:30

                  Byl to jen příklad pane, víte? A nyní ten Váš dollar. Máte představu o jeho hodnotě za pět let? Máte své dollary na svém dollarovém kontě v nějaké silné bance, investičním fondu? Či snad jste je investoval do akcií? Jste opravdu přesvědčen, že opravdu vládnete v současné chvíli hodnotou, kterou Vaše dollary představovaly v okamžiku, kdy jste je vydělal? Pamatujete si kolik na našem území od roku 1918 proběhlo různých znehodnocujících měn a podobně? Jste přesvědčen, že stabilita monetárních systémů opírajících se o dluhy je neotřesitelná? Usínáte večer s neochvějnou vírou, že z peněz, jež dnes vyděláváte budete ve stáří spokojeně a v dostatku žít? Pakliže ano, zlato je Vám k ničemu.
                  PavelHr1
                  •  
                    12.07.2010 15:57

                    byl to spatny priklad. a myslim, ze byste si mel v klidu precist to, co jsem napsal vyse, protoze, znovu uvadim, "souhlasim s tim, ze zlato ma smysl pro uchovani jakesi hodnoty", nicmene "pro smenu v kazdodennim zivote (...) nedokaze nahradit volne smenitelnou menu typu USD."
                    petr666
  • Preklad ;-)
    07.07.2010 19:00

    http://finweb.hnonline.sk/c3-44680950-kP0000_d-zo-zlata-sa-nenajete-span-class-koment-komentar-dna-span
    Mirco
  •  
    07.07.2010 10:01

    Zlato může mít za pár let hodnotu, ale taky nemusí. Pravdu můžou mít oba tábory a hodnotit to teď asi nemá moc smysl, je to loterie. Klidně může přijít doba, kdy i zlato nemusí mít hodnotu žádnou, protože ho na jídlo a na pitnou vodu nepředěláš a za zlato si třeba ani zdraví nekoupíš. Pokud by ale taková doba nastala, pak si troufnu říct, že by to asi byl konec světa.
    tk69
  •  
    07.07.2010 9:46

    Nevadí mi, že jsou názory, že zlato je nic. Já si říkám, že lepší je ho mít než nemít, tak se tím řídím a jsem taky happy. Taky proč ne, když mi za 2 roky posílilo o 100%, což se o ostatních aktivech říct nedá.
    velkyprcek
    •  
      07.07.2010 22:11

      Zlato je podle mě nástroj směny. Tento nástroj tady fungoval více než 2000 let. Posledních 40 let už tomu tak není a nástrojem směny se staly peníze, které na počátku byly certifikátem na zlato (co umíte anglicky porovnejte si jeden dolar z roku 1913 a nyní). Nyní nástrojem směny jsou jen papírky, které jsou kryté dluhem. Ničím jiným. Dluh jak je známo potřebuje úrok a ten se dá obstarat zase dluhem takž to může fungovat donekonečna.(vize politiků splatit dluhy je tedy hrozně nebezpečná) co by byly peníze bez dluhu? Zlato má tu nevýhodu, že se nedá množit, neumí šoustat jako lidi, ale musí se tvrdě těžit. To se samozřejmě nelíbí vládám, které potřebují neustálý přísun k penězům k financování. Někde jsem slyšel bohužel už nevím kde a proto to nemusí být pravda, že na světě je několikanásobně více peněz než hodnota zboží za co se dá utratit. K jakému účelu tedy tyto bezpečné instrumenty slouží? Podle mě peníze nemají žádnou dlouhodobou hodnotu a proto neinvestuji v dlouhých produktech (proč jsou asi podporovány vládou v podobě odpočtů příspěvků a pod.?). Hodnotu mají pouze zdroje (kde já osobně zlato řadím) a výrobní prostředky. Jako exemplární případ je možno sledovat majitelku polí u Hradce Králové, kde peníze nemají žádnou cenu ať jich je sebevíce.Aktivum je hold aktivum. Přeberte si to jak chcete. Já v tom mám jasno a poslední dobou spoustu věcí začínám chápat. Spousta věcí co se píše v tisku a co se učí ve školách se učí tak, aby to jistým skupinám vyhovovalo. Tak to je vše a promiňte za dlouhý názor.
      Rv
  •  
    06.07.2010 9:56

    Hezký článek. Jen pochybuju, že se kvůli němu víc místních borců upíše Patrii... ;-))
    Kalka.
  • pan Soustružník
    03.07.2010 13:58

    Že se zlata člověk nenají je oblíbená demagogie.Pokud budete shromžďovat chleba,za týden ho vyhodíte.Za zlato potraviny koupíte prakticky kdekoliv,i kdyby peníze neměli hodnotu.../Zelenou patrii nemám,takže k ostatnímu se nevyjadřuji.
    Velkamedvědice
    •  
      09.07.2010 13:45

      tak je samozřejmě blbost skladovat chleba,ale před zlatem dávám jednoznačně přednost nákupu pozemků,polností,lesů,pokud by přišel náhodou nějaký ten rozvrat,chci v tu dobu sedět ve svém domě s velkým pozemkem,studnou,apod.
      AMOLADOS
      •  
        09.07.2010 14:58

        Nezávislost na místě pobytu je taky podstatná,víš houby,co bude..Pozemky v kapse asi nepřeneseš...Jinak investice do půdy je skvělá,souhlas.Malou nemivitost jsem teď taky pod cenou vyplácel z exekuce a koupil..
        Velkamedvědice
        •  
          12.07.2010 14:20

          Jistě,člověk neví,co se může stát,a taky neříkám,že bych takto všechny likvidní prostředky umrtvoval.
          AMOLADOS
      •  
        09.07.2010 13:48

        Pokud prijde rozvrat/zmena, tak si sed v cem chces a stejne nebudes mit nic. Pozemek si s sebou do emigrace neodvezes a ten tu zustane nove garniture, ktera si ho muze vzit sama kdy bude chtit.
        Lojza
        •  
          09.07.2010 14:07

          to asi mluvíš o něčem úplně jiném,než já,ale i tak když už,tak třeba komouši nikomu domy nebrali,pokud tedy neemigroval dotyčný,při kolektivizaci od určité výměry tam byly problémy,ale takto je zbytečné uvažovat
          AMOLADOS
          •  
            09.07.2010 15:11

            Takto je velmi dulezite uvazovat. Zalezi na tobe na chces byt nezavisly. Pokud jen na mene ci inflaci, tak pozemek je good. Ale uz nejsi nezavisly na garniture. A zabavovalo se, zabavuje a zabavovat bude. Jen ty slovni argumenty se lisi - rasa, vyznani, verejny zajem... Fyzicke zlato s tvoji kapsy ti vzit nelze - utec... :-). (samo v US meli zakon na zabaveni osobniho zlata... ale mas vzdy volbu)
            Lojza
    • Re: pan Soustružník
      04.07.2010 18:59

      Zlato nemá žádnou vnitřní hodnotu - chcete-li, neuspokojuje žádnou potřebu (mimo potřeby vlastnit zlato a to je trochu málo :). Takže devalce zlatu hrozí minimálně stejně jako papírovým penězům. Jediné co drží zlato nad vodou je jistá tradicionalistická iracionalita, která má sice obrovskou sílu, ale zdaleka né takovou jako v minulosti (jako např. náboženství, nacionalismus, apod. které patří do stejné kategorie).
      Azazel
      • Azazel
        04.07.2010 21:52

        Myslíte?Zlato slouží jako základní prostředek pro zachování hodnoty zvláště v dobách finančních krizí. Díky své vysoké ceně, velké hustotě a dobré zpracovatelnosti umožňuje zkoncentrování velké finanční hodnoty do relativně malého objemu. Investice do zlata může zabránit ztrátě, když se vše okolo hroutí. Zlato je považováno již po staletí za mezinárodní měnu a lze jej zase kdekoli směnit zpět na peníze. Fyzické vlastnictví vzácných kovů Vás učiní nezávislými na celosvětové finanční politice. Nepodléhá inflaci jako dlouhodobé vklady na různých spořících účtech a nejistých fondech. Je osvobozeno od DPH. Jaká bude hodnota Vašich úspor za 20-30 let, co si za ně budete moci koupit? Zlato můžete snadno v případě potřeby kdekoliv a kdykoliv vyměnit na hotovost. /Zcela pomíjím,že kromě šperkařství se Au využívá i v moderních technologiích,alektrotechnika a pod./Ptám se pane,jakou hodnotu mají nekryté bankovky??
        Velkamedvědice
Aktuální komentáře
26.04.2024
6:24Willett Advisors: Spojené státy v mimořádné pozici, Čína hodnotovou akcií
25.04.2024
22:03Zámoří strhla do záporu Meta i pomalejší růst ekonomiky  
19:16ČD Cargo, a.s.: Tisková zpráva
19:10UNICAPITAL Invest III a.s.: Výroční zpráva 2023
19:04UNICAPITAL Invest VI a.s.: Výroční zpráva 2023
18:30Staro – nový technologický cyklus a atraktivita růstových akcií
17:05Martin Kycelt: Překvapivé reakce na výsledky Tesly a Meta Platforms
16:47Slabé HDP s vyššími inflačními tlaky. Po výsledcích se trhy potýkají i s makrodaty  
16:00SATPO finance, s.r.o.: Výroční finanční zpráva za rok 2023
16:00City Home finance III, s.r.o: Výroční finanční zpráva za rok 2023
15:46Braňo Soták k výsledkům Meta Platforms a staronové cílové ceně: Silná čísla "po zásluze" potrestána, akcie -15 %  
15:13Hermes vzdoruje zpomalení prodeje luxusního zboží, akcie však s dobrými výsledky dopředu počítaly  
12:50Deusche Bank s nejlepšími čísly od roku 2013. Zpět v čele ziskovosti investiční bankovnictví
12:09Sazby výš po delší dobu a trh zralý na další korekci?
11:37Miliardáři by podle ministrů G20 měli platit dvouprocentní majetkovou daň
11:08Těžařská firma BHP chce rivala Anglo American, vznikl by největší producent mědi
11:02Jak jsou na tom velké techy? Meta nalomila důvěru investorů  
10:24Meta navyšuje výdaje na AI. Investoři se ale obávají, zda se vynaložené peníze vrátí
10:18JTPEG Croatia Financing I, a.s.: Zveřejnění Roční finanční zprávy emitenta za rok 2023
10:12MONETA Money Bank, a.s.: Uveřejnění vnitřní informace

Související komentáře
Nejčtenější zprávy dne
Nejčtenější zprávy týdne
Nejdiskutovanější zprávy týdne
Kalendář událostí
ČasUdálost
14:30USA - Výdaje na osobní spotřebu, m/m
16:00USA - Index spotř. důvěry Mich. university