Aktualizováno Polská mediální skupina Cyfrowy Polsat, které analytici přisoudili roli listopadového favorita v regionu, svou nálepku výsledky za třetí čtvrtletí naplnila. Ty skončily vysoko nad odhadem trhu, firma si věří do konce roku růstem viditelně nad průměrem trhu a zadlužení snížila na dosah poměru, na kterém chce obnovit výplatu dividendy.
Cyfrowy Polsat dosáhla ve 3Q12 čistého zisku 172,1 mil. PLN po ztrátě 62 mil. PLN před rokem a předčila citelně konsensus 130,5 mil. PLN. 3Q EBIT dosáhl 197,7 mil. PLN při očekávání 162 mil. PLN, celkové tržby úrovně 644,5 mil. PLN při konsensu 639,5 mil. PLN.
Skupina uvedla, že již ze zisku roku 2012 by mohla vyplatit dividendu. Tu si stanovila obnovit na poměru dluhu k EBITDA při úrovni 2,0 násobku. Po 3Q12 firma dosáhla snížení poměru k 2,18. CEO Dominik Libicki uvedl, že finální rozhodnutí o dividendě firma přijme po 1Q13.
Cyfrowy Polsat očekává za celý letošní rok pokles polského trhu s televizní reklamou meziročně o 6 až 7 procent. Výdaje na televizní reklamu a sponzoring byly dle CEO Libickiho ve 3Q meziročně nižší o 6,2 % dle dat mediálního domu Starlink. Za devět měsíců roku trh dle CEO klesl o 5,5 % na 2,6 mld. PLN. Firma si věří, že její výsledky budou nad trhem.
Firma dle CEO počítá s průměrným ročním růstem ARPU o 5 %. „Jsem přesvědčen, že ukazatel poroste s tím, jak máme více a více nových produktů s pozitivním dopadem do tržeb, ať jde o satelitní, mobilní nebo internetovou televizi. Ve 3Q ARPU dosáhl meziročního růstu o 4,5 % na 39,5 PLN, z toho +5,4 % u rodin na 47,1 PLN, ale -2,9 % v „economy class“ na 13,4 PLN. CEO firmy uvedl, že firma plánuje ještě letos zprovoznit dva nové tématické kanály, příští rok nejméně jeden další. Cílí celkový podíl na trhu mezi 20 až 21 %.
Analytici Securities pro listopad zařadili titul mezi investiční tipy CEE regionu právě na očekávání silných výsledků před pokles reklamního trhu.
Mediální skupina CETV na sklonku října oznámila, že výsledkem letošního nepříznivého vývoje na trzích bude nesplnění původně vytyčené cíle pro zisk OIBDA za rok 2012 v rozmezí 150 – 160 mil. USD. Nový cíl byl stanoven v rozmezí 130 – 140 mil. USD, zatímco konsensus agentury Bloomberg počítal se 155 miliony dolarů. V konferenčním hovoru následně přibyl horší výhled pro tržby v roce 2012: 750-800 milionů dolarů proti konsensu 830 milionů dolarů. Cash flow CETV by měl podle nové prognózy za celý rok dosáhnout záporných 70 – 90 milionů dolarů a celkové hotovostní zůstatky dosáhnou 130 milionů dolarů.
„Výsledky třetího čtvrtletí a výhled na celý rok 2012 naznačují, že naše trhy jsou stále v útlumu. Ve druhém pololetí roku 2012 nesplňují výdaje na TV reklamu naše očekávání,“ komentoval výsledky CETV šéf Adrian Sarbu.
(Zdroj: Cyfrowy Polsat, PAP, Bloomberg)