, poskytovatel on-demand placené video služby, včera po uzavření americké obchodní seance zveřejnil svoje výsledky za 3Q. Společnost ohlásila zisk na jednu akcii ve výši 0,070 USD na jednu akcii. Wall Street očekávala EPS 0,076 USD. tak prakticky splnil očekávání. Celkově tak dosáhl čistého zisku 29 milionů dolarů, což je o 3 mil. USD více než předchozí kvartál, kdy byl zisk na 26 mil. USD. EBITDA taktéž rostla na 123 mil. USD mezikvartálně o 4 mil. USD.
Mírně horší situace panovala u tržeb. předvedl 1,738 mld. USD když očekávání 1,751 mld. USD. tak velmi jemně zaostal za mediánem očekávání analytiků.
Free cash-flow společnosti ve 3Q se propadlo ještě do většího minusu -252 mil. USD ve srovnání s druhým čtvrtletím tohoto toku, kdy bylo -229 mil. USD. Důvodem takového vývoje jsou pokračující investice do exkluzivního obsahu pouze pro , který je klíčovým aspektem a klíčem k úspěchu Netflixu.
To co neutrhnou tržby, to dožene firma na růstu počtu uživatelů. Klientská základna roste podle plánu. Ke konci 3Q měl 69 milionů členů z toho 66 milionů platících. Počet členů tak za 3Q vzrostl o 3,62 mil. Tempo růstu proti 2Q akcelerovalo, tehdy společnost získala 3,02 milionů uživatelů. očekává, že by koncem roku mohl počítat s 74 miliony členů, tedy řekněme s více jak 70 miliony platícími zákazníky.
Nabírání nových uživatelů a zákazníků pokračovalo v mezinárodním měřítku dobře, přestože v USA svoje očekávání přepálil. Ve 3Q byl schopen získat 890 tisíc nových uživatelů v USA což je o 100 tisíc méně než v minulém čtvrtletí a daleko od jejich očekávání pro 3Q, které bylo 1,15 milionu uživatelů. Částečně za to může vydávání nových kreditních karet s čipem, které byly v rámci čtvrtletí odeslány klientům bank. Nicméně pokud si lidé neuvědomí, že mají obnovit svoje platební údaje v účtu tak pak se stanou pro jako neplatící resp. sám takové klienty označuje jako "involuntary churn" - od kterých není schopen vybrat měsíční poplatek za službu. Navzdory tomu za prvních 9 měsíců roku v roce 2015 je situace s počtem nových uživatelů o něco málo lepší než v roce 2014, je tedy pravdpodobné, že v rámci roku 2015 tedy získá ještě více uživatelů než v roce 2014.
Mimo USA získal celkově 2,74 mil. uživatelů což je zrychlení tempa proti 2Q, kdy získal 2,04 mil. uživatelů. pro mezinárodní prostor podcenil odhad (nastaven byl na 2,4 mil. uživatelů) a pro USA zase podcenil. Pokračuje expane do Evropy a Asie. V Japonsku spolupracuje s retailerm Softbank. Například v Itálii s telekomunikační společnosti .
Konkurence Netflixu nespí a kromě ní bojuje i s dalšími druhy zábavy o volný čas svých zákazníků. Ostatní SVOD služby se dále vyvijí, Hulu začalo poskytovat své služby bez reklam za 11,99 USD, HBO GO expanduje do Jižní Ameriky a například Prime utratil 250 mil. USD na nové zábavné show s Jeremy Clarksonem.
Akcie na výsledky společnosti reagovala již v after-hours, kde akcie ztratila 3,03 % na 106,89 USD.
Zdroj: firemní data, Bloomberg