V posledních dvou týdnech se objevila celá řada pozitivních zpráv z oblasti letecké dopravy. Některé z nich se daly čekat, jiné pozitivně překvapily. Hlavní (a také asi nejpřekvapivější) zprávou byl počet zakázek uzavřených na mezinárodním leteckém veletrhu ve Farnborough (Farnborough International Airshow – FIA). Pravděpodobně nikdo nečekal, že se podaří uzavřít (nebo alespoň) oznámit uzavření kontraktů za více než 47 miliard dolarů.
Zástupci společnosti , přestože vynaložili velké úsilí, aby do Evropy konečně dorazil dlouho očekávaný model Dreamliner, dopředu avizovali, že se nebudou snažit nějak dramaticky soutěžit s obvyklým rivalem - výrobcem letadel Airbus - o počet zakázek. Nakonec však samozřejmě k porovnávání a závodění došlo, ale tentokráte byly obě společnosti jistě spokojené se zájmem zákazníků o nová letadla.
Největším obchodem se stal nákup 30 letadel 777-300ER společností Emirates. Sám tento kontrakt je veliký 9,1 miliardy dolarů. Sice se nepodařilo překonat celkový objem kontraktů z roku 2008 (FIA se koná každé dva roky), kdy bylo oznámen objem obchodů v hodnotě přes 88 miliard dolarů, ale například rok 2006 se 46 miliardami byl překonán. Na FIA však neuzavírali kontrakty jen dva výše jmenovaní. Celkově se na výstavě účastnil rekordní počet vystavovatelů – přes 1400 - a i počet návštěvníků (obchodníků i obecné veřejnosti) byl impresivní.
Je signifikantní, že právě největší kontrakt uzavřely aerolinky ze Středního východu. Podle nejčerstvějších dat IATA právě Střední východ, resp. aerolinky z této oblasti hlásí nejsilnější nárůst aktivit, a to např. v červnu 2010 18% růst oproti červnu minulého roku. Potěšitelné je, že k růstu letecké osobní dopravy dochází prakticky na celé zeměkouli a už v současné době je počet pasažérů o 1 až 2 % nad úrovní před krizí. Jde bezpochyby o velice pozitivní zprávy, i když bychom neměli propadat bezbřehému optimizmu.
Krize přinesla velký tlak na cenu letenek, a proto zisky aerolinek zatím nerostou v souladu s růstem počtu cestujících. Např. Air France–KLM sice oznámily ve svých červnových číslech návrat do černých čísel, ale to bylo výsledkem prodeje podílu v jedné dceřiné společnosti. Provozní čísla aerolinek zatím velké pozitivní překvapení nepřinesla. Snad druhé pololetí roku 2010 bude znamenat zlom i v této oblasti. Naděje v ozdravení celého sektoru letecké dopravy, které byly silně prezentovány na airshow ve Farnborough v podobě uzavřených kontraktů, jsou ale dobrým znamením.