Hledat v komentářích
Investiční doporučení
Výsledky společností - ČR
Výsledky společností - Svět
IPO, M&A
Týdenní přehledy
 

Detail - články
Facebook chce

Facebook chce "ukousnout" více dolarů z TV reklamy, sledovanost jeho videí totiž stoupá

6.11.2015 13:32
Autor: Pavel Daniel

Nejednomu manažerovi mediálního oddělení kabelových televizi v USA přibyly na čelech další vrásky. Má je na svědomí pravidelný report výsledků hospodaření, tentokrát společnosti Facebook. Ukázalo se totiž, že Facebook dokáže porazit ve sledovanosti nejednu kabelovou stanici. A to by mohlo znamenat nejen úbytek diváků, ale i inzertních příjmů.

Sociální síť oznámila, že průměrné zhlédnutí videí na jejích stránkách dosáhlo hodnoty 8 miliard za den, zatímco před rokem to byla jen 1 miliarda uživatelů. Reklamní manažeři televizních firem proto bijí na poplach a říkají, jak tvrdí agentura Reuters, že se Facebook stal vážnou hrozbu pro příjmy kabelových stanic z TV reklamy. Nehraje se přitom o malé částky. Trh s on-line videoreklamou v USA může disponovat podle odhadů mediálních agentur do roku 2017 s objemem až 17 miliard Amerických dolarů za rok.

A o větší balík z reklamního koláče, kromě kabelových televizí, usilují i nové dot.com společnosti, zaměřené na poskytování streamingových služeb. A mezi nimi hrají prim Netflix či Hulu. Podle analytiků se dá očekávat, že inzerenti budou přesouvat své investice nejen tam, kde je větší návštěvnost a sledovanost, ale kde se dá čekat rychle rostoucí potenciál. Takže kromě Facebooku ohrožuje zavedené stálice "kabelového" světa nově i řada internetových společností.

Data ukazují, že 50 procent veškeré spotřeby médií v USA, nyní spotřebovává on-line. V jeho reklamním prostoru se zatím ale udává jen 17 procent z reklamních rozpočtů firem. Pokud by se na Facebooku měl zvýšit inzertní výkon na zmiňovaných 50 %, znamenalo by to ročně pro Facebook příjmy ve výši 150 miliard Amerických dolarů, soudí mediální prognózy. Facebook, říká, že meziročně zvýšil sledovanost svých stránek o 14 procent na 1,55 miliardy za měsíc. Z dat vyplývá, že asi 90 procent uživatelů sledovalo sociální síť pomocí mobilního zařízení. Denně navštíví Facebook 1 miliarda lidí. Dá se proto čekat, že příjmy z mobilní reklamy se po inzerci za TV vysílání, stanou největším esem.

Zdroj: Reuters. Facebook



Čtěte více:

ČNB v září intervenovala v objemu 63 miliard Kč, méně než v srpnu
6.11.2015 10:20
Česká národní banka v září na devizovém trhu intervenovala proti posil...
Trh práce dnes hodně napoví o sazbách Fedu, eurodolar zatím vyčkává
6.11.2015 10:36
Fed rozhodne o prosincovém zvýšení úrokových sazeb v závislosti na n...
Globální ekonomika: Problémy se prohlubují, ale stále nejde o recesi
6.11.2015 11:00
Náš poslední odhad současného růstu globální ekonomiky zůstává na 2,8 ...

Váš názor
Na tomto místě můžete zahájit diskusi. Zatím nebyl zadán žádný názor. Do diskuse mohou přispívat pouze přihlášení uživatelé (Přihlásit). Pokud nemáte účet, na který byste se mohli přihlásit, registrujte se zde.
Aktuální komentáře

Související komentáře
Nejčtenější zprávy dne
Nejčtenější zprávy týdne
Nejdiskutovanější zprávy týdne
Denní kalendář hlavních událostí
Nebyla nalezena žádná data