Hledat v komentářích
Investiční doporučení
Výsledky společností - ČR
Výsledky společností - Svět
IPO, M&A
Týdenní přehledy
 

Detail - články
Microsoft: Akvizice internetové reklamky aQuantive byla bezcenná, odpis může spolknout zisk za kvartál

Microsoft: Akvizice internetové reklamky aQuantive byla bezcenná, odpis může spolknout zisk za kvartál

3.7.2012 9:13
Autor: ČTK

Americký softwarový gigant Microsoft (30,56 USD, -0,10%) Corp. uvedl, že odepíše hodnotu své internetové reklamní agentury aQuantive, kterou koupil před pěti lety. Odpisy budou činit 6,2 miliardy USD (125,7 miliardy Kč). Firma přiznala, že akvizice je téměř bezcenná a zřejmě vymaže zisk Microsoftu za fiskální čtvrté čtvrtletí. 

Microsoft koupil aQuantive v roce 2007 za 6,3 miliardy USD. Cílem bylo posílit v boji s konkurenční firmou Google (580,47 USD, 0,07%) o příjmy z vyhledávací reklamy. Akvizice byla v té době největší koupí Microsoftu. Loni ji překonalo převzetí firmy Skype za 8,5 miliardy USD. Koupě však nepřinesla Microsoftu očekávaný přínos a nevedla k předpokládanému růstu příjmů. 

Microsoft uvedl, že po zhodnocení se rozhodl odepsat částku za akvizici přesahující hodnotu čistého majetku aQuantive. Připustil tak, že převzetí firmy bylo zcela bezcenné. 

Odpis zřejmě smaže téměř celý zisk firmy za fiskální čtvrté čtvrtletí, tedy za tři měsíce do konce června. Analytici doposud očekávali, že firma vykáže čistý zisk 5,25 miliardy USD, tedy 62 centů na akcii. Microsoft má zveřejnit hospodářské výsledky 19. července. 

Microsoft rovněž dodal, že kromě odpisu jsou jeho očekávání dalšího růstu a ziskovosti divize internetových služeb nižší. Neuvedl však žádné částky původního ani současného odhadu. Divize zahrnuje také vyhledávač Bing a internetový portál MSN a je největší brzdou zisku firmy. Ztrácí zhruba 500 milionů USD čtvrtletně, protože firma masivně investuje do svého vyhledávače a snaží se dohnat konkurenční Google. Za poslední tři roky divize vykázala ztrátu více než pět miliard USD. Přestože podíl Bingu na trhu roste, nepodařilo se mu získat tolik příznivců, aby byl ziskový. 

Před spuštěním Bingu v červnu 2009 měl podle údajů výzkumné firmy Comscore Microsoft na trhu vyhledávačů v USA podíl osm procent, Yahoo (15,84 USD, 0,06%) 20 procent a Google 65 procent. O tři roky později podíl Bingu činí 15 procent, podíl Yahoo klesl na 13 procent a podíl Googlu se zvýšil na téměř 67 procent, napsala agentura Reuters.


Reklama
Nově na Patria.cz - obchodní signály na forexu podle technických indikátorů ADX, Williams R% a klouzavých průměrů!
Váš názor
Na tomto místě můžete zahájit diskusi. Zatím nebyl zadán žádný názor. Do diskuse mohou přispívat pouze přihlášení uživatelé (Přihlásit). Pokud nemáte účet, na který byste se mohli přihlásit, registrujte se zde.
Aktuální komentáře

Související komentáře
Nejčtenější zprávy dne
Nejčtenější zprávy týdne
Nejdiskutovanější zprávy týdne
Denní kalendář hlavních událostí
Nebyla nalezena žádná data