Výraznou reakci trhu si i tentokrát vynutilo zveřejnění hospodářských výsledků amerického výrobce a dodavatele her na sociální sítě, společnosti . Ta jimi překonala očekávání na úrovni čtvrtletního zisku a tržeb, především díky snížení nákladů. Akcie společnosti v úterý uzavřely na Wall Street o 7 procent, aby po závěru trhu a zveřejnění čtvrtletních čísel reagovaly v prodlouženém obchodování dalším růstem o 6,6 % na 2,92 USD.
Společnost za čtvrtletí utržila 311,2 milionů dolarů, tedy zhruba stejně jako před rokem, a příjemně překvapila analytiky, kteří v průměru počítali s tržbami 250,2 mil. USD. Firma dosáhla zisku před očištěním ve výši 1 centu, zatímco trh čekal ztrátu tří centů. V čistém vyjádření zaznamenala ztrátu 48,6 mil. USD, tedy 0,06 USD, proti očekávání -58,1 mil. USD, tedy -0,07 USD.
Čistou ztrátu firma zaznamenala také ve 3Q12, především vlivem odpisu hodnoty firmy OMGPop, výrobce her pro mobilní přístroje, kterého koupila v březnu. Výsledky za 3Q nicméně firma překonala očekávání, což vedlo k bezprostřednímu růstu akcií o 14 procent.
Společnost za čtvrté čtvrtletí utržila za prodej virtuálních produktů 261,3 mil. USD při očekávání 222,4 mil. USD a v prvním čtvrtletí letošního roku očekává prodej za 200 až 210 milionů dolarů, potažmo tržby na úrovni 255 až 265 mil. USD a čistý zisk 12 až 32 mil. USD, to je 2 až 4 centy v přepočtu na akcii. Analytici hodnotí výsledky za 4Q veskrze pozitivně, především cestu snižování výdajů, jíž jde společnost pod vedením CEO Marka Pincuse.
Za lepším výsledkem stojí především zásadní omezení nákladů a to meziročně takřka o dvě třetiny na 273,6 mil. USD, jímž se firma snaží čelit výraznému poklesu online hráčů v posledních měsících a zájmu o hry společnosti na , jehož je největším poskytovatelem her. Mezi nejznámější hry firmy patří CityVille 2, FarmVille či Words With Friends. Téměř čtvrtina z necelých tří set milionů uživatelů hraje hry na svých mobilních telefonech.
CEO Pincus při konferenčním hovoru s analytiky uvedl, že jedním ze tří strategických cílů pro letošní rok je navýšení ziskovosti, dále se hodlá soustředit na vytvoření nových licencí a propojení svých her s ostatními vývojáři.
Akcie za posledních dvanáct měsíců propadly o necelých 80 procent, od začátku roku 2013 jsou o 16 procent silnější. Společnost vstoupila na veřejný trh v prosinci 2011 při ceně akcií deset dolarů, od té doby její tržní hodnota klesla o 73 procent.
(Zdroj: , Bloomberg, čtk)