Druhý největší americký operátor se v posledních čtvrtletí propadl do ztráty 2,02 miliardy dolarů po zisku 2,64 mld. USD před rokem poté, co do jeho účetnictví promluvily náklady na penze, ale především prodeje iPhone od klientům, které se skrze ně snaží získat na dvouleté smlouvy. Zda jde o správnou sázku, ukáže až budoucnost. Realitou je, že nynější výkazy jsou červené.
Očištěný zisk na akci dosáhl 52 centů při očekávání 54 centů, celkové tržby dosáhly 28,44 miliardy dolarů při očekávání 28,39 mld. USD. Průměrné tržby na zákazníka bezdrátových služeb mírně poklesly na 54,80 USD z 54,89 dolaru ve 3Q11 při očekávání 54,87 USD.
začal prodávat iPhony ve snaze nalákat nové zákazníky na většinově dvouleté smlouvy. Strategie vynesla Verizonu celkem 1,2 milionu zákazníků a růst tržeb o 7,7 procenta. Zisk na akcii ale klesl ve čtvrtletí na -71 centů ve srovnání s +93c/akcie před rokem. Finanční ředitel Verizonu Fran Shammo ale spoléhá na to, že se firmě strategie vrátí.
Průměrný zákazník smartphonu utratí za dvouletý kontrakt celkem 2 tisíce dolarů. Při odečtení dotace 400 USD je to stále 1600 USD za služby firmy. ve 4Q prodal přes 4 milionu iPhonů.
Akcie Verizonu, který bezdrátový byznys spoluvlastní s Vodafone, v loňském roce zpevnily o 12 procent, včera oslabily o 1,5 % na 38,40 USD.
(Zdroj: , Bloomberg)