Aktualizováno Německá automobilka zahájila prodej nové emise dluhopisů. Na dluhopisový trh se vrátila po rok a půl dlouhé přestávce, způsobené skandálem s manipulací testů emisí naftových aut. byl v předešlých letech největším evropským vydavatelem firemních dluhopisů.
Automobilka ráno uváděla, že celá emise nezajištěných dluhopisů v eurech by měla mít objem přes čtyři miliardy eur. Emise byla rozdělena do čtyř tranší se splatností od dvou do deseti let a každá z nich měla mít objem nejméně jednu miliardu eur.
Úroková přirážka nad referenčními sazbami se nakonec pohybovala od 0,30 procentního bodu u dvouleté tranše po 1,15 procentního bodu u desetiletého dluhopisu, uvedly banky. Financování tak bylo pro firmu levnější, než čekala; původní odhad rozpětí činil 0,45-1,30 bodu.
Bankovní manažeři emise nakonec sdělili, že poptávka po nových dluhopisech byla nad očekávání vysoká, a firma tak původně plánovaný objem dnešní emise zvýšila na dvojnásobných osm miliard eur. Poptávka investorů po dluhopisech Volkswagenu dosáhla 25 miliard eur, uvedly banky, které emisi organizovaly.
Navzdory stále ještě působícím dozvukům emisního skandálu očekává, že emisí dluhopisů získá přístup k levnému financování. Po vypuknutí skandálu výnosy dluhopisů na trzích prudce vzrostly. Jejich výnosová přirážka se vyhoupla až nad dva procentní body. Od té doby se ale evropský trh dluhopisů i s pomocí ECB stabilizoval a výnosy se vrátily zpět.
Volkswagen v září 2015 přiznal, že po celém světě do zhruba 11 milionů naftových aut instaloval software, který umožňuje manipulovat s testy emisí. Skandál vedl k prudkému poklesu ceny akcií a náklady spojené s jeho urovnáním těžce zasáhly hospodářské výsledky podniku, který je největší automobilkou v Evropě.