Aktualizováno Zisk amerického vydavatele kreditních karet ve třetím čtvrtletí roku stoupl o meziročních 13 procent na 1,24 miliardy dolarů či 1,03 USD/akcie z 1,09 miliardy dolarů či 90 centů před rokem a předčil odhady analytiků, očekávající zisk na akcii 96 centů. Podle firmy oživují výdaje spotřebitelů a snížil se podíl selhání při splácení závazků.
Tržby ve 3Q11 vzrostly meziročně o 8,6 procenta na 7,57 miliardy dolarů, rezervy na budoucí ztráty z úvěrů klesly o 33 procent na 249 milionů dolarů. Majitelé karet utratili podle firmy ve třetím čtvrtletí v průměru 3.739 dolarů, což je o 12 procent více než loni. Celkové útraty stouply celosvětově o 16 procent na 207,7 miliardy dolarů. „Na těchto silných číslech očekáváme také růst akcií AmEx v průběhu tohoto čtvrtletí,“ uvedla sama firmy v průběhu konferenčního hovoru. O 13 procent firmě stouply také náklady, to ale vysvětluje zejména růstem investic a slibuje pokles růstu v příštích dvou čtvrtletích.
„Výdaje držitelů našich karet ve čtvrtletí podstatně vzrostly a jejich růst předčil většinu bankovních vydavatelů karet. Kvalita úvěrů je nadále excelentní,“ uvedl mimo jiné šéf společnosti Kenneth I. Chenault. Oznámil, že firma rozšiřuje služby svým zákazníkům o novou platformu pro smartphony i klasické počítače. Od nové platformy Serve si slibuje nárůst transakcí.
Finanční ředitel Daniel Henry uvedl, že firma odkoupila zpět vlastní akcie za 750 milionů dolarů ve 2Q a 1,2 miliardy dolarů ve 3Q. Od Fedu má souhlas ke zpětnému odkupu za 2,3 mld. USD, pro 4Q firmě tedy zůstává nevyčerpáno 350 milionů dolarů.
Hodnocení analytiků k výsledkům ale nejsou jen růžová. Upozorňují, že firma jich dosáhla mimo jiné rozpuštěním dřívějších rezerv v rozsahu 448 milionů dolarů na krytí úvěrových ztrát. Akcie jsou od počátku roku 2011 výše o 7,5 procenta, ve včerejším řádném obchodování ztratily 0,5 procenta a v prodlouženém v reakci na výsledky 0,7 %.
Klienti jsou většinou bohatší, než klienti dalších karetních společností, a jsou tak méně ovlivněni ekonomickými problémy. Firma dodala, že stále více klientů splácí měsíčně veškeré své dluhy. má nejnižší míru pozdního splácení a nesplácení úvěrů v odvětví.
(Zdroj: , Bloomberg, AP, čtk)