Nejcennější značkou světa zůstává . Hodnota této značky letos stoupla o pět procent na více než 178 miliard dolarů, ačkoli firma začala vykazovat pokles odbytu populárních telefonů iPhone. Vyplývá to z žebříčku stovky nejcennějších značek světa, který dnes zveřejnila výzkumná společnost Interbrand.
Na druhém místě zůstala značka Google, jejíž hodnota stoupla o 11 procent na více než 133 miliard dolarů. Třetí místo si udržela navzdory poklesu hodnoty o sedm procent na 73,1 miliardy dolarů. Na paty jí ale šlape značka , jejíž hodnota se zvýšila o osm procent na 72,8 miliardy dolarů.
Německá značka se v žebříčku propadla ze 35. místa na 40. příčku, její hodnota se snížila o devět procent na 11,4 miliardy dolarů. , jehož součástí je česká Škoda Auto, je největší automobilkou v Evropě. Potýká se však s negativními dopady skandálu kolem manipulací s testy emisí.
Společnost Interbrand do výpočtu hodnoty značek zahrnuje například finanční výsledky produktů a služeb nabízených pod danou značkou či vliv značky na zákazníka. Hodnotou značek se zabývá také výzkumná firma BrandZ, v jejímž žebříčku byl letos na vedoucí pozici vystřídán Googlem, upozornila agentura DPA.

Zdroj: Interbrand, ČTK