Investiční příležitosti a vybavenost měst službami, které lidem chybí, skloubil do sebe nový projekt finanční skupiny ČSOB. Projekt „Hledá se obchod“, kterým mohou lidé zadávat své tipy na obchody v konkrétních ulicích českých měst má pomoci k tomu, aby se zájmy lidí a podnikatelů propojily. ČSOB zároveň připravila pro živnostníky pomoc s rozšířením jejich podnikání.
Projekt „Hledá se obchod“ spojí zájmy firem a lidí
Malé a střední firmy zaměstnávají v ČR přes 1,7 miliónu lidí a v období let 2003 až 2010 generovaly více než třetinu nominálního HDP. Každý pátý úvěr pro segment SME je od ČSOB. „ČSOB s firmami dlouhodobě spolupracuje a neustále se snaží partnerství rozvíjet,“ konstatoval John Hollows, generální ředitel ČSOB. Firmám se i díky novému projekt dostane pomoci s rozvojem podnikání a jeho zefektivněním. „Projekt „Hledá se obchod“ vnímáme jako další krok k bankovním službám nové generace,“ říká John Hollows.
„Navíc máme pro podnikatele připravené i speciální balíčky, které jim pomohou při rozvoji podnikání. Využít mohou zvýhodněné nabídky z oblasti finančních služeb a pojištění, výpočetní a telekomunikační techniky, softwaru, vzdělávání či poradenství, které jsme připravili ve spolupráci s partnery. Pokud podnikatelé využijí alespoň jednou slevu od každého partnera, mohou ušetřit více než 30 tisíc korun. Do budoucna plánujeme tuto nabídku rozšiřovat, aby pokryla co nejširší spektrum potřeb podnikatelů v rámci jejich aktivit,“ vypočetl výhody Petr Manda, výkonný ředitel útvaru Firemní bankovnictví ČSOB. Zájemci od ČSOB podle něj získají soubor vstupů, na jejichž základě mohou mnohem lépe svůj podnikatelský záměr vyhodnotit. „Jde o různé druhy map, analýz tržního potenciálu a statistiky,“ upřesnil Petr Manda.
Lidem chybí v městech řemesla
„Hledá se obchod“ dává lidem příležitost dostat do ulic jejich měst obchody, které jim tam v současnosti chybí. „Do interaktivní mapy České republiky mohou zapichovat virtuální špendlíky. Ty představují jednotlivé typy obchodů a služeb, které by si lidé v konkrétní lokalitě přáli mít. Podněty budou sloužit firmám a živnostníkům jako indicie, zda by měli v daném místě naději na úspěch,“ vysvětlil fungování projektu John Hollows.
Z exkluzivního průzkum ČSOB vyplývá, že řemesla postrádá ve svém městě 41 % dotázaných. Obyvatelé by uvítali také více železářství či hobby prodejen (23 % respondentů) nebo obchodů s hračkami (19 % dotázaných). Češi jsou spokojeni s pokrytím lékárnami (98 %), supermarkety (94 %) a finančními službami (94 %). Ve městech do 20 tisíc obyvatel je spokojenost se zastoupením obchodů a služeb výrazně nižší. Rozhodovat o tom, jaký obchod vznikne ve volných nebytových prostorech by chtělo 83 % lidí.
Lidé mohou buď vložit vlastní podnět, nebo lajkovat špendlíky ostatních. „Věříme, že veřejnost mapu brzy přijme za svou. Získáme tak velmi plastický obraz o službách, které Čechům chybí,“ doplnila Jana Urbánková, výkonná ředitelka útvaru Klientské služby ČSOB a Ery. Každý dvoutisící podnět navíc vyhraje jeden z 20 telefonů iPhone 6.