Největšímu světovému výrobci nealkoholických nápojů Co. klesl čistý zisk v posledním loňském čtvrtletí na 1,71 miliardy dolarů z 1,86 miliardy dolarů, které vydělal před rokem. Celosvětové prodeje vzrostly o procento, klesl ale například prodej limonád v Severní Americe. Výsledky ovlivnily také změny ve stáčecích provozech v Brazílii a na Filipínách. Odtud očekává firma problémy i pro rok 2014, což zakotvuje očekávaným negativním vlivem v rozsahu 1 % do čistých tržeb i provozního zisku.
V přepočtu na akcii firma vydělala 38 centů. Bez zahrnutí jednorázových položek dosáhl očištěný zisk na akcii 46 centů, což je v souladu s očekáváním analytiků dle Bloomberg i Reuters.
Celkové příjmy společnosti se snížily o 3,6 procenta na 11,04 miliardy dolarů. Trhy však čekaly tržby ve výši 11,31 miliardy USD.
pro rok 2014 oznámila program zpětného odkupu akcií v rozsahu 2,5 až 3,0 mld. USD.
vlastní více než 500 značek sycených i nesycených nápojů. Kromě hlavní značky jí patří například značky Fanta, Sprite, Powerade a Minute Maid. Nápoje prodává ve více než 200 zemích světa.
V Severní Americe jí prodej sycených nápojů ve čtvrtém čtvrtletí klesl o tři procenta.
O poklesu prodeje limonád minulý týden informovala také konkurenční americká společnost . Ta ve čtvrtém čtvrtletí zvýšila zisk o pět procent na 1,74 miliardy dolarů.
(Zdroj: , Bloomberg, Reuters, čtk)