Čtvrtá generace tohoto legendárního vozu má pomoci Mazdě udržet prodeje. Slabší JPY a slabší poptávka po nových modelech včetně Mazda 6 a crossover CX-5, které pomáhaly společnosti po ztrátách v letech 2009 až 2012 udržet se v černých číslech poslední dva roky.
Tržby koncem března meziročně šly o 22 % výše, což je nejvíce mezi japonskými automobilkami hned po Fuji Heavy Industries Ltd., které přidaly 26 %. Mazda očekává, že letos dosáhne čistého příjmu ve výši 160 mil. JPY (1,5 mld. USD) v roce končící březnem 2015.
Očekává se, že se v USA prodá okolo 77 000 roadsterů ročně do roku 2020, což je skoro dvojnásobek proti číslu 35 681 aut v minulém roce. Nejvíce se podobných aut prodávalo v roce 2006 a to cca. 124 000 aut. To bylo ovšem před finanční krizí a poté prodeje prudce poklesly na 25 000 kusů v roce 2011.
S tím, jak soupeři Mazdy vyvinuli hybridní vozy a elektrické vozy, Mazda se specializovala na své SkyActive vozy, které jsou postavené na konvenčních motorech, které ovšem mají automatické řazení, lehčí konstrukci a hlavně se specializují na optimalizaci využití paliva a výkonu vozu.
Prodeje ikonického roadsteru na největším americkém trhu poklesly na 5 780 aut z prodejů ve výši 6 305 aut v roce 2012. Celkový objem produkce tohoto vozu v červenci přesáhl 940 000 kusů. Dosavadní verze vozu byla představena v roce 2005 a za poklesem prodejů může být právě již zastaralý vzhled.
Roadster byl vyvinut v roce 1989. A v roce 2011 deklarovala Guinessova kniha rekordů, že se jedná o nejlépe se prodávající dvoumístný sportovní vůz všech dob. Nový vůz je širší a nižší a to ještě více podtrhuje sportovní vyznění vozu.
Na nový vzhled vozu, který byl představen dnes při 25. výročí modelu, si můžete prohlédnout níže.
Zdroj: Bloomberg, Mazda firemní web