Nejednomu manažerovi mediálního oddělení kabelových televizi v USA přibyly na čelech další vrásky. Má je na svědomí pravidelný report výsledků hospodaření, tentokrát společnosti . Ukázalo se totiž, že dokáže porazit ve sledovanosti nejednu kabelovou stanici. A to by mohlo znamenat nejen úbytek diváků, ale i inzertních příjmů.
Sociální síť oznámila, že průměrné zhlédnutí videí na jejích stránkách dosáhlo hodnoty 8 miliard za den, zatímco před rokem to byla jen 1 miliarda uživatelů. Reklamní manažeři televizních firem proto bijí na poplach a říkají, jak tvrdí agentura Reuters, že se stal vážnou hrozbu pro příjmy kabelových stanic z TV reklamy.
Nehraje se přitom o malé částky. Trh s on-line videoreklamou v USA může disponovat podle odhadů mediálních agentur do roku 2017 s objemem až 17 miliard Amerických dolarů za rok.
A o větší balík z reklamního koláče, kromě kabelových televizí, usilují i nové dot.com společnosti, zaměřené na poskytování streamingových služeb. A mezi nimi hrají prim či Hulu. Podle analytiků se dá očekávat, že inzerenti budou přesouvat své investice nejen tam, kde je větší návštěvnost a sledovanost, ale kde se dá čekat rychle rostoucí potenciál. Takže kromě u ohrožuje zavedené stálice "kabelového" světa nově i řada internetových společností.
Data ukazují, že 50 procent veškeré spotřeby médií v USA, nyní spotřebovává on-line. V jeho reklamním prostoru se zatím ale udává jen 17 procent z reklamních rozpočtů firem. Pokud by se na měl zvýšit inzertní výkon na zmiňovaných 50 %, znamenalo by to ročně pro příjmy ve výši 150 miliard Amerických dolarů, soudí mediální prognózy.
, říká, že meziročně zvýšil sledovanost svých stránek o 14 procent na 1,55 miliardy za měsíc. Z dat vyplývá, že asi 90 procent uživatelů sledovalo sociální síť pomocí mobilního zařízení. Denně navštíví 1 miliarda lidí. Dá se proto čekat, že příjmy z mobilní reklamy se po inzerci za TV vysílání, stanou největším esem.
Zdroj: Reuters. Facebook