Motor ponechá produkci nejlépe se prodávajícího vozu značky v Německu přes vysoké mzdy. Vedení se zaměstnanci dohodlo na snížení nákladů na výrobu. Díky tomu to vypadá na konec let, které znamenaly ztrátu pro z jeho evropské divize.
Americký výrobce oznámil, že se se zaměstnanci dohodl na zrušení nákladných nočních směn, zvýšení flexibility během pracovních hodin a znovu přidělení práce místo dodavatelům přímo zaměstnancům Fordu. To by mělo přinést celkové úspory v řádu cca. 400 mil. USD mezi 2017 až 2021.
vyhlíží zisk v Evropě v roce 2015 a doufá, že provedená opatření udrží danou továrnu profitabilní. Od roku 2011 až do teď je ve ztrátě.
„Opatření přinese zefektivnění nákladů, které zajistí, že další generace Fiesty bude globálně konkurenceschopná.“ dodal ve vyjádření.
Prohlášení publikované právě v úterý ukončilo měsíc trvající nejistotu pro všechny zaměstnance v Německu. Média totiž dříve přinesly zprávu o tom, že by se výroba Fiesty měla přesunout do nízkonákladového Rumunska, kde se již 3 600 zaměstnanců živí výrobou modelů B-Max v továrně v Craiova.
Podle ekonomického institutu IW v Cologne jsou náklady na práci v Německu ve zpracovatelském průmyslu 36,98 EUR za hodinu pro jednoho dělníka, v USA 25,87 EUR a v Rumunsku 3,78 EUR. Tudíž obavy pracovníků v Německu byly oprávněné.
již uzavřel dvě menší továrny ve Velké Británii loňský rok a plánuje zavřít výrobu v belgickém Genku na konci roku. To bude znamenat ztrátu celkově 5 700 míst.
Zdroj: Reuters