Největší americký vydavatel kreditních karet v předstihu představil výsledky za poslední čtvrtletí roku, jimiž, navzdory mezikvartálnímu zhoršení, nepříznivě nepřekvapil. Firma zároveň oznámila plán zrušit v letošním roce 5400 pracovních míst kvůli úspoře nákladů.
Zisk společnosti za 4Q klesl o 47 procent na 637 milionů dolarů, upravený zisk 1,09 USD/akcii překonal očekávání (konsensus Bloomberg) 1,06 USD. Firma zaznamenala ve čtvrtletí celkové jednorázové náklady po zdanění ve výši 594 mil. USD, včetně nákladů na odstupné. Celkové tržby vzrostly o 5,2 procenta na 8,14 mld. USD a byly zhruba v souladu s očekáváním. Celoroční provozní náklady vzrostly o 12 % na 12 mld. USD, po očištění o výdaje na soudní vyrovnání s konkurenty a ve výši 580 mil. USD vzrostly o 8,6 %.
Plánovaný počet zrušení pracovních pozic činí zhruba 8,5 procenta celkové pracovní síly firmy. Koncem roku by se podle jejího prohlášení měl současný počet 63.500 zaměstnanců snížit o čtyři až šest procent. Opatření se bude týkat pracovních míst ve Spojených státech i v zahraničí. Lidem bude vypláceno odstupné, které tvoří největší položku z částky, kterou firma vyčlenila na svou restrukturalizaci. Roční růst provozních nákladů by podle společnosti neměl přesáhnout 3 %.
Největší část příjmů pochází z platby spotřebitelů v obchodech a ta v posledním čtvrtletí roku vzrostla o 8 procent v meziročním srovnání, navzdory krátkodobému poklesu po hurikánu Sandy. Firma ve čtvrtletí zaznamenala 2 procenta nesplácených úvěrů na kreditních účtech, což je nejnižší poměr ze všech amerických vydavatelů kreditních karet. Firma si v tomto ohledu vede mimořádně dobře a míra odpisů zůstává na historických minimech, komentoval údaj CFO Dan Henry.
se snaží kompenzovat pokles příjmů v důsledku toho, že stále více klientů provádí transakce po internetu, a to především při platbě za cestování. „Cestování prochází významnou změnou. Ekonomika firemního cestování prošla za poslední roky dramatičtější změnou než jakákoli jiná část byznysu,“ uvedl výkonný ředitel firmy Kenneth I. Chenault. nabízí klientům možnost rezervace letenek a jízdenek a také poradenské služby, konkuruje tak společnostem nebo . V říjnu firma uvedla, že poplatky ze služeb souvisejících s cestováním meziročně klesly o 3,1 procenta na 465 mil. USD. Společnost pokračuje v postupném snižování počtu zaměstnanců kvůli zhoršování podmínek na trhu. V říjnu 2008 oznámil plán propustit 7 tisíc zaměstnanců, v květnu 2009 následně ohlásil propuštění 4 tisíc lidí.
Akcie , které za uplynulý rok posílily zhruba o čtvrtinu, ve čtvrtečním obchodování vzrostly o 0,9 % a následně v after-market oslabily o půl procenta. Společnost měla podle oficiálního plánu reportovat 4Q výsledky 17. ledna.
(Zdroj: , Bloomberg, čtk)