Aktualizováno Česká televize loni dosáhla podílu na celodenní sledovanosti u diváků starších 15 let 30,16 procenta. Poprvé za dobu měření sledovanosti tak získala prvenství na televizním trhu. Vyplývá to z dat ATO-Mediaresearch, které Asociace televizních organizací (ATO) dnes zveřejnila na webu.
Podíl Novy dosáhl 29,85 procenta, FTV Prima měla 24,19 procenta.
Česká televize loni meziročně zvýšila podíl u publika staršího 15 let o 2,52 procentního bodu, FTV Prima si polepšila o 1,97 procentního bodu. Podíl Novy na celodenní sledovanosti diváků nad 15 let se snížil o 4,12 bodu.
Do podílu skupiny Nova byla loni poprvé započítána sledovanost kanálu fanda. Podíl tohoto na muže zaměřeného programu byl v celodenním průměru na publiku starším 15 let 0,31 procenta.
Prvenství zůstává Nově v primetime, tedy v čase mezi 19. a 23. hodinou. Zde dohromady kanály Nova, Nova Cinema a FANDA dosáhly podílu na sledovanosti 34,82 % vůči 28,86 % za všechny kanály České televize, tedy ČT1, ČT2, ČT24 a ČT Sport.
Ústup Novy je nicméně dobře patrný na meziročním srovnání dat za jednotlivé kanály tak, jak je publikuje ATO. Nova měla v roce 2012 celodenní sledovanost ve skupině 15+ na úrovni 24,66 %, za rok 2011 to bylo 29,13 %. Nova Cinema pak 4,88 % ku 4,84 % a FANDA 0,31 %, kanál je nový. ČT 1 pak měla celodenní sledovanost loni 16,36 %, zatímco v roce 2011 to bylo 15,88 %. ČT 2 4,17 % ku 3,66 %, dvacetčtyřka 5,22 % ku 4,53 % a sport 4,41 % ku 3,57 %. V primetime podíl Novy v 15+ klesl meziročně na 29,68 % z 33,04 %, u ČT 1 mírně vzrostl na 17,82 % z 17,73 %.
(Zdroj: ATO, čtk, graf ATO - MEDIARESEARCH)