Aktualizováno Česká ekonomická důvěra se podle průzkumu ČSÚ v dubnu dál zlepšila, ačkoli jen mírně. Hlavní index stoupl o 0,2 bodu na 7,1 bodu. Jeho růst znamená upevňování lehkého optimismu celkově v ekonomice. V jednotlivých sektorech ale zůstává nálada dosti rozdílná. Na meziměsíčním zlepšení indexu se nejvíce podílelo další zvýšení důvěry mezi spotřebiteli a hodně přispěl také pokles pesimismu ve stavebnictví.
Spotřebitelská důvěra je stále ještě relativně slabá, dubnových -3,8 bodu ukazuje na mírně převažující pesimismus. Na druhou stranu jde o hodnotu výrazně lepší ve srovnání s předchozími pěti lety a trend je jasně vzhůru. Spotřebitelé se především méně bojí zhoršení ekonomiky. Opatrní ale zůstávají v hodnocení své finanční situace a nezaměstnanosti - tam obavy zůstávají téměř stejné. Číslům o inflaci a maloobchodních tržbách příliš neodpovídají vyšší záměr spotřebitelů spořit a jejich trvající obavy z růstu cen.
Stavebnictví má v souhrnném indexu malou váhu, přesto mu pomohlo vzhůru díky výraznému poklesu pesimismu. Index důvěry zde stoupl o 5 bodů na -39 bodů. Firmy zlepšily hodnocení ekonomické situace i poptávky a v tříměsíčním výhledu čekají vyšší aktivitu i zaměstnanost.
K mírnému zlepšení důvěry došlo i v průmyslu a to na 3,3 z březnových 3,0 bodů. Lehce se zlepšilo hodnocení ekonomické situace i poptávky. Tu výrobci považují za brzdu růstu produkce o něco méně než v předchozím kvartále. V tříměsíčním horizontu čekají průmyslové podniky udržení tempa výroby, které je aktuálně velmi slušné. Stabilní by podle nich měla být i zaměstnanost, která v sektoru od konce minulého roku začala růst. O ekonomickém vývoji jsou firmy o něco optimističtější.
Zatímco výrobní sektor i spotřebitelé své hodnocení v dubnu zlepšili, v sektoru služeb tomu bylo naopak. Březnový růst je vymazán a index důvěry klesá zpět na 26,0 bodů. To však stále ukazuje na solidní převahu optimistů. Firmy působící ve službách zlepšily očekávání pro ekonomiku v tříměsíčním výhledu, větší vliv ale mělo zhoršení hodnocení aktuální situace a nižší výhled pro poptávku.