Zatímco zaměstnanci globálního „kávového“ řetězce mohou být nadšeni ze zvýšení mezd, vedení společnosti hledá cesty, jak znovu zvýšit věrnost svých zákazníků. Ta totiž, vyjádřeno hospodářskými výsledky firmy, trochu opadává. Data totiž ukázala, že po letech dvouciferného růstu tržeb, začíná nyní vykazovat známky zpomalování. Za druhé čtvrtletí roku 2016 firemní tržby sice rostly tempem 7,3 % na 5,2 miliardy amerických dolarů, ale ještě o tři měsíce dříve zaznamenaly růst o 9,4 %. A před rokem dokonce o 17 procent.
Analytici soudí, že zveřejněná čísla o hospodaření firmy mohou signalizovat zpomalení spotřebitelského prostředí, ale pro většinu analytiků je společnost stále jedním z nejlepších hráčů v jeho segmentu. Jen několik dní před zveřejněním hospodářských výsledků firma oznámila zvýšení platů o nejméně 5 % zaměstnancům ve Spojených státech amerických a zdražení položek na nabídkových menu o 10 až 30 centů. podle online zpravodajského serveru CNN.com v letošním roce uskutečnil i významné investice. Koupil totiž italskou značku Princi a oznámil plány na novou síť kaváren, v kategorii „vyšší“ třídy.
Pekárna Princi by měla umožnit Starbucksu rozšířit nabídku potravin, a to i přesto, že v loňském roce uzavřel 23 oblíbených poboček Boulange pekárny, jejíž síť údajně koupil za 100 milionů amerických dolarů v roce 2012. Analytici soudí, že nové investice mohou být úspěšným pokusem, jak zastavit pokles příjmů společnosti. Tržby kaváren , které mají otevřeno rok či více, zaznamenaly v posledním čtvrtletí pouhá 4 %. Očekávání ale počítala s nárůstem tržeb o 5,7 procenta. V loňském roce zaznamenal růst tržeb v prvním čtvrtletí roku růst o 7 %.
To, co ekonomové Starbucksu vyčítají je jeho cenová politika. V tomto roce se podle mínění analytiků totiž firmě nedaří přesvědčit zákazníky o tom, že její kroky jdou správným směrem. zvyšuje ceny položek nejen ve svém nabídkovém menu, ale mění i věrnostní program. Nově zákazníci získávají odměny na základě toho, kolik aktuálně utratí, a nikoli na základě toho, jak často u nakupují, jak tomu bylo doposud. Podle analytiků ale ani tyto změny nemusejí mít na hospodaření firmy nějaký zásadní dopad.
Kde se firmě daří, je Čína a Asie. Statistiky říkají, že zatímco před dvěma roky měl v regionu 3 700 kaváren, nyní je to přes 6 000. A příjmové statistiky trend potvrzují. Kavárenský řetězec totiž zvýšil za první čtvrtletí roku 2016 příjmy v Číně a Asii o 18 procent a podíl těchto příjmů se na celkových tržbách usadil na deseti procentech. nyní dosahuje až jedné čtvrtiny celkových příjmů mimo území Spojených států amerických.