Hledat v komentářích
Investiční doporučení
Výsledky společností - ČR
Výsledky společností - Svět
IPO, M&A
Týdenní přehledy
 

Detail - články
Luxusní značky se potýkají s propadem hodnoty; LV se to netýká

Luxusní značky se potýkají s propadem hodnoty; LV se to netýká

29.05.2015 17:00
Autor: Kristýna Zahradníková, Patria Online

Luxusní zboží není jen o výjimečném designu a kvalitě zpracování. Podstatnou roli hraje i samotná značka. Společnost Millward Brown ve středu zveřejnila studii značek nejen z luxusního sektoru s názvem„2015 BrandZ study“, v rámci níž sestavila žebříček deseti nejhodnotnějších luxusních značek. Jedinými dvěma velkými luxusními značkami, kterým se podařilo v loňském roce navýšit hodnotu, byly Louis Vuitton (LVMH) a Chanel. Tento vývoj v segmentu luxusního zboží byl do značné míry ovlivněn zpomalením tržeb v Rusku a Číně, se kterým se v minulém roce potýkala většina luxusních značek.

Louis Vuitton na hodnotě neztratil
Hodnota značky Louis Vuitton se v roce 2014 zvýšila o 6 % na 27,4 miliardy USD. Největší značka z portfolia brandů holdingu LVMH Moet Hennessy Louis Vuitton se na vrcholu žebříčku TOP 10 luxusních značek podle hodnoty usadila již desátým rokem v řadě. Druhou nejhodnotnější značkou je Hermes, následován Gucci (Kering). Hodnota obou těchto značek se však v loňském roce meziročně snížila a to o více než 10 %. Hned za nimi skončila jako čtvrtá značka Chanel, která je mimo Louis Vuitton jediným velkým luxusním brandem, který meziročně navýšil svou hodnotu a to dokonce o 15 % na 9 miliard USD. Vuittonu a Chanelu pomohl k růstu hodnoty jejich naprosto jedinečný přístup. Kupříkladu Vuitton úspěšně revitalizoval značku novým a svěžím přístupem k pojetí proslulého monogramu LV.

Hodnota značek luxusního zboží ze studie Millward Brown se zakládá na rozhovorech s více než 3 miliony spotřebitelů a analýze výkonnosti společností. Podle jejích výsledků se hodnota deseti nejvýznamnějších luxusních značek propadla meziročně o 6 % neboli 7,1 miliardy dolarů na 105 miliard dolarů. Poklesla hodnota nejen značek Gucci nebo Hermes, ale i Prada či Cartier (Richemont).


Příčiny propadu

Důvodem k tomuto poklesu bylo snížení výdajů na přepychové dárky v Číně, způsobené rázným zakročením čínské vlády proti korupci. Současně ruský trh utrpěl oslabením rublu a sankcemi spojenými s konfliktem na Ukrajině. Zásadní pro vývoj hodnoty značek nebyly však pouze geopolitické příčiny, ale i snaha některých značek o vytvoření exkluzivnější image pro zákazníky, který vytvořil příležitosti pro „levnější“ značky jako je Michael Kors nebo Tiffany. Tyto dvě značky se mezi deset nejhodnotnějších na poli luxusu dostaly vůbec poprvé.

Zdaleka nejhůře se meziročně dařilo značce luxusních šperků Cartier (Richemont), jejíž hodnota poklesla o 15 % na 7,6 miliardy USD. Celkově předražený produktový mix a nedostatek novinek poslaly hodnotu Prady dolů dokonce o 35 %. Hodnota značky Burberry je osmá největší, meziročně se propadla o 4 %.

Nejhodnotnější z portfolia značek LVMH Louis Vuitton se vydal cestou dražších produktů a navýšil investice do menších módních značek, holding tak reagoval na vzrůstající konkurenci značek nižší cenové kategorie jako je Coach nebo právě nováček žebříčku Michael kors. Hodnota značky Michael Kors ve studii vychází na téměř 4 miliardy dolarů, Tiffany byl potom oceněn na více než 3 miliardy dolarů. Jak Tiffany, tak Michael Kors zveřejnily tento týden čtvrtletní výsledky hospodaření.

Tiffany a Michael Kors

Klenotnictví Tiffany pomohla k dosažení čtvrtletních tržeb a zisku, které překonaly očekávání, zvýšená poptávka po produktech Tiffany ze strany turistů v Evropě spolu s rostoucím zájmem o kolekci módních šperků řady Tiffany T.

Michael Kors reportoval nejpomalejší čtvrtletní růst tržeb od roku 2011, kdy vstoupila společnost na burzu. Na jejích severoamerických tržbách se podepsala tvrdá konkurence společně s jistou únavou brandu. Je tak možné, že poptávka po kabelkách Michael Kors by mohla být již za vrcholem. Společnost Michael Kors Holdings ztratila od svého vstupu na burzu téměř čtvrtinu tržní hodnoty. Ještě před rokem byla přitom značka Kors horkým zbožím v segmentu dostupného luxusu, doplatila však na příliš rychlé tempo expanze. Může chvíli trvat, než si spotřebitelé k produktům Michael kors najdou znovu cestu. Zákazníci totiž volí spíše značky s větším puncem exkluzivity.

Zdroj: BBG, RTRS, Millward Brown


Čtěte více:

Slabší euro dává zabrat cenové politice luxusních značek
25.05.2015 18:15
Volatilita měnových kurzů neustále rozevírá pomyslné cenové nůžky luxu...
Bullard z FEDu: Jsme na cestě k normálu
29.05.2015 10:21
James Bullard, prezident FED ze St. Louis, řekl, že by FED měl zvýšit ...
Varoufakis: Řecku zbývá poslední měsíc
29.05.2015 12:31
Lhůta pro nalezení dohody mezi Řeckem a mezinárodními věřiteli vyprší ...

Váš názor
  • :-)
    30.05.2015 18:26

    PingPong za minimalku v zadu za zavesem leje krabicovy vino do sklenenech flasek "Don Perinon" a prazsska vyssi elitni trida se muze udegustovat znaleckymi posudky na reprezentacnim plesu Americke ambasady. :-) Na svete je krasne, veru hej.
    Mezernik
  • Tady
    29.05.2015 21:34

    se to hodí...jsou tam další videa, diskuze...https://www.facebook.com/ondrej.hrciak/videos/773758112722884/
    el mrcoch
Aktuální komentáře
16.10.2019
22:01Výsledková sezona se rozbíhá pozitivně
17:54Analýza: Hrozí nákaza z Německa?
17:04Summary: Kvartální výsledky ASML, Bank of America, Citi  
16:46Prognóza analytika Patrie: Nižší náklady CETV na obsah by měly vést k vyššímu zisku EBITDA  
16:43V polovině týdne se daří Erste, od jeho úvodu Komerční bance  
16:40Nálada na trzích se kalí, pod tlakem technologické tituly. Librou zmítá nejistota kolem brexitu
16:01Co říká současná dividendová politika firem o dalším dění na trzích?
15:23ČEB, a.s. - Informace o splatnosti ECP
15:20ČEB, a.s. - Informace o vyplacení úrokových výnosů z emisí dluhopisů
15:08Mises Institute: Ne, pračlověk nebyl komunista
13:54ASML zaznamenává skvělých 23 nových objednávek na EUV (komentář analytika)  
13:36Bank of America (+2,1 %) potěšila ziskem nad odhady a výdajovou kázní
12:53Nečekaná revize: Ceny v eurozóně rostly nejpomaleji za tři roky
12:31Wüstenrot hypoteční banka a.s. - Informace o výplatách výnosů HZL WHB
12:23Babiš: ČR musí stavět jaderné bloky, i kdyby porušila právo EU
12:20CETV zřejmě stoupl čtvrtletní jádrový zisk o desetinu (prognóza)
10:40Fed v St. Louis: Spotřebitelé v USA jsou rekordně zadlužení. Ale jen na první pohled
9:28Prodeji nových aut v EU se v září dařilo, od začátku roku je ale nižší
9:18Rozbřesk: Nová čísla z autoprůmyslu sama trend nezmění
8:58Další třecí plocha mezi USA a Čínou vrací na burzy pesimismus  

Související komentáře
Nejčtenější zprávy dne
Nejčtenější zprávy týdne
Nejdiskutovanější zprávy týdne
Kalendář událostí
ČasUdálost
0:00Abbott Laboratories (09/19 Q3, Bef-mkt)
0:00US Bancorp (09/19 Q3, Bef-mkt)
7:00ASML Holding NV (09/19 Q3)
9:00CZ - PPI, y/y
10:30UK - Harmonizovaný CPI, y/y
11:00EMU - CPI, y/y
12:30Bank of New York Mellon Corp/The (09/19 Q3)
12:45Bank of America Corp (09/19 Q3)
14:30USA - Maloobchodní tržby, m/m