Hledat v komentářích
Investiční doporučení
Výsledky společností - ČR
Výsledky společností - Svět
IPO, M&A
Týdenní přehledy
 

Detail - články
Luxusní značky se potýkají s propadem hodnoty; LV se to netýká

Luxusní značky se potýkají s propadem hodnoty; LV se to netýká

29.05.2015 17:00
Autor: Kristýna Zahradníková, Patria Online

Luxusní zboží není jen o výjimečném designu a kvalitě zpracování. Podstatnou roli hraje i samotná značka. Společnost Millward Brown ve středu zveřejnila studii značek nejen z luxusního sektoru s názvem„2015 BrandZ study“, v rámci níž sestavila žebříček deseti nejhodnotnějších luxusních značek. Jedinými dvěma velkými luxusními značkami, kterým se podařilo v loňském roce navýšit hodnotu, byly Louis Vuitton (LVMH) a Chanel. Tento vývoj v segmentu luxusního zboží byl do značné míry ovlivněn zpomalením tržeb v Rusku a Číně, se kterým se v minulém roce potýkala většina luxusních značek.

Louis Vuitton na hodnotě neztratil
Hodnota značky Louis Vuitton se v roce 2014 zvýšila o 6 % na 27,4 miliardy USD. Největší značka z portfolia brandů holdingu LVMH Moet Hennessy Louis Vuitton se na vrcholu žebříčku TOP 10 luxusních značek podle hodnoty usadila již desátým rokem v řadě. Druhou nejhodnotnější značkou je Hermes, následován Gucci (Kering). Hodnota obou těchto značek se však v loňském roce meziročně snížila a to o více než 10 %. Hned za nimi skončila jako čtvrtá značka Chanel, která je mimo Louis Vuitton jediným velkým luxusním brandem, který meziročně navýšil svou hodnotu a to dokonce o 15 % na 9 miliard USD. Vuittonu a Chanelu pomohl k růstu hodnoty jejich naprosto jedinečný přístup. Kupříkladu Vuitton úspěšně revitalizoval značku novým a svěžím přístupem k pojetí proslulého monogramu LV.

Hodnota značek luxusního zboží ze studie Millward Brown se zakládá na rozhovorech s více než 3 miliony spotřebitelů a analýze výkonnosti společností. Podle jejích výsledků se hodnota deseti nejvýznamnějších luxusních značek propadla meziročně o 6 % neboli 7,1 miliardy dolarů na 105 miliard dolarů. Poklesla hodnota nejen značek Gucci nebo Hermes, ale i Prada či Cartier (Richemont).


Příčiny propadu

Důvodem k tomuto poklesu bylo snížení výdajů na přepychové dárky v Číně, způsobené rázným zakročením čínské vlády proti korupci. Současně ruský trh utrpěl oslabením rublu a sankcemi spojenými s konfliktem na Ukrajině. Zásadní pro vývoj hodnoty značek nebyly však pouze geopolitické příčiny, ale i snaha některých značek o vytvoření exkluzivnější image pro zákazníky, který vytvořil příležitosti pro „levnější“ značky jako je Michael Kors nebo Tiffany. Tyto dvě značky se mezi deset nejhodnotnějších na poli luxusu dostaly vůbec poprvé.

Zdaleka nejhůře se meziročně dařilo značce luxusních šperků Cartier (Richemont), jejíž hodnota poklesla o 15 % na 7,6 miliardy USD. Celkově předražený produktový mix a nedostatek novinek poslaly hodnotu Prady dolů dokonce o 35 %. Hodnota značky Burberry je osmá největší, meziročně se propadla o 4 %.

Nejhodnotnější z portfolia značek LVMH Louis Vuitton se vydal cestou dražších produktů a navýšil investice do menších módních značek, holding tak reagoval na vzrůstající konkurenci značek nižší cenové kategorie jako je Coach nebo právě nováček žebříčku Michael kors. Hodnota značky Michael Kors ve studii vychází na téměř 4 miliardy dolarů, Tiffany byl potom oceněn na více než 3 miliardy dolarů. Jak Tiffany, tak Michael Kors zveřejnily tento týden čtvrtletní výsledky hospodaření.

Tiffany a Michael Kors

Klenotnictví Tiffany pomohla k dosažení čtvrtletních tržeb a zisku, které překonaly očekávání, zvýšená poptávka po produktech Tiffany ze strany turistů v Evropě spolu s rostoucím zájmem o kolekci módních šperků řady Tiffany T.

Michael Kors reportoval nejpomalejší čtvrtletní růst tržeb od roku 2011, kdy vstoupila společnost na burzu. Na jejích severoamerických tržbách se podepsala tvrdá konkurence společně s jistou únavou brandu. Je tak možné, že poptávka po kabelkách Michael Kors by mohla být již za vrcholem. Společnost Michael Kors Holdings ztratila od svého vstupu na burzu téměř čtvrtinu tržní hodnoty. Ještě před rokem byla přitom značka Kors horkým zbožím v segmentu dostupného luxusu, doplatila však na příliš rychlé tempo expanze. Může chvíli trvat, než si spotřebitelé k produktům Michael kors najdou znovu cestu. Zákazníci totiž volí spíše značky s větším puncem exkluzivity.

Zdroj: BBG, RTRS, Millward Brown


Čtěte více:

Slabší euro dává zabrat cenové politice luxusních značek
25.05.2015 18:15
Volatilita měnových kurzů neustále rozevírá pomyslné cenové nůžky luxu...
Bullard z FEDu: Jsme na cestě k normálu
29.05.2015 10:21
James Bullard, prezident FED ze St. Louis, řekl, že by FED měl zvýšit ...
Varoufakis: Řecku zbývá poslední měsíc
29.05.2015 12:31
Lhůta pro nalezení dohody mezi Řeckem a mezinárodními věřiteli vyprší ...

Váš názor
  • :-)
    30.05.2015 18:26

    PingPong za minimalku v zadu za zavesem leje krabicovy vino do sklenenech flasek "Don Perinon" a prazsska vyssi elitni trida se muze udegustovat znaleckymi posudky na reprezentacnim plesu Americke ambasady. :-) Na svete je krasne, veru hej.
    Mezernik
  • Tady
    29.05.2015 21:34

    se to hodí...jsou tam další videa, diskuze...https://www.facebook.com/ondrej.hrciak/videos/773758112722884/
    el mrcoch
Aktuální komentáře
03.02.2023
8:16MONETA Money Bank, a.s.: Uveřejnění vnitřní informace dne 3. 2. 2023
7:50Moneta ve 2022 zvýšila zisk o 30 procent a kvartálem porazila odhady trhu. Navrhne dividendu 8 korun na akcii
02.02.2023
23:38Výsledky GEN digital (Avast): 14. kvartál růstu "lídra digitální svobody"
23:19I na Apple byla očekávání příliš silná. Argumentuje chladnoucí ekonomikou i problémy dodávek
22:54Alphabet nepotěšil, reklamní poptávka vázne a konkurence sílí
22:32Amazon nabudil silnými příjmy, vzápětí strach vzbudil výhled
22:08Nasdaq 100 od první seance roku 2023 narostl o 17 %  
18:03Trhy pracují proti Fedu a Nomura čeká návrat ke starému (ne)normálu
16:54Jan Bureš: ČNB se líbí silná koruna a na nižší sazby si budou muset trhy počkat  
16:09Dominik Rusinko: ECB zvedla sazby o 50 bps. Trhy rozhodnutí přesto vidí jako holubičí  
15:58Výsledky Merck: Klíčová Keytruda nyní pro růst nestačí  
15:51Euforie pokračuje, dnes roztleskávají ECB a BoE  
14:35ČNB ponechává základní sazbu na 7,00 procentech, chce dále bránit kurz koruny
14:26ECB dle očekávání zvýšila sazby o půl procentního bodu. V březnu čeká stejné navýšení
13:31Trhy: Čilé obchodování na Deutsche Bank a čekání na titány Apple, Alphabet a Amazon. Zítra ráno výsledky Monety  
13:22Britská centrální banka zamířila sazbami nejvýše od finanční krize 2008
12:50Q&A aneb co vás na trzích a při investování nejvíce pálí. WEBINÁŘ s hlavním makléřem Pavolem Mokošem JIŽ DNES od 15:00
12:29Výsledky Meta Platforms: Návrat z výšin metaversa na zem. Balance výdajů a byznysu (+19 % pre-market)  
12:09ChatGPT je nejrychleji rostoucí aplikací v historii. Začne být zpoplatněn, nejdříve v USA
11:48Analytik k výsledkům Shell: Plyn nadnáší zisky  

Související komentáře
Nejčtenější zprávy dne
Nejčtenější zprávy týdne
Nejdiskutovanější zprávy týdne
Kalendář událostí
ČasUdálost
Intesa Sanpaolo SpA (12/22 Q4, Bef-mkt)
Sanofi (12/22 Q4, Bef-mkt)
8:00Assa Abloy AB (12/22 Q4)
12:30Cigna Corp (12/22 Q4)
14:30USA - Míra nezaměstnanosti, s.a.
14:30USA - Průměrná hodinová mzda, y/y
14:30USA - Změna počtu prac. míst
16:00USA - Index ISM ve službách