Americký softwarový gigant (30,56 USD, -0,10%) Corp. uvedl, že odepíše hodnotu své internetové reklamní agentury aQuantive, kterou koupil před pěti lety. Odpisy budou činit 6,2 miliardy USD (125,7 miliardy Kč). Firma přiznala, že akvizice je téměř bezcenná a zřejmě vymaže zisk za fiskální čtvrté čtvrtletí.
koupil aQuantive v roce 2007 za 6,3 miliardy USD. Cílem bylo posílit v boji s konkurenční firmou (580,47 USD, 0,07%) o příjmy z vyhledávací reklamy. Akvizice byla v té době největší koupí . Loni ji překonalo převzetí firmy Skype za 8,5 miliardy USD. Koupě však nepřinesla očekávaný přínos a nevedla k předpokládanému růstu příjmů.
uvedl, že po zhodnocení se rozhodl odepsat částku za akvizici přesahující hodnotu čistého majetku aQuantive. Připustil tak, že převzetí firmy bylo zcela bezcenné.
Odpis zřejmě smaže téměř celý zisk firmy za fiskální čtvrté čtvrtletí, tedy za tři měsíce do konce června. Analytici doposud očekávali, že firma vykáže čistý zisk 5,25 miliardy USD, tedy 62 centů na akcii. má zveřejnit hospodářské výsledky 19. července.
rovněž dodal, že kromě odpisu jsou jeho očekávání dalšího růstu a ziskovosti divize internetových služeb nižší. Neuvedl však žádné částky původního ani současného odhadu. Divize zahrnuje také vyhledávač Bing a internetový portál MSN a je největší brzdou zisku firmy. Ztrácí zhruba 500 milionů USD čtvrtletně, protože firma masivně investuje do svého vyhledávače a snaží se dohnat konkurenční . Za poslední tři roky divize vykázala ztrátu více než pět miliard USD. Přestože podíl Bingu na trhu roste, nepodařilo se mu získat tolik příznivců, aby byl ziskový.
Před spuštěním Bingu v červnu 2009 měl podle údajů výzkumné firmy Comscore na trhu vyhledávačů v USA podíl osm procent, (15,84 USD, 0,06%) 20 procent a 65 procent. O tři roky později podíl Bingu činí 15 procent, podíl klesl na 13 procent a podíl Googlu se zvýšil na téměř 67 procent, napsala agentura Reuters.