Hospodářské výsledky německé módní značky za první letošní čtvrtletí poměrně větně odráží nepříznivý vývoj, který stíhá odvětví luxusního zboží. Zdaleka největší propad čtvrtletního zisku nejméně za šest let způsobený z velké části růstem nákladů, vede německou společnost dokonce k úvahám o zmenšení obchodní sítě.
Čtvrtletní čistý zisk Bosse se propadl téměř o 50 procent na 38,5 milionu eur. Upravený zisk EBIT v prvním letošním kvartále klesl o 29 procent na 93,5 milionu eur. Analytici v průměru očekávali o něco více – 96 milionů eur. Tržby německého maloobchodníka spadly o 4 procenta na 643 milionů eur, opět pod odhady trhu na úrovni 647 milionů eur. Následující měsíce tak ukáží, zda se vydat cestou zavírání butiků. Společnost se každopádně chystá snižovat náklady a vyjednávat o nájmech. Právě tato jednání by dle očekávání měla společnosti přinést letos úspory ve výši až 50 milionů eur. Boss se chystá omezit letošní investice z loňských 220 milionů na 160 až 180 milionů eur.
Německá značka je navzdory snaze prosadit se v oblasti dámské konfekce neustále proslulá spíše svými pánskými obleky. Ani Boss není stejně tak jako i zbytek konkurence na poli luxusního zboží imunní vůči bídné poptávce po luxusu v Asii ani slevám ve Spojených státech. Horší tržby za první čtvrtletí zveřejnily luxusní holdingy , Richemont nebo britská . tak snížila výhled pro letošní rok a mizerná situace v luxusním sektoru stála generálního ředitele Claus-Dietricha Lahrse v únoru místo. Ve druhé polovině roku však německá módní značka očekává zlepšení, jak z pohledu tržeb, tak i zisku. Kupříkladu v Číně zlevnil Boss jarní kolekci o 20 procent, aby tamní cenové úrovně přiblížil těm evropským a podpořil tak poptávku čínských spotřebitelů.
Akcie ztratily jen za poslední rok zhruba polovinu hodnoty. Titul však na zveřejněné výsledky reagoval více než procentním růstem.
Zdroj: BBG,RTRS