Hledat v komentářích
Investiční doporučení
Výsledky společností - ČR
Výsledky společností - Svět
IPO, M&A
Týdenní přehledy
 

Detail - články
Luxusní značky se potýkají s propadem hodnoty; LV se to netýká

Luxusní značky se potýkají s propadem hodnoty; LV se to netýká

29.05.2015 17:00
Autor: Kristýna Zahradníková, Patria Online

Luxusní zboží není jen o výjimečném designu a kvalitě zpracování. Podstatnou roli hraje i samotná značka. Společnost Millward Brown ve středu zveřejnila studii značek nejen z luxusního sektoru s názvem„2015 BrandZ study“, v rámci níž sestavila žebříček deseti nejhodnotnějších luxusních značek. Jedinými dvěma velkými luxusními značkami, kterým se podařilo v loňském roce navýšit hodnotu, byly Louis Vuitton (LVMH) a Chanel. Tento vývoj v segmentu luxusního zboží byl do značné míry ovlivněn zpomalením tržeb v Rusku a Číně, se kterým se v minulém roce potýkala většina luxusních značek.

Louis Vuitton na hodnotě neztratil
Hodnota značky Louis Vuitton se v roce 2014 zvýšila o 6 % na 27,4 miliardy USD. Největší značka z portfolia brandů holdingu LVMH Moet Hennessy Louis Vuitton se na vrcholu žebříčku TOP 10 luxusních značek podle hodnoty usadila již desátým rokem v řadě. Druhou nejhodnotnější značkou je Hermes, následován Gucci (Kering). Hodnota obou těchto značek se však v loňském roce meziročně snížila a to o více než 10 %. Hned za nimi skončila jako čtvrtá značka Chanel, která je mimo Louis Vuitton jediným velkým luxusním brandem, který meziročně navýšil svou hodnotu a to dokonce o 15 % na 9 miliard USD. Vuittonu a Chanelu pomohl k růstu hodnoty jejich naprosto jedinečný přístup. Kupříkladu Vuitton úspěšně revitalizoval značku novým a svěžím přístupem k pojetí proslulého monogramu LV.

Hodnota značek luxusního zboží ze studie Millward Brown se zakládá na rozhovorech s více než 3 miliony spotřebitelů a analýze výkonnosti společností. Podle jejích výsledků se hodnota deseti nejvýznamnějších luxusních značek propadla meziročně o 6 % neboli 7,1 miliardy dolarů na 105 miliard dolarů. Poklesla hodnota nejen značek Gucci nebo Hermes, ale i Prada či Cartier (Richemont).


Příčiny propadu

Důvodem k tomuto poklesu bylo snížení výdajů na přepychové dárky v Číně, způsobené rázným zakročením čínské vlády proti korupci. Současně ruský trh utrpěl oslabením rublu a sankcemi spojenými s konfliktem na Ukrajině. Zásadní pro vývoj hodnoty značek nebyly však pouze geopolitické příčiny, ale i snaha některých značek o vytvoření exkluzivnější image pro zákazníky, který vytvořil příležitosti pro „levnější“ značky jako je Michael Kors nebo Tiffany. Tyto dvě značky se mezi deset nejhodnotnějších na poli luxusu dostaly vůbec poprvé.

Zdaleka nejhůře se meziročně dařilo značce luxusních šperků Cartier (Richemont), jejíž hodnota poklesla o 15 % na 7,6 miliardy USD. Celkově předražený produktový mix a nedostatek novinek poslaly hodnotu Prady dolů dokonce o 35 %. Hodnota značky Burberry je osmá největší, meziročně se propadla o 4 %.

Nejhodnotnější z portfolia značek LVMH Louis Vuitton se vydal cestou dražších produktů a navýšil investice do menších módních značek, holding tak reagoval na vzrůstající konkurenci značek nižší cenové kategorie jako je Coach nebo právě nováček žebříčku Michael kors. Hodnota značky Michael Kors ve studii vychází na téměř 4 miliardy dolarů, Tiffany byl potom oceněn na více než 3 miliardy dolarů. Jak Tiffany, tak Michael Kors zveřejnily tento týden čtvrtletní výsledky hospodaření.

Tiffany a Michael Kors

Klenotnictví Tiffany pomohla k dosažení čtvrtletních tržeb a zisku, které překonaly očekávání, zvýšená poptávka po produktech Tiffany ze strany turistů v Evropě spolu s rostoucím zájmem o kolekci módních šperků řady Tiffany T.

Michael Kors reportoval nejpomalejší čtvrtletní růst tržeb od roku 2011, kdy vstoupila společnost na burzu. Na jejích severoamerických tržbách se podepsala tvrdá konkurence společně s jistou únavou brandu. Je tak možné, že poptávka po kabelkách Michael Kors by mohla být již za vrcholem. Společnost Michael Kors Holdings ztratila od svého vstupu na burzu téměř čtvrtinu tržní hodnoty. Ještě před rokem byla přitom značka Kors horkým zbožím v segmentu dostupného luxusu, doplatila však na příliš rychlé tempo expanze. Může chvíli trvat, než si spotřebitelé k produktům Michael kors najdou znovu cestu. Zákazníci totiž volí spíše značky s větším puncem exkluzivity.

Zdroj: BBG, RTRS, Millward Brown


Čtěte více:

Slabší euro dává zabrat cenové politice luxusních značek
25.05.2015 18:15
Volatilita měnových kurzů neustále rozevírá pomyslné cenové nůžky luxu...
Bullard z FEDu: Jsme na cestě k normálu
29.05.2015 10:21
James Bullard, prezident FED ze St. Louis, řekl, že by FED měl zvýšit ...
Varoufakis: Řecku zbývá poslední měsíc
29.05.2015 12:31
Lhůta pro nalezení dohody mezi Řeckem a mezinárodními věřiteli vyprší ...

Váš názor
  • :-)
    30.05.2015 18:26

    PingPong za minimalku v zadu za zavesem leje krabicovy vino do sklenenech flasek "Don Perinon" a prazsska vyssi elitni trida se muze udegustovat znaleckymi posudky na reprezentacnim plesu Americke ambasady. :-) Na svete je krasne, veru hej.
    Mezernik
  • Tady
    29.05.2015 21:34

    se to hodí...jsou tam další videa, diskuze...https://www.facebook.com/ondrej.hrciak/videos/773758112722884/
    el mrcoch
Aktuální komentáře
17.01.2022
17:41Když americké akcie, proč ne ostatní? Posledních deset let leccos osvětlí
17:09Růst evropských akcií se upevňuje, koruna začíná týden posílením  
16:37Credit Suisse má další problém: Předseda s rytířským titulem porušil covidová pravidla a končí. Jak levné jsou teď akcie?
16:09Sázejte proti technologiím a vítězům z expanze Fedu, radí stratég
15:49Diamanty jako vítěz covidkrize: Jednička De Beers chystá největší zdražení za několik let
15:01Renaultu loni třetím rokem klesl prodej. Zaměření na značky s vyšší hodnotou se ale vyplatilo
14:16Stabilita na trzích je základem nestability, připomínají ekonomové. Jaký je vztah mezi rizikem a růstem?
12:44Týdenní výhled: Výnosy zůstávají v centru pozornosti, Čína začala bojovat s omikronem  
10:42Čtvero nebo také jen dvojí zvyšování sazby v letošním roce, nechceme vyšokovat trhy, říká člen rady Fedu
10:40Úvod týdne bez Ameriky. Evropa pozitivní při smíšených zprávách  
10:35Padesát miliard bylo málo. Unilever neuspěl s návrhem převzít část GSK, teď se chce modernizovat
9:40Petr Dufek: Zdražování ve výrobě symbolicky zpomalilo, o zlevňování nemůže být ještě řeč
9:04Rozbřesk: Američané snášejí inflační vlnu hůře než Evropané
8:47Čínská ekonomika loni vzrostla o 8,1 %, tvrdí statistika. V posledním kvartále ji brzdil realitní trh
8:41Dnes se v USA neobchoduje, evropské futures míří do zeleného  
6:04Sbohem, stimuly. Kde škrty rozpočtu ohrožují růst ekonomiky
16.01.2022
16:02Mzdový vývoj není hrozbou pro budoucnost. Čím hlavně lákají firmy nové zaměstnance?
8:05Víkendář: Roach o čínské ideologii, americké nerovnováze mezi investicemi a úsporami a přicházejícím oslabování dolaru
15.01.2022
16:09Jak stabilizovat vládní finance evropských zemí? Možností je více
9:53Víkendář: Inflace, fiskální politika nahrazující tu monetární a neznámé příčiny hlubokých změn na trhu práce

Související komentáře
Nejčtenější zprávy dne
Nejčtenější zprávy týdne
Nejdiskutovanější zprávy týdne
Kalendář událostí
ČasUdálost
3:00Čína - HDP, y/y
3:00Čína - Maloobchodní tržby, y/y
3:00Čína - Průmyslová výroba, y/y
9:00CZ - PPI, y/y